Thursday, May 31, 2012

TU DIA RM 2 JUTA!!! Habiskan duit rakyat untuk bayar kepada artis K-POP

Cantik.

Memang cantik. RM2juta tue der. Sekarang gak aku nak pergi transform diri aku jadi artis kpop. Demi rm2juta der. Sapa takmo.

kah kah kah

Lihat dokumen kat bawah neh oke ;



Sumber kedua2 dokumen neh ialah dari ASD. 

Lepak, 

Kerajaan jangan nak melenting melulu. Jangan nak gunakan kekerasan dan melawan kita orang guna akta keterangan ka penyiaran ka apa ka. Tue seme tak perlu. Sebaliknya jawab jek samada benda neh YA atau TIDAK.

Kalau dokumen neh tak sahih maka buktikan. Setahu aku dokumen neh sebenarnya sahih. Nak tahu citer dia? 

1. Seorang pesara kerajaan menghubungi pejabat keadilan daily pada selasa lalu.

2. Dia bagitau bahawa kerajaan belanjakan rm20juta untuk menyediakan program himpunan jutaan belia 2012. 

Bagi pandangan aku, nilai dan wang bukan isu. Yang penting pengisian program. Aku suka kerajaan belanjakan untuk rakyat tetapi mestilah untuk program2 yang bermanfaat. Ada juga program2 yang bermanfaat dalam himpunan jutaan belia 2012. Tapi sayang bercampur dengan program2 yang takde manfaat. Tue pasal jadi isu.

3. KBS juga melantik syarikat yang baru diwujudkan selama 2 bulan untuk handle program himpunan jutaan belia 2012.

Pandangan aku usia bukan masalah. Kalau dia benar2 layak no hal. Tetapi oleh kerana kerajaan dah terkenal dengan sikap penyelewengan dan kroni sana sini rasanya sukar rakyat nak percaya syarikat yang berusia 2 bulan dapat projek juta2. Itu persepsi rakyat. Jangan marah pada persepsi rakyat sebaliknya semaklah kenapa persepsi seperti itu timbul.

4. Menurut salah satu berita yang disiarkan HBN = laman rasmi kerajaan bagi program itu sendiri, mereka sahkan nama syarikat tersebut oke. Sama macam