Sunday, July 31, 2011

BONGKAR!!! Nama tiada dalam daftar JPN , ada dalam daftar pemilih


Kali ini dua orang pengundi memegang nombor ic 250622715425 dan 380424715016 yang bernama BASRI BURU BIN ALIMIN dan SOESSJE SCWANNE JETTY SILVANA GROENEVELD. Dari nama yang ditunjukkan, kedua-dua individu ini tidak memiliki nama seperti nama rakyat Malaysia yang biasa. Sebaliknya nama mereka seperti berasal dari luar Malaysia samada Indonesia atau lain tempat..

Apa yang peliknya kedua-dua pemilik nombor ic ini tidak wujud datanya dalam laman semakan di Jabatan Pendaftaran Negara JPN. Tetapi nama kedua-dua pemilik nombor ic ini wujud dalam data sebagai pengundi di laman semakan Pendaftar Pemilih SPR.

Seperti biasa, untuk mengesahkan bahawa maklumat ini adalah maklumat yang benar, bukan rekaan, bukan cerita bohong, bukan hikayat dongeng, silalah ke website rasmi SPR dan semaklah sendiri klik sini [ SPR -http://daftarj.spr.gov.my/NEWDAFTARJ/ ]

Tambah menguatkan lagi penyelewengan ini, hasil semakan di laman rasmi Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) membuktikan bahawa nombor kad pengenalan 250622715425 & 380424715016 yang tertera di atas adalah tidak wujud. Nombor tersebut adalah nombor hantu atau toyol tak percaya sila semak sendiri, klik sini [ JPN -http://www.jpn.gov.my/semakic/ ]

Ni lagi sekali ic nya - 250622715425 & 380424715016

Mimpi Senja

5 comments:

Anonymous said...

Bro, aku masukkan no kp aku dalam semakan jpn, nama aku tak keluar, tapi dalam pengkalan data SPR, nama aku ada... semakan JPN tu cuma status permohonan MyKAD je bro, kalau dah ada myKAD, nama tak ada dah..... so hati2 bro buat kenyataan

Farouk

Anonymous said...

aku dah check, kalau ada mykad nama kita tetap keluar kat situ. ke ko pun sama ngan hantu juga.

Anonymous said...

aku dh ckeck gak.nama aku ada tp nama yg dua tu tak ada.

Anonymous said...

salam...aku pun dh check nama aku n wife aku,,dlm JPN msti ada sbb kita org Mesia-statusnya Mykad telah diambil.Dlm SPR pun masih tmpat mengundi 2008 lg..lembah pantai..

Anonymous said...

salam,

dlu saya pakai sistem jpn yang versi lama, check no ic mmg ada, telah diambil.. tp untuk versi sistem jpn yang terbaru.. takde keluar..

rasanya diorang wat version baru untuk elakkan lebih ramai mereka yg tiada mykad terbongkar..