Thursday, May 17, 2012

KESAL BERADA DALAM PAS!!!! Rupa sebenar Kazim Elias terserlah di pentas UMNO


Rakyat  Kampung Sri Rahmat berasa kesal dan sedih apabila ceramah UMNO diadakan di Surau Kampung Tersusun Seri Rahmat (Berhampiran Kelab Golf Clearwater) pada 16 Mei 2012.
Menurut keluhan beberapa jemaah surau berkenaan mereka berasa terkejut dan kesal kerana penganjuran ceramah oleh JASA dan pemuda UMNO bahagian Gopeng itu tidak mendapat persetujuan daripada ajk surau berkenaan untuk diadakan ceramah politik.
Walaupun tajuk ceramah yang diadakan dihebahkan bertajuk  bicara Agama bertajuk Tidak Amankah Malaysia?, hakikatnya penceramah yang dijemput pada malam itu iaitu Ustaz Kazim Elias telah menggunakan peluang berceramah di atas pentas Pemuda UMNO untuk menceritakan kekesalannya berada dalam PAS sebelum ini. 
Malah cerita-cerita picisan kononnya beliau dipinggir oleh ajk surau PAS yang dikumandangkan dalam ceramah beliau itu jelas menampilkan isi hati beliau sebenarnya yang sebernarnya telah lama menyebelahi UMNO.
Menurut Radzi Zainon selaku Penyelia Pusat Khidmat Masyarakat (PAS) DUN Sg Rapat beliau telah menerima banyak keluhan rakyat Sri Rahmat malah yang lebih memalukan sikap Ustaz Kazim sendiri yang sanggup menyatakan bahawa beliau bukan menyokong UMNO semasa berceramah bersama Ustaz Azhar Idrus di Manjoi beberapa bulan yang lalu dan ia merupakan suatu pembohongan. Sikap sebegini tidak cocok ditonjolkan oleh seorang yang bergelar Al hafiz. 
Bekas Ketua kampong Sri Rahmat semasa pemerintahan Pakatan Rakyat Che Ahmad Osman menyelar penyokong UMNO Sri Rahmat yang sanggup membenarkan Pemuda UMNO Gopeng untuk memanipulasikan tajuk ceramah agama untuk memancing hadirin sebaliknya mereka menampilkan penceramah yang sebenarnya memang menyokong UMNO secara terbuka. 
Beliau juga berkata sikap Ustaz Kazim jelas akan menghilangkan penyokong ceramah-ceramah beliau memandangkan ahli PAS lah yang sebenarnya memberi sokongan dan menaikkan ceramah beliau selama ini.
Muhammad Nuruddin Bashah
Media Sungai Rapat

33 comments:

Anonymous said...

Salam....
Dah lama dh tau hafiz cari makan ni..jaga2 la pejuang2 islam seme...pemilihan ALlah sedang berjalan memisahkan yg benar dgn yg batil...

cucukerinci said...

kazim ni ustaz cari fulus dan glamor...bila berceramah dia kata dia bukan sokong mana-mana parti politik....tapi menghentam PAS...ini munafik namanya...cakap je kamu dah jadi ahli atau penyokong umno supaya jelas...

Anonymous said...

udah2 la 2 berpolitik.....mari sama2 doakan muzakarah PAS dan UMNO membawa kebaikan kepada umat islam malaysia. politik sekarang ni membawa banyak perpecahan umat selagi kita berkiblatkan sistem demokrasi ( ciptaan yahudi).


p/s:Laksanakan sistem khalifah.

Anonymous said...

dah agak Ostad ni jenis tak berapa betul kat Masjid Hidayah Melawati cakap tak sokong sebelah parti mana -mana. sebab tu kuliah suboh ramai.. pihak masjid buat program ada bas rombongan yang diaturkan datang dari Singapura. sekarang pun tak mengaku lagi... kalau nak sokong umnooo sokong lah Ostad . haramjadah macam PM najid kata..

JAKA said...

menyesal dgn PAS?

maka segala amal ibadat perjuangan yg dibuat dulu terhapuslah pahalanya.

kalaupun PAS tk betul, adakah kamu berjuang dulu dgn niat yg betul dan ikhlas?

kalau dh yakin kamu betul dan ikhlas dulu, sepatutnya tidak perlu menyesal kerana insyallah pahala tetap ada.

lebih baiklah perjelas pendirian menyokong umno, pulihkan umno dan beranilah berhujah secara ilmiah.

berhati2 dgn amanah ilmu Allah yg kamu miliki, jika kerana dunia semata2 maka kamu akan lebih teruk mendapat kutukannya daripada org mcm Ibrahim Katak yg TIBAI itu.

TIBAI = Telur Ibrahim Bin Ali Ilang

sebab? ponteng semua perhimpunan

Anonymous said...

wahai ustaz bukalah hatimu seluas-luas nyer dan dgn pancaindera yg Allah bg tu....lihat dgn teliti perangai UMNO/BN......masih mahukah anda bersekongkol dgn mereka.....dah lama mereka dibg peluang...tapi tak mereka gunakan...salahkah rakyat beralih arah....jgn kami tukar nama ustaz dari ustaz kazim kpd ustaz kazib pulak........hampeeeehhhh

Anonymous said...

dulu, kini,,, selamanya ke jika BN dah berkubur nanti?,,, mana nak cari makan lagi...

Anonymous said...

memang lama dah si kazim niapi tak nyatakan saja..ceramah mangkuk ni sebenarnya pun memang di taja oleh umno..lihat saja ceramah maulidur rasul bulan lepas di surau kg tersusun as solahiah..mangkuk midah dan adik nya yang amat banyak menyonglap tu memberi angpow beberapa ribu untuk al kazim ni...pegi mampos kazim dan umno..

aku pun hafiz said...

inilah dipanggil ustaz terompah kayu, al-hafiz daun terup. Hidup tiada lain hanya ternganga nak makan aje.

