Wednesday, March 2, 2011

Harussani buat kenyataan hanya yang untungkan Umno

Tok Guru Nik Aziz Kesal Dengan Kenyataan Terbaru Harussani

Kenyataan penuh Harussani boleh dibaca DISINI

Kenyataan Tok Guru Nik Aziz Yang Dipetik Dari Laman Facebook Beliau..

Saya membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Mufti Perak di dalam Sinar Harian hari ini. Kata beliau, jangan guna hukum untuk tarik undi. Saya kesal dengan kenyataan tersebut.

Tidakkah seluruh amalan dlm hidup ini tertakluk pada hukum? Samada wajib, sunat, harus, makruh atau haram.

Jika masuk tandas pun ada hukum, takkanlah memilih pemimpin tidak ada hukumnya? Tidakkah Nabi meninggalkan kota Mekah untuk berjuang menegakkan negara di Madinah, ertinya perjuangan menegakkan negara merupakan sebahagian perjuangan baginda. Terfikir saya, muftikah ini?


ULASAN TINTA HIJAU DKB


Pilihanraya adalah satu pilihan bagi Pas dalam mendaulatkan Islam di Malaysia. Dan undi tentunya diperlukan untuk menang dalam pilihanraya.
kalau dah tak boleh cakap soal hukum dalam menarik undi samalah seperti memisahkan agama dari politik dan apa pula hukumnya orang yang memisahkan agama dari politik.

Kenyataan Tok Guru Nik Aziz yang dipertikaikan Harussani harus dilihat dalam kontek lebih luas dan dinilai secara keseluruhan ucapan beliau bukannya ambil separuh dan hentam secara membuta tuli.

Yang menariknya kenapa kenyataan Harussani dikeluarkan menjelang hari hari terakhir tempoh berkempen PRK Kerdau dan Merlimau.Mungkin ada maksud yang tersirat.

Ambo sebenarnya masih menunggu respon Harussani berkaitan isu lawatan Najib ke makam Mustaffa Kamal Ataturk LIHAT DISINI .Namun sehingga hari ini masih belum ada apa2 kenyataan yang dikeluarkan Mufti Perak ini.

2 comments:

Anonymous said...

ada beberapa jenis ulamak..ulamak & ular dalam semak????

Anonymous said...

ada beberapa jenis ulamak..ulamak & ular dalam semak????