Sunday, July 31, 2011

Wahai UMNO, bertaubatlah..

Oleh: Tok Senapi

Hanya beberapa jam sahaja lagi kita akan melangkah masuk ke bulan Ramadhan yang penuh keberkatan. Hati setiap Mukmin sangat gembira untuk menerima kedatangan Ramadhan, manakala hati golongan munafik sudah mula berkeluh kesah.. macam mana nak makan di siang hari, macam mana nak berhibur, khususnya di Kedah golongan yang hidup dalam dunia laghaa dan kepura-puraan gelisah kerana pusat hiburan ditutup sepanjang Ramadhan.

Mulanya golongan kaki maksiat ini menggunakan kelompok parti anti Islam seperti MCA dan Gerakan wal harbi untuk menyerang kerajaan negeri. Mereka berharap bila kuatnya tekanan kedua parti anti Islam itu, terutama Gerakan melalui peguam mereka Tan Keng Liang menyaman kerajaan negeri maka kerajaan negeri akan beralah lalu membuka kembali pusat hiburan maka 'raya hinu' sakanlah puak-puak kaki maksiat ini.


Malangnya mereka kecewa bukan kepalang apabila kerajaan negeri tidak bersetuju menarik pengharaman pusat hiburan untuk pengusaha dan pelanggan Islam. Maknanya orang Islam kat Kedah tak boleh lagi berkaraoke di bulan Ramadhan.. adusss kecewa bukan main puak-puak kaki maksiat tu. Sebagai melepas geram mereka menuduh 'PAS tunduk pada DAP' walhal depa kecewa kerana tak boleh pi dok berseronok suka kat pusat hiburan.

TS masih ingat PRU ke 12 lalu, orang UMNO keluarkan risalah mendedahkan perangai seorang calon UMNO (mestilah dari kem yang berbeza) yang menghabiskan duit berbelas ribu semalam bersukaria kat Danok. Nak tak percaya pun yang cerita tu orang UMNO.. takkanlah UMNO nak memburukkan orang UMNO sendiri kalau cerita tu tak benar.


Cerita bekas Exco UMNO buka pusat karaoke haram kat Jalan Alor Mengkudu dah heboh pun sedenia. Puak yang datang berhibur kebanyakannya veteran-veteran UMNO. Melalak malam-malam macam suara katak pisang, membingitkan telinga orang kampung kat Kelompang dan Tok Keling.

Berhibur berlebih-lebihan tanpa batasan ni dah jadi budaya hidup UMNO turun temurun. UMNO dan pusat hiburan sudah sinonim. Sebab itulah pemimpin mereka boleh sebut bahawa berlaku pertambahan pusat hiburan di Kedah, terutamanya rumah urut. Mereka biasa sampai sebab itu mereka tahu.

Termasuk TS ni sendiri... mengakui bahawa tak reti apa satu pasai rumah urut selama ini. Dok ingat ke rumah urut tu tempat orang lelaki urut orang lelaki, perempuan urut perempuan atau macam rawatan reflexsologi tu. Rupa-rupanya seorang rakan UMNO beritahu 'rumah urut' asal memang macam tu tapi disalahgunakan sebagai tempat persundalan. Ishh kalau macam tu kerajaan negeri kena desak polis bertindak segera, sebab pejabat daerah mana ada team penguatkuasaan yang kuat dan efisien untuk hadapi tu. semua Yang boleh hadapi cuma polis.. ada pistol, ada gari, gas pemedih mata dan air gatai.


Terbayang di benak fikiran UMNO dahsyatnya UMNO dengan maksiat. Merekalah yang membudayakan maksiat dan merajai kegiatan maksiat. Selama separuh kurun mereka berkuasa, umat Melayu Islam sudah musnah angkara industri maksiat.
Maka di bulan Ramadhan yang penuh barokah ini TS merayu kepada UMNO yang masih berbaki sisa-sisa iman di dada mereka marilah kita kembali kepada Islam yang sebenar jauhilah maksiat dan mungkar. Gunakan kelebihan kamu berkuasa di pusat untuk mengarahkan pihak polis membantu membanteras maksiat habis-habisan.

Akhir sekali... kepada ahli-ahli biasa UMNO gunakan kesempatan Ramadhan untuk bermunajat kepada Allah bagi memberi taufik dan hidayah dalam hati-hati kita semua untuk mencari dan berpihak kepada kebenaran. Tentulah nanti Tok Non adalah orang pertama yang mengalirkan air mata kegembiraan apabila ahli-ahli UMNO kalian bersetuju untuk meninggalkan perjuangan UMNO yang karut dan memecahbelah perpaduan ummmah itu.

Wahai saudaraku UMNO, jadikanlah Ramadhan bulan untuk berhijrah...Kedah La

2 comments:

Hamdan Rukun said...

BAGUSLAH PESANAN INI. TAPI BAGITAU JUGAKLAH PADA

1. NIK AZIZ- JANGAN PAGI CAKAP LAIN, MALAM CAKAP LAIN. JANGAN JUAL AGAMA DENGAN HARGA YANG MURAH.

DI LUAR CAKAP PASAL MAKSIAT, DI KELANTAN LULUSKAN 44 LESEN ARAK.

HE!HE!HE!

Anonymous said...

La bodoh luncai ni, arak tu untuk bukan Islam. hak dia, yg kat perak bukan 44 tapi beratus .