Saturday, January 29, 2011

Jentera PR mengasak hingga saat akhir

http://buletinonline.net/images/stories/berita40/kempenakhir.gif
LABIS
- Walaupun terpaksa berdepan dengan pelbagai kesukaran, sehingga ke saat-saat akhir, jentera pilihanraya PAS dan Pakatan Rakyat terus mengasak BN yang menggunakan 'segala-galanya' dalam menghadapi pilihanraya kecil DUN Tenang.

Pelbagai usaha kempen terus dilaksanakan oleh jentera disetiap peti undi, bagi meraih sokongan daripada para pengundi, walaupun cukup diketahui bahawa, pilihanraya akan terus berlangsung secara tidak telus dan adil.

Di Felda Cempelak, misalnya, jentera Pakatan Rakyat khususnya ANAK dengan kerjasama kontinjen Terengganu dan SAMM, berjaya menganjurkan sukan rakyat di Padang Awam Felda terbabit.

(Gambar - Sukan Rakyat di Felda Cemplak anjuran jentera PAS, walaupun mereka hadir, basikal mereka berlogo dacing???)

Selain itu, calon PAS, Cikgu Normala Sudirman yang terus bergerak menemui pengundi dari satu tempat ke tempat yang lain.

Sekitar jam 3.00 petang Cikgu Mala di lihat di Pekan Labis, terus mengunjungi peniaga-peniaga dan bertemu dengan orang ramai.

Pada sebelah malamnya, sebanyak 7 program ceramah telah diadakan di Felda Tenang, Felda Cempelak, Cemplak Barat, Dataran Wayang Pacak, Kampung Sawah Baru, Redong dan Bukit Mambai.

Disebalik kempen rancak PAS dan Pakatan Rakyat iru, sehingga saat akhir juga, Umno dan BN terus menggunakan 'taktir kotor' mengugut dan menyalahgunakan kuasa.

Halangan kepada jentera PAS dari Wilayah Persekutuan untuk masuk berkempen di Ladang Labis Utara, milik anak syarikat berkepentingan kerajaan Sime Darby adalah contoh 'perangai buruk' BN (Gambar kanan)

Apabila dikemukakan pertanyaan kepada petugas Ladang tersebut, terus terang beliau berkata ia adalah arahan 'orang atasan'.

Katanya, "kita orang kerja kan, apa majikan cakap kita kena ikut" ketika dipersoalkan mengapa 'biru' boleh memasang poster di ladang tersebut dan 'Hijau' tidak boleh.BO

No comments: