Monday, June 6, 2011

Padan la berani kata 'polis bodo', rupanya Puteri Umno ?

Sekembalinya daripada membuat liputan Muktamar PAS ke -57 di KUIZM Taman Melewar, satu SMS dari arus bawah membawa khabar; seorang pemimpin kanan Umno Terengganu ditangkap berkhalwat dengan seorang janda, benarkah begitu?

Diperincikan, pemimpin Umno yang ditangkap khalwat dengan janda muda itu berlaku pada 26 Mei lalu, dalam sebuah rumah, di sebuah kampung dalam bandaraya Kuala Terengganu.


Khabarnya, gerak maksiat si pemimpin Umno itu sudah lama di'hendap' orang kampung, hanya tunggu masa dan ketika yang sesuai untuk diberkas.


Janda muda beranak satu itu dikhabarkan berasal dari daerah Besut, yang kini sudah kembali ke kampungnya, setelah diserbu orang kampung dan penguatkuasa.


Arus bawah juga membawa khabar, berita penangkapan pemimpin Umno itu digelapkan oleh media arus perdana, ada laporannya, ada visual keluar dalam televisyen, katanya, tapi wajah pemimpin Umno itu disembunyikan.


Minggu lalu, menjadi tajuk suratkhabar arus perdana, sehingga menjadi berita nasional, khabar membawa berita, seorang gadis memaki polis dengan perkataan 'polis bodo'.


Dengan mengeluarkan dua patah perkataan ‘polis bodo’ kepada seorang anggota polis selepas ditegur menunggang motosikal tanpa memakai topi keledar, seorang gadis menerima padah setelah dihadapkan ke Mahkamah Majistret.


Tertuduh, Nur Shafa Watiha Wahab, 20, dari Perumahan Pemindahan, Kampung Telaga Daing, Seberang Takir dituduh mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil 1955 yang boleh didenda tidak melebihi RM100 jika disabitkan kesalahan.


Gadis yang bekerja di sebuah butik di Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) itu mengaku bersalah sejurus pertuduhan yang dijalankan oleh Pegawai Polis Inspektor Zainuddin Abd Ghani dibacakan di hadapan Pendaftar Kanan Mahkamah Sesyen/ Majistret Kuala Terengganu, Rosila Nik.

Selepas pengakuan bersalah direkodkan dan mendengar rayuan daripada tertuduh yang memohon agar diringankan nilai jumlah jaminan dengan alasan tidak memiliki wang kerana pendapatan bulanannya hanya mencecah RM500 sahaja, Rosila memutuskan tawaran wang jaminan sejumlah RM1,000.

Khabar membawa berita, yang memaki polis 'bodo' itu adalah seorang ahli Puteri Umno Umno Terengganu, benarkah begitu?

apa khabar ganu kita

No comments: