Friday, February 25, 2011

Nama Pakatan Rakyat tak boleh , Barisan Nasional boleh pula

Sudah terang lagi bersuluh, pendaftaran Pakatan Rakyat sebagai gabungan parti politik tersekat lama oleh ROS kerana ada 'tangan-tangan' yang menghalangnya.

ROS begitu mudah memberi kelulusan pendaftaran parti politik lain seperti parti KITA tetapi sehingga sekarang tidak meluluskan pendaftaran Pakatan Rakyat.

Jika kita nak tahu sebabnya, bacalah kenyataan Ketua Penerangan Umno Ahmad Maslan yang takut dengan pengunaan nama Pakatan Rakyat.

Jika Pakatan Rakyat tidak boleh sebab ada perkataan Rakyat, Barisan Nasional pun tak boleh sebab ada perkataan Nasional.Baca berita di bawah;

http://umno-online.com/wp-content/uploads/2010/05/ahmad_maslan_suit.jpg
JENGKA 23 – Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan menggesa supaya menghentikan penggunaan istilah Pakatan Rakyat (PR) yang digunakan pihak pembangkang selama ini.

Beliau yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM) berkata istilah itu tidak menggambarkan maksud yang positif kerana rakyat sekalipun tidak pernah berpakat menyokong mereka (pembangkang).

“Malah penggunaan istilah PR ini tidak pernah didaftarkan dalam Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS).

“Jadi saya meminta semua pihak jangan iktiraf pembangkang dengan menggunakan istilah PR,” katanya pada sidang media sempena kedatangan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak ke Kerdau, Ahad ini.:

Seramai 10,000 peneroka Felda dari Wilayah Jengka dijangka bersama PM di Padang Awam Jengka 23 selain menyempurnakan majlis pecah tanah secara virtual (alam maya) kilang biomas bersama Felda dan Tenaga Nasional Berhad (TNB) yang akan dibina di Jengka 9.

Kilang Biomass dengan kapasiti 12 megawatt tersebut merupakan projek usaha sama yang julung kali membabitkan kedua-dua pihak dan bakal menyaksikan penggunaan jana kuasa elektrik daripada sisa buangan kelapa sawit bagi menampung penggunaan di kilang tersebut.

Selain itu, Najib juga dijangka merasmikan Dewan Serba Guna dan Gelanggang Futsal selain Pusat Jalur Lebar Komuniti (PJK) di Jengka 23 selain pecah tanah bagi pembinaan dewan serba guna dan gelanggang futsal di Jengka 22 dan 25 pada hari sama.SH

4 comments:

Hamdan Rukun said...

MEMANG BENAR. LAGIPUN MANA ADA USAHA NAK DAFTAR PAKATAN RAKYAT.

SIBUK KELAHI NAK GUNA LAMBANG APA. PAKATAN APA TU ?

Anonymous said...

dah lama dah daftar tapi umno pengecut dok halang Ros bagi kebenaran

hang tau apa luncai, aku tengok banyak komen kata hang sedut kentut RO$mah power punya

Asal Ro$mah kentut hang sedut, Asal Ro$mah kentut hang sedut. Hang terpa nak sedut bila Ro$mah nak kentut

Apa la hang luncai

observer said...

memang luncai jenis ketagih sedut kentot ro$mah nor...... jenis ahli umnoapco memang tak tau perkembangan politik sbb hyn baca utusan meloya ruangan hiburan dn 4 digit/toto aje.. dah lama PR mohon daftar Parti Pakatan Rakyat tapi ROS diganggu oleh KDN, parti baru yg tak menyegat cepat diluluskan.. itu tanda umnoapco pengecut dgn telor2 sekali masuk dlm...ape luncai carilah sikit maklumat jgn tertipu oleh wak ahmad maslan tuuu INGAT melayu berjiwa hampa dn haprak mcm luncai aje msh sokong umnoapco...

Hamdan Rukun said...

SEBAB AKU TAU PERKEMBANGANLAH AKU BERSAMA UMNO. DEMOKRASI ADALAH SENI UNDI. BANYAK UNDI MENANGLAH. DALAM MASA YANG SAMA PERCAYALAH KEPADA CAMPURTANGAN ALLAH MACAM TOK GURU HANGPA KATA.

YANG HANGPA TU RASA MACAM CERDIK PANDAI TAPI LEPAS KALAH KALAH.

SEBAB POLITIK HANGPA BALUN ROSMAH YANG TAK PERNAH BERTANDING.