Thursday, June 3, 2010

Usrah di padang futsal














PARIT BUNTAR, 2 Jun : Dewan Pemuda PAS Kawasan Parit Buntar (DPPKPB), berusaha melebarkan usaha dakwah ke dalam bidang sukan.

Setiausaha Dewan Nasharudin Rashidi berkata, DPPKPB telah mengadakan usrah di padang Futsal Pekan Baru Parit Buntar yang mana naqibnya adalah Dr. Mujahid Yusuf Rawa, Ahli Parlimen Parit Buntar.

" Usaha ini dilakukan supaya dapat menarik golongan muda seiring dengan tema Orang Muda Geng Kita yang semakin mendapat sambutan dihati anak-anak muda.

" Progam bermula dengan solat Isya' berjamaah, seterusnya melakukan solat hajat memohon kepada Allah swt agar diselamatkan sukarelawan yang mengikuti misi kemanusiaan ke Gaza yang telah di serang oleh Israel laknatullah" katanya

Nasharuddin berkata, setelah selesai solat hajat sedikit tazkirah telah diberikan oleh oleh Dr.Mujahid yang lebih berkisar kepada tajuk berjihad.

" Suntikan semangat ini membakar jiwa AJK DPPKPB supaya akan istiqamah dan terus berjihad dalam menyabarkan dakwah Islam di dalam arena politik Malaysia.

" Dr Mujahid menegaskan mungkinkah kita boleh merasa senang dan selesa tatkala sahabat-sahabat kita dimedan jihad (tidak kira dimana). Malah kita patut berasa berdosa kerana tidak bersama-sama berusaha sepenuh jiwa demi melihat Islam ditegakkan" katanya

Tambah Dr. Mujahid " Oleh yang demikian selain berdoa kepada saudara kita yang berjihat dimedan tempur (Qital).

" Maka kita sebagai pemuda harus mempertahan Islam ditanah air kita khasnya kawasan Parit Buntar (Kawasan Masing-masing). Inilah dia pengorbanan jihad yang diperlukan oleh setiap anak muda"

Menurut Nasharuddin, setelah selesai tazkirah, acara futsalditeruskan. Perlawanan diantara Dewan Pemuda menentang PAS Parit Buntar.

" Sepakan mula diberikan kepada PAS Kawasan yang diambil oleh ketua pasukan sendiri iaitu DR. Mujahid.

" Pertandingan futsal malam ini adalaha sangat sengit dimana masing-masing pulang dengan seri 7 -7" Katanya


Sujud memohon keampuan kepada Allah swt.

Solat hajat ditunaikan supaya diselamatkan sukarelawan
Misi Kemanuasiaan ke Gaza

Ya Allah, Lindungilah hambaMu dan Para Pejuang Islam &
selamatkanlah mereka

Tazkirah yang disampaikan oleh YB Dr. MujahidSepakan mula oleh ketua pasukan PAS Kawasan Parit Buntar

No comments: