Monday, January 3, 2011

Desak PAS ambil tindakan terhadap Mujahid : Ambil tindakan ke atas individu bermasalah macam Hafiz Nordin dulu

Hafiz boleh jumpa saya: Mujahid

http://media1.malaysiakini.com/230/ddcec10ad4d3c7f34d8115ee843b1b83.jpgGEORGETOWN, 4 Jan. : Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Dr Mujahid Yusof Rawa minta bekas Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Mohamed Hafiz Nordin berjumpa dengannya jika keliru dengan fakta dalam buku tulisannya, ‘Menuju Pas Baru’.

Dr Mujahid berkata, Mohamed Hafiz sepatutnya menilai secara objektif dan akademik memandangkan penulisannya itu berbentuk separa akademik, bukannya secara emosional.

“Saya mencadangkan jika dia (Mohamed Hafiz) ada dengar mana-mana wacana berkaitan buku itu akan dibuat nanti, saya minta dia hadir sebagai peserta dan menjadikannya platform untuk bertanya apa yang dia tidak faham dan mengelirukannya.

“Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kerana memberi komentar yang sedemikian terhadap penulisan saya dan berhubung dengan gesaannya supaya pemimpin Pas Pusat menasihati saya, saya rasa Mohamed Hafiz masih tidak tahu prosedur rasmi parti.

“Jika ada aduan rasmi, Mohamed Hafiz sepatutnya membuat aduan mengikut prosedur rasmi parti, bukannya secara begini,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Menurutnya, sebelum ini, Mohamed Hafiz adalah antara individu bermasalah dengan parti itu yang mana kenyataannya tidak banyak membantu Pakatan Rakyat (PR) negeri dan menganggap kenyataan Mohamed Hafiz sebagai kenyataan tidak bijak.

“Saya tidak tahu sama ada dia tahu atau tidak, apabila pimpinan ada alasan yang kukuh, baru mereka boleh memanggil saya dan setakat minta pimpinan menasihati saya, saya rasa itu permintaan yang tidak bijak kerana tidak menggunakan prosedur rasmi parti,” katanya.

Dr Mujahid turut membidas Mohamed Hafiz yang mengatakan beliau menulis buku ‘Menuju Pas Baru’ kerana mempunyai agenda tersendiri dan menggunakan pandangan peribadi.

“Itu andaian simplistik dan berniat tidak elok. Saya tidak tahu apa motif dia membuat kenyataan sebegitu dan bagi saya, kenyataannya itu lebih ‘membunuh’ daripada apa yang ditulis dalam buku saya. Saya menulis buku itu sebagai usaha untuk memberi sumbangan kepada Pas demi masa depan parti dan tidak ada kena mengena dengan agenda sendiri.

“Saya minta Mohamed Hafiz tidak terlalu umum dalam membuat pandangan mengenai tulisan saya dan perlu lebih spesifik bagi mengelakkan timbulnya kekeliruan. Saya juga bersyukur selama tiga penggal dalam parti, saya sudah memberi sumbangan yang terbaik,” katanya.

Dr Mujahid berkata, sesiapa yang tidak faham atau keliru mengenai penulisannya itu, boleh berjumpanya untuk merungkai kemusykilan mereka.SH

2 comments:

Anonymous said...

Si Hafiz budak kecewa ni gila nak jadi ADUN.

Anonymous said...

Teringat kes kg Rawa, Pemuda PAS Jelutong nasa tu masih ingat, baculnya manusia ini.