Tuesday, May 8, 2012

SKANDAL SCORPENE!!! Langsung tak keluar dalam media kerajaan


Sehingga kini, tidak ada satu pun media rejim Umno-APCO yang berani memaparkan berita mengenai skandal komisen dari pembelian kapal selam Scorpene yang dibuat Menteri Pertahanan ketika itu yang kini bergelar Perdana Menteri, Najib .

Baik Utusan, Berita Harian mahupun Sinar Harian yang kunun dianggap akhbar 'neutral' semuanya diarahkan supaya tidak memaparkan berita yang sudah meluas disiarkan di akhbar luar negara termasuk negara jiran, Singapura dan Indonesia.


Adalah menghairankan bagaimana berita sebesar ini yang melibatkan maruah dan imej negara tidak disiarkan hanya semata-mata dalang di sebalik pembeliannya masih lagi berkuasa dan cuba untuk menutup skandal yang terbongkar sejak 2009 lagi daripada mengaibkan rejim yang ketakutan kehilangan kuasa di Putrajaya.


Adalah dipercayai kesemua pengarang akhbar media rejim sudah diberi taklimat supaya tidak mengeluarkan sebarang berita yang mampu menggugat Najib  yang bakal disapina oleh Mahkamah Awam Paris di Perancis tidak lama lagi.


Berdasarkan maklumat terkini, pengarang juga diberikan 'lampu hijau' menyerang pemimpin Pakatan Rakyat dengan fitnah berunsur seks dan skandal bagi mengalih perhatian rakyat daripada terus membicarakan skandal Scorpene yang berkahir dengan tragedi kematian penterjemah Mongolia, Altantuya Shaaribuu pada 2006.


Itulah sebabnya Pakatan Rakyat saban hari dihidangkan dengan 'berita bertaraf biru' walaupun umum mengetahui ia cuma rekaan yang diberi 'penjemanaan semula' semata-mata.


Dengan mensasarkan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sebagai beg penumbuk, satu persatu pemimpin Pakatan Rakyat diserang dengan pelbagai skandal yang tak masuk akal.


Terbaru, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali difitnah melakukan aksi 'seks tandas' sebelum terdedahnya keperibadian Azmin kununnya dalang memecah belahkan keluarga Pak Ali.


Tetapi sehingga kini, tiada satu pun bukti dikemukakan oleh jurucakap rejim yang boleh meyakinkan rakyat betapa akhlak Azmin sudah rosak hingga sanggup mengabaikan ibunya, Che Tom Yahaya yang kununnya kecewa dengan tindakan Azmin membelakangkan keluarga demi kerjayanya.


Sebelum itu pun, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub turut difitnah melakukan hubungan seks di sebuah hotel di Puduraya hingga blog Umno-APCO menggelarkan dirinya 'Din Puduraya'.


Sekali lagi media rejim dan pencacai setia mereka langsung tidak mengemukakan sebarang bukti kukuh untuk membuktikan kesalahan Salahuddin yang kini giat menyerang Johor yang kian terasa bahang penolakan Barisan Nasional di segenap pelusuk negeri di selatan semenanjung itu.


Dengan bahang pilihanraya umum semakin kuat dirasakan terutama menjelang sambutan 66 tahun parti reput itu di Kuala Lumpur minggu ini, media rejim akan terus menyerang tanpa rasa malu jauh sekali bertanggungjawab di atas fitnah mereka.


Skandal Scorpene akan terus disenyapkan media rejim demi memastikan imej Najib  terus muluk dan bersih umpama malaikat yang tidak pernah melakukan sebarang kesilapan walaupun hakikatnya keadilan yang dituntut terpaksa diperolehi nun jauh di benua Eropah.


JALAN PULANG

2 comments:

Anonymous said...

tok guru pun tak terlepas...kini mereka menuduh tok guru...bapa kafir...yg dilontar oleh bapa samseng...rahim noor.....kita jgn layan dia orang nie....saman jer.....yg ptg penerangan terus dibuat......

Anonymous said...

tuan guru mcm 2 pnya elok,blh buat main2 plak..salam terahir la buat puak2 yg ske mnfitnah ni..ingat2 la dngan hari akhirat.