Anonymous said...

sabar...sabar...jgn gaduh2..kita mengadu dgn ALLAH..

Anonymous said...

pas dah tak bagi duit mana nak sokong.hidup nak duit je..harap lepah ni ustaz ni kaya raya lah noh.tp ingat kata2 ustaz dulu sebelum masuk umno.......pikir.....ustaz jawab sikit apa hukumnya menyokong pihak yg terus membenarkan perjudia n penjualan arak.ustazkan ada ilmu....habaq mai nas2 yg membolehkan kita menyokong

Anonymous said...

samalah tu..Kazim Elias ke...Fathul Bari ke...sekali bukak mulut kita dah tahu. Seolah-olah di dahi mereka ini dah ada tanda-tanda munafik.

hadi mafia said...

Kazim elias ni lah terbaik. Dari nik aziz, azhar idrus. Hadi awang dan sebagai nya yg memaki hamun org. Bodoh nya org pas semua nak dipolitik kan. Bingai

hadi mafia said...

Org pas ni semua bagang bagang, bodoh tak terkira. Akal pendek. Nik aziz tu lagi haram jadah. Aku kalau boleh bunuh aku bunuh dia dah. Semua nak dipolitik kan. Kuno org pas ni

hadi mafia said...

Kazim elias ni lah terbaik. Dari nik aziz, azhar idrus. Hadi awang dan sebagai nya yg memaki hamun org. Bodoh nya org pas semua nak dipolitik kan. Bingai

hadi mafia said...

Kazim elias ni lah terbaik. Dari nik aziz, azhar idrus. Hadi awang dan sebagai nya yg memaki hamun org. Bodoh nya org pas semua nak dipolitik kan. Bingai

Anonymous said...

teserlah keumnoan pencacai umporno ini

Anonymous said...

Hahaha.. sorang je sokong kazim dkt sini..

Anonymous said...

selamat tingge lah ustaz..terkencing terberaklah ustaz melalak..org takkan respect!

alid_sue said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Bodoh jgak ye orang2 pas kat sni ?? hahaha. macam ni ke PAS korang ajarkan ?? hentam ustaz, orang yang bagi ilmu. sembang sokong PAS dan Islam. padahal tak berbaik dengan saudara Islam sendiri. Hancurkan PAS. pas hanya nak pecahbelahkan umat je. Bodoh orang2 pas sekalian. Bodoh Bodoh Bodoh Orang pas tak de otak. sakai. !

Anonymous said...

rasanya ramai kt sini kena g ngaji lebih lg.. ustaz ni cakap betullah, bkn dia blh mana2 pun, dia ckp yg betul aje pe.. mana satu yg dia ckp salah dr hukum hakam islam?? cuba kita check?? klu x suka x tah kutuk2, klu suka pun dak lah sampai puji melambung.. dikalanfan manusia Nabi saw saje yg boleh kita jdkan idola..

timmas go said...

Ustaz yg berani dan tidak bimbang hilang populariti utk bercakap yg haq...

timmas go said...

Ustaz yg berani dan tidak bimbang hilang populariti utk bercakap yg haq...

Anonymous said...

ustaz yang berani adalah yang berani tegur pemerintah betulkan pemerintah..kalau setakat tegur pembangkang bole jalan..

Anonymous said...

Ustaz kazim yang bersama golongan zalim. Dah agak dah

lindow ishida said...

Ikot suka mulut je sapa yg dok mencarut ni.. dia tegur mana yg salah..x kisah la belah mana.. asalkan boleh ubah ke arah kebaikan..

lindow ishida said...

Dia ckp x belah mana2 pihak sbb x nak org soalkan belah mana dia berpihak.. undi sokong.. sendiri2 la..buat apa nk heboh2kan.. lg pon..ustaz kazim tegor mana yg silap.. salah ke buat mcm tu..?? Tlg la jgn main tuduh melulu.. cuba pk ckit

Anonymous said...

hoi lindow ishida aku ada bukti yang ustaz kazim elias suka politik umno suka menyebelah umno kita tolak ustaz kazim elias bukan sebab suka-suka kita ni bukan lah jahil sangat nak tolak penceramah agama tapi kita tak suka penceramah agama dari umno kita nak penceramah agama macam ustaz azhar idrus yang tak menyebelah mana-mana parti politik.....tengok ustaz azhar idrus bukti yang dia tidak menyebelah mana-mana pihak ialah dia menolak untuk jadi ahli pas walaupun dia rapat dengan ahli pas dia pun tak lah suka kutuk umno teruk-teruk sangat tapi dalam masa yang sama dia tidak menyebelahi pas itulah ustaz yang kita kena sokong bahalol oiiii...bahalol punya lindow ishida

Anonymous said...

aku paling meluat sekali ustaz dari umno tapi bagi aku nak ambil penceramah agama biarlah yang bebas politik tak kira pas atau umno

Anonymous said...

Setuju sangat.. jadi2 lah berbalohnye..

Anonymous said...

Assalamualaikum, kawan aku cakap, orang sekarang bawa Alquran ditangan, TGNA pula bawa dalam hati, puak pas cakap. Ustaz Kazim pun bawa Al-Quran, dalam hati, cakap Puak UMNO. Mereka ini orang orang yang terpilih oleh Allah. Yang duk maki hamun kat atas tu, meh try baca surah Yassin secara hafalan. Buleh Ke dok.

Anonymous said...

emmm...ustaz kazim yg korang panggil ustaz tu ustaz ke??? dia lulusan mana???