Thursday, December 23, 2010

Brahim Ali bodek Umno lagi, harap dapat kerusi Tok Guru disuruh berhenti

Suara Katak - Nik Aziz digesa letak jawatan

PASIR MAS , 24 Dis. : Demi kepentingan rakyat, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat perlu meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan apabila keadaan kesihatannya yang sering terganggu di samping gagal membawa sebarang perubahan meskipun sudah mentadbir negeri ini selama 20 tahun.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, Nik Aziz perlu berundur dan melepaskan jawatan agar rakyat tidak terus ditindas dengan kepincangan dalam pembangunan di negeri ini.

“Dia sudah mengaku tidak sihat dan hanya mentadbir melalui fikiran dengan memberikan arahan, justeru itu, bagi saya kalau sudah tidak upaya tidak perlulah mentadbir,” katanya kepada Sinar Harian, selepas menyampaikan sumbangan kepada 527 murid tahun enam yang cemerlang dalam UPSR, semalam.

Beliau berkata, Mursyidul Am PAS itu sehingga kini hanya menggunakan sentimen agama untuk meraih kepentingan politik dan pada masa yang sama telah mengkhianati orang Melayu dan Islam di negara ini.

Ibrahim berkata, Nik Aziz mencipta banyak alasan untuk kekal menjadi Menteri Besar kerana sudah merasa ‘seronok’ dengan kuasa di Kelantan.

“Kelantan ini sudah macam ‘Isketambola’atau negeri ‘go head go stand’ kerana sikap Nik Aziz yang gemar berubah-ubah.

“Saya ingat dahulu dia gesa Dr Mahathir berhenti dan menyatakan sedia mengikut jejak langkah jika Dr Mahathir berhenti, namun sudah hampir 10 tahun tiada sebarang tindakan diambil tetapi berkata beliau hanya akan berhenti jika pimpinan PAS yang mendesak,” katanya.

Beliau merasa amat kesal di atas tindakan Nik Abdul Aziz yang tidak mengakui perjuangan Melayu biarpun ia untuk umat Islam dan tidak sekali-kali akan memohon maaf atas desakan tersebut.

Menurutnya, terlalu banyak masalah yang tidak dapat diselesaikan oleh Kerajaan PAS Kelantan tetapi mereka menggunakan Islam untuk menutup kegagalan itu.SH

Komen : Tak sedar dia baru ja keluar wad..ada hati nak bertanding Parlimen Pasir Mas atas ihsan Umno

No comments: