Saturday, February 19, 2011

PAS lantik peguam muda bela kes kematian dan tembak UPP

Pemuda PAS lantik peguam

nizamudin - UPP tembak orang di tumpat, kelantan

TUMPAT, 19 Feb. : Seorang peguam dilantik bagi proses pembelaan seorang remaja yang terkena tembakan anggota Unit Pencegahan Penyeludupan (UPP) dalam kejadian serangan di hadapan pondok Pengawal di Hospital Tumpat, Rabu lalu.

Ahli Parlimen Tumpat, Datuk Kamarudin Jaffar berkata, peguam dari Jawatankuasa Pemuda Pas negeri juga akan bertanggungjawab untuk membela kes kematian Said Mat Hassan, 56, yang didakwa keluarganya ditendang oleh anggota UPP dalam kejadian di kampung Wakaf King.

Kamarudin berkata, beliau meminta Kementerian Dalam Negeri dan Kerajaan Malaysia menyiasat lebih terperinci kes kematian Said termasuk anak saudaranya yang cedera terkena tembakan itu.

“Siasatan penuh perlu dilakukan dan pihak berkuasa mesti bertindak telus,” katanya dalam kunjungan ke rumah keluarga Said di Kampung Bendang Pak Yong, kelmarin.

Turut hadir, Ketua Pemuda Pas Tumpat, Rosli Abdullah; Dewan Pemuda Pas Negeri Kelantan, Abdul Latif Abdul Rahman; Bendahari Pas Pusat, Dr Mohd Hatta Ramli dan juga Penyelia Dewan Undangan Negeri Pengkalan Kubor Wan Rosdi Wan Ibrahim serta Pegawai Khas Ahli Parlimen Tumpat, Mohd Nawawi Adam.

Sebelum ini Sinar Harian melaporkan, Said yang memandu kereta kancil ditahan oleh empat anggota UPP yang menaiki kereta pacuan empat roda kerana mengesyaki Said membawa barangan seludup.

Sebaik tiga anggota UPP keluar dari kenderaannya untuk menahan lelaki terbabit, kelihatan mulutnya berbuih dan mukanya dalam keadaan pucat lalu membawanya ke Hospital Tumpat untuk mendapatkan rawatan. Bagaimana pun, mangsa meninggal dunia sebaik tiba di Hospital Tumpat.

Sejurus itu, di perkarangan Hospital Tumpat, seorang anggota UPP Kastam melepaskan dua das tembakan ketika mempertahan dirinya yang mengena kepada Ahmad Nazamuddin menyebabkan kecederaan di dada dan perut.SH

6 comments:

goodlistener said...

INILAH TINDAKAN BAGI PUAK YG MEBUTUHHHKAN SOKONGAN, YG PASTI DR MENGESAHKAN SIMATI KENA SERANGAN JANTUNG, ITUPUN NAK DIPOLITIKKAN JUGA. SEBENARNYA TERLALU BANYAK AGENDA/ISU YG PERLU DILAKUKAN BAGI MENARIK SEMULA SOKONGAN MELAYU KPD PARTI AJARAN SESAT, SATU CONTAH YG JELAS PEMBANGUNAN KELANTAN PERLU DIWARWARKAN KEMERATA MALAYSIA MALAH SELURUH DUNIA TENTANG KEMAJUAN YG TELAH DICAPAI OLEH KELANTAN SELAMA 20 THN DI BAWAH TADBIRAN MB TERULUNG POK NAJIS, KEMAJUAN DARI KEDUADUA SUDUT IAITU PEMBANGUNAN DUNIAWI DAN PEMBANGUNAN INSAN ISLAM TERBILANG. TETAPI AGAK SUKAR JUGA KERNA SERAMBI MEKAH TERKENAL DGN PUSAT PERLACURAN DAN KEKOTORAN TANDAS DI KELANTAN. FIKIR-FIKIRKAN LAH

Anonymous said...

HOI PAS BONGOK PUKIMAK LU LA HAMPAS, INI PUN NAK DI POLITIKAN MEMANG HAMPAS NI HARAM JADAH...

Anonymous said...

hangpa tak mahu nak membela mampuih pi kat hangpa. Jika PAS nak membela itu hak PAS membantu rakyat. Politik atau tidak itu bukan matlamatnya. Yang penting keadilan mesti ditegakkan.

Perkara ini melibatkan kematian pun goodlastik no nak politikkan kemudian bubuh guna nama Anon pula.

Jenis pengecut, penjilat bik mama

Anonymous said...

untuk menyenangkan PAS..keluarkan UPP,polis dan tentera dari negeri kelantan.cuma tempatkan unit2 ini di sempadan terengganu.biar beras rakyat kelantan tak laku di jual.dadah thailand senang di bawa masuk..biar rakyat kelantan merasa kesusahan .biar hasil ikan kelantan bersaing dgn thailand.biar rakyat thailand masuk berniaga di thailand.kurang sikit bebanan immigresian.padan muka rakyat kelantan

Anonymous said...

Yang nak bawa keluar penjawat awam tu dari Kelantan tu nape? Awat hang ingat Kelantan tu bukan dalam Malaysia ka? Kerajaan Persekutuan kenalah jaga Kelantan .Apa hang ingat cukai yang kutip kat Kelantan tu dapat kat Nik Aziz ka? Jangan lah bongon sangat. Ingatkan Federal Government saja yang zalim rupa2nya yang sekelilingnya pun zalim jugak.Nasiblah rakyat Malaysia yang duduk dalam second class citizen ( Pakatan Rakyat ).UMNO first class - semua dilindungi.

Anonymous said...

anon umno boleh syor la kat kjaan umno tapi jangan harap la umno nak terima.

nak minta buat polis bantuan kat selangor pun tak bagi. piirah umno