Saturday, April 7, 2012

MENTERI WANITA!!! Najib pangku, kenapa tak lantik Ro$mah terus?

Aku neh salah dengar atau salah baca? Biar betul berita yang baru masuk neh? Najib? Menteri wanita? Apa? Najib = seorang lelaki menjadi menteri di kementerian wanita yang harus menjaga kebajikan dan hal ewhal wanita? Apakah itu sebenarnya? Dah pupus ke apa wanita2 yang berkelayakkan jadi menteri sementara dalam umno dan bien?



Lihat bawah neh ;

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan hari ini bahawa beliau akan memangku jawatan menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat.

Ia berikutan pengumuman Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil untuk melepaskan jawatannya dalam kabinet apabila tempoh perkhidmatannya sebagai senator untuk penggal pertama tamat pada 8 April berikutan kes National Feedlot Corporation yang melibatkan keluarganya.

Najib mengumumkan perkara itu pada satu majlis di Temerloh, Pahang hari ini, lapor Bernama. -MKINI-

Ini lawak ke apa? Makna nya serupa tak payah lantik sapa2 pangku jawatan tersebut. Aku bukan nak kondem sesuka ahti der tapi jelas neh makan gaji buta. Pangku jawatan sebab nak sign apa jek bukan nak faham tugas pun. Siyes. Mula2 aku ingat memang arh lawak kan.

Apa ke hal pula menteri lelaki ditugaskan menjaga hal ewhal wanita kan? Yang tue pun aku tak nafikan juga. Memang tak logik pun. Hanya perempuan je faham keperluan pompuan, lelaki ? Faham juga. Faham nak menyusahkan or mengacau tue seme boleh lah. Kalau artis2 korea yang cute2 yang aku minat ke apa insya-Allah aku anggap dia faham.

kah kah kah

Tapi bila aku fikir dalam2, neh bukan sekadar lawak jek der. Neh gaji buta. Tambahan satu lagi jawatan bermakna tambahan gaji. Takan najib buat kerja takde gaji kan? Dan sebelum neh najib dah ada jawatan lain. Yang tue pun tak terbuat der. Tambah satu lagi tugas?

Memang lah untuk beberapa bulan. So takanlah untuk beberapa bulan neh kebajikan wanita berhak di abaikan? Betul tak? Walaupun hanya berperanan nak memangku jawatan sekalipun, bagi lah pada mereka yang betul2 boleh buat kerja. Sebab bukan buat kerja percuma, berbayar seme tue.

Tolong najib, tolong pecat diri ko sebagai pemangku dan lantik orang lain. Ko nak jaga hal ewhal lelaki pun fail sebab nampak cam pondan, neh kan pula nak jaga hal ewhal wanita? Buat kena kutuk boleh lah.

Please pertimbangkan idea aku. Bagi aku seteruk2nya shahrizat tue, kementerian wanita tue still ada buat kerja2 yang bagus juga walaupun wujud bantuan terpilih. Nak banding dengan najib, ermmm serupa shahrizat tak yah letak jawatan der. Cakap siyes neh.

Najib.. najib.. kementerian khusus untuk wanita pun ko nak balon. Dah lama ke hidup jadi lelaki neh najib?

kah kah kah

Ameno : Najib dah bosan jadi lelaki ke apa?

No comments: