Tuesday, October 12, 2010

Majlis Syura pilih calon PAS Galas


KOTA BHARU, 11 Okt. : PAS akan mengumumkan nama calonnya untuk bertanding pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas pada 24 Oktober ini, kata Pengarah Pilihan Raya Negeri, Abdul Fatah Haron.

Katanya, semua senarai calon parti itu untuk pilihan raya tersebut telah diserahkan kepada Dewan Syura untuk diperhalusi sebelum diputuskan secara muktamad.


“Kita (PAS) bercadang membuat pengumuman nama calon 24 Oktober ini serentak dengan hari pengumuman yang akan dibuat oleh parti lawan BN (Barisan Nasional), ini dikirakan sesuai dan adil bagi semua pihak, calon pun mempunyai masa untuk mengisi borang sebelum hari penamaan dijalankan, katanya kepada :Sinar Harian: di sini, semalam.


Abdul Fatah berkata, pimpinan PAS Pusat akan membuat kaji selidik dan semakan secara terperinci latar belakang calon terbabit sebelum membuat keputusan.


Mengenai pelancaran jentera pilihan raya PAS bagi menghadapi kempen di kawasan Galas itu, Abdul Fatah berkata, Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan merasmikan majlis pelancaran jentera parti itu di Markaz Besar PAS Gua Musang pada 19 Oktober ini.


“Kita kini sedang memperkemaskan persediaan menghadapi Pilihan Raya Kecil DUN Galas. Setiap petugas pilihan raya akan diberikan kursus kemahiran untuk meningkatkan kembali kemahiran mereka dan tugas yang sedia ada.


“Kami yakin semua itu akan berjalan lancar memandangkan jentera yang sedia ada mempunyai kemahiran dan pengalaman yang cukup. Cuma apa yang perlu kita ‘hangat’ kan kembali melalui kursus dan kemahiran yang dijalankan,” katanya.


Menurutnya, beliau mahukan semua jentera PAS sentiasa bersedia untuk turun ke akar umbi untuk berjumpa dengan masyarakat.


“Langkah itu diambil bagi memastikan semua pihak bersedia dan tidak mengambil mudah ataupun leka dengan cabaran yang bakal dihadapi,” katanya.
SH

No comments: