Tuesday, May 22, 2012

MARI BACA!!! Kisah sebenar Najib terkantoi di The Dome London


“Kenapa Saya Tidak Dibenarkan Mengundi?!” – Ucapan Najib Ditenggelami Pekikan Penunjuk Perasaan Ketika Di The Dome London

 Perdana Menteri Malaysia telah merasai ketulinan demokrasi ketika dia berada di atas pentas Arena O2 di London malam semalam dan ucapannya pula ditenggelami pekikan dari segelintir para tetamu undangannya yang berkunjung dengan perasaan marah!

Ini bukanlah apa yang dia inginkan jika dia berada di kampung halamannya sendiri, di dalam ‘sebuah negara yang mengamalkan demokrasi yang paling sempurna di muka bumi ini’, di mana kerajaan yang diterajui BN berkuasa dengan penuh kekerasan dan kekejaman.Di UK juga, jarang sekali para penontonnya bertindak biadap ketika seseorang tokoh terkemuka sedang memberikan ucapan di hadapan khalayak ramai.


Namun, kadangkala kebiadapan penonton boleh berlaku jika si Perdana Menteri telah membuat dirinya tidak lagi popular. Pernah pada suatu ketika Perdana Menteri Britain Tony Blair dilemparkan dengan bantahan bising dari kalangan penonton wanita dari Institusi Wanita dalam tahun 2000, dan malam semalam pula merupakan giliran Najib Razak yang diganggu oleh pekikan “Bersih, Bersih”, ketika dia memberikan ucapan.


“Bolehkah anda berhenti?”

Menurut sesetengah tetamunya yang hadir, bilangan tetamu yang kira-kira 500 orang telah merasa tidak berpuas hati semasa mereka tiba di Arena O2 London itu kerana ketibaan mereka disambut oleh suasana suram dan agak malap sambil mereka makan sandwich dan popia yang kurang enak. Mutu minuman yang tidak baik mungkin telah membantu mereka berjimat di segi belanja makan malam itu, namun ianya amat tidak memuaskan bagi mereka yang tiba dari sejauh Edinburgh!
Bantahan yang ditunjukkan itu nampaknya telah dirancang terlebih dahulu dan tetap dijangkakan. Ramai yang hadir menjangkakan kemalapan keadaan dalam arena itu digunakan untuk menyembunyikan kemungkinan itu. Jika ianya sedemikian, maka taktik itu tidak berjaya kerana banyak rakaman video telah dibuat pada ketika itu.

Sebaik sahaja Perdana Menteri menaiki pentas, diterangi suatu suluhan lampu sorot, bermulalah pekikan bantahan dari sekumpulan kecil para tetamu itu!Para tetamu yang lain pula merasakan diri mereka telah diganggu oleh kehadiran ramai pegawai dari Cawangan Khas, yang telah sibuk mengambil gambar dan merakamkan maklumat peribadi tetamu-tetamu yang hadir.


Namun ramai di kalangan tetamu masih mampu ketawa dan sempat merakamkan gambar-gambar penunjuk perasaan yang bising itu.

Tuntutan-tuntutan Bersih di London


Tidakkah Najib akan membayangkan dirinya akan menghadapi keadaan sebegini ketika berhadapan orang ramai di London? Rakyat Malaysia di luar negara tetap merasa marah dengan kerajaan mereka yang tidak membenarkan ratusan-ribu orang dari kalangan mereka untuk mengundi secara pos, suatu cara pembuangan undi yang dibenarkan oleh negara-negara lain di seluruh dunia.


Pada mulanya Najib cuba meneruskan ucapannya, bercakap mengenai pengangkutan bagi para tetamu yang dijemputnya. Namun, setelah merasa terganggu Najib kelihatan melenting: “Boleh anda hentikannya?” rayu Najib secara malu-malu.

“Bersih! Kami mahukan undi kami!” pekik tetamu yang marah, suara mereka bertambah kuat!

“Boleh anda hentikannya” pinta Perdana Menteri itu dengan putus asa, “Saya bersedia berbincang nanti”, suatu cadangan yang disambut dengan gelak ketawa para tetamu yang lain.

Kemudian setelah Najib kelihatan gagal meredakan keadaan, kumpulan tetamu yang bising tadi telah diarahkan keluar dari Arena O2 oleh pengawal keselamatan yang bertugas. Najib kemudiannya meneruskan ucapannya dalam keadaan yang bosan dan agak gementar sedikit.

Jika majlis itu dianjurkan untuk Perdana Menteri, maka terjejaslah imejnya selaku seorang pemimpin yang berpengaruh ataupun sebagai seorang pengubah dan ahli demokrat.

Sekali lagi mesej utama kejadian di majlis itu adalah supaya Malaysia bertindakbalas secara proaktif dan positif terhadap tuntutan Bersih yang mahukan pilihanraya yang bersih dan telus.

8 comments:

Anonymous said...

Kah..kah..media pencacai PAS Pakatan Haram just letakl gambar besi bodoh tu untuk lawan video dari blog UMNO yg tnjuk siapa yg kantoi?

Ni blog PAS oii.. modal nk tipu org dh xdk dh ke?
lagpun xdk rasa berdosa ke asyik tipu bohong kerana bencikan UMNO?

Allah Ta'ala hangpa letak kat mana dlm blog PASPB ni?
MUjahid Parasit tu ajar hangpa menipu tu dapat pahala ka sorga?

Rakyat akan hukum PAS dan Pakatan Haram..Insya Allah lah..gelombang kebencian Pakatan Haram meluak2..

jgn ingtyg dtg ceramah Anwar tu xdk org UMNO, xdk org yg bencikan PR.. jgn terbodoh lah dgn bayang2 sndiri PAS oii..

PAS Laknatullah...semoga Allah Ta'ala kalahkan PAS dan sekutu AHZABnya..AMINNN!!

Anonymous said...

PAS cukup suka ye org bantai Najib?
tp PAS marah kalau org bantai PORK NIKcy nyanyok tu?

Agak2lah kalau nk bencikan UMNO pun..sampai puak syaitan pun nk sokong apa cerita.. BERSHIT 3. tu apa ke jadahnya? syariat mana yg halalkan kerja sia2 bersekutu dengan org yg mencela Islam?
puak2 kafir harbi.. adakah mereka2 ini yg akan jayakan agenda 'ISLE' PAS?

hngpa letak Tauhid pd ALLAH ni kt tapak kaki ka kt buku lali? seolah2 matlamat menghalalkan semua cara haram..

Allah Ta'ala Melihat dgn Zat-NYA yang MAHA ADIL.. bukan lihat mcm hangpa yg penuh dengan tipu helah..taksub dan dendam membusuk dlm hati sehingga yg betul pun di salahkan..yg salah di halalkan...

AMbiga tu sumbang apa pd umat Islam?
Lim Kit Sinag tu kafir ke Islam?

Bodoh lagi JAHIL MUROKAB!!

guna nama Islam tp bawak stail YAHUDI..sokong peliwat..jilat kafir harbi..

PAS LAKNATULLAH.. aku bukan org UMNO tp aku amat benci PAS Laknatullah!!

Anonymous said...

apa yang ko meroyan wahai pencacai umporno. bahasa menunjukkan kemunafikan

Anonymous said...

tu dia marah betui pencacai, tapi tak ada akhlak. ikut perangai pemimpin umno yang hodoh

Anonymous said...

umno bodoh.

Anonymous said...

punyer jer berjela dia kutuk.....akhirnyer dia mengaku pulak dia bukan UMNO/BN.....kalau kutuk giler babi kat PAS/PR tu confirmlah otak UMNO/BN.....penakut juga kau yek....tapiiiiiiii....ader aku kesah....hihihihihihihi

Anonymous said...

standard jkk betul la org yg kutuk PAS ni..betul2 hitam gelap punya hati..siap tanya LKS tu kafir ke islam..berani hina ulama lagi..adoi.. Chua soi lek yg terang2 hina hukum ALLAH tu kenapa awak diam? Awak ni pernah makan babi ke..sebab babi tu punca segala kerosakan..rosak hati, rosak akhlak & mcm2 lagilah

Anonymous said...

umno memang bodoh. nasib baik aku bukan ahli umno kalau tidak malu aku.