Monday, May 17, 2010

Siasat ugutan bunuh


SHAH ALAM, 17 Mei :
Exco Selangor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Andalas, Dr Xavier Jayakumar menyifatkan tindakan menghantar ugutan bunuh kepada Ahli Parlimen Kapar, S. Manikavasagam sebagai tidak wajar.

Katanya, beliau menggesa polis segera menjalankan siasatan secara terperinci berhubung insiden itu bagi mengesan individu yang bertanggungjawab.

Menurutnya, Manikavasagam perlu diberikan perlindungan oleh pihak polis berikutan keselamatan wakil rakyat itu kini terancam.

“Ugutan sebegini ke atas orang politik tidak boleh diterima dan luar biasa.

“Sekarang ia menjadi isu penting kepada polis untuk diselesaikan,” katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi, semalam.

Sementara itu, ADUN Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, beliau kesal dengan insiden itu dan berharap individu yang bertanggungjawab dikenakan tindakan sewajarnya.

“Saya juga beranggapan sebarang tindakan ugutan adalah tidak wajar dan tidak sepatutnya berlaku.

“Saya serah kepada polis untuk menyiasatnya dan memberikan perhatian serius kepada perkara ini,” katanya.

Rumah dan kereta milik Ahli Parlimen Kapar, S. Manikavasagam di pekan Meru di sini semalam disimbah cat merah dipercayai oleh sekumpulan individu tidak dikenali.

Dalam kejadian yang disedari kira-kira 7.30 pagi semalam itu, nota ugutan ‘Jangan campur hal pasir, nanti mati’ turut ditinggalkan.SH

No comments: