Wednesday, January 5, 2011

Kalau tak bohong , itu bukan Umno

Media UMNO merapu

http://marhaen.info/images/no2bn/bohong_250.jpgIPOH , 6 Jan. : Pesuruhjaya Pas Negeri, Abu Bakar Hussain menyelar tindakan media baru khususnya dimiliki Barisan Nasional (BN) yang bertindak menghentam atau membuat serangan terhadap Pakatan Rakyat (PR) bagi menghakis sokongan orang Melayu terhadap PR.

Menurutnya, tindak-tanduk media golongan itu memperlihatkan bahawa tiada pegangan syariat bagi pengendali media serta blog milik mereka.

“Banyak isu yang diperkatakan dan diutarakan hanya rekaan semata-mata bukan berlandaskan kepada bukti serta fakta jelas.

“Mereka sanggup memanipulasikan fakta serta gambar bagi menampakkan kepada rakyat kononnya PR begitu teruk moral walhal itu semua hanya rekaan mereka yang mempunyai agenda politik,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai strategi media baharu milik BN menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.

Abu Bakar berkata, sikap keterlaluan mereka ini cukup ketara, tambahan lagi desas-desus PRU ke-13 semakin hampir.

Katanya, UMNO sanggup menggunakan media mereka untuk menghentam kami walaupun jelas ia langsung tidak relevan.

“Inilah perbezaan kami dengan mereka, kami tidak akan membuat sebarang kenyataan tanpa sebarang bukti yang jelas serta sahih.

“Bukan budaya kami untuk menabur fitnah atau menyebarkan kenyataan tidak berasaskan kepada fakta,” katanya.

Beliau berkata, budaya ini bukan sahaja berlaku di Perak bahkan seluruh Malaysia dan ia merupakan satu fenomena kurang sihat kepada rakyat.

Menurutnya, dalam isu mengeluarkan kenyataan balas, jika perlu PR lebih gemar menjelaskan isu berbangkit.

“Kami tidak mahu rakyat terus tertipu dengan permainan mereka serta dalam masa sama kami berpegang kuat kepada syariat bukannya main hentam semberono,” katanya.SH

No comments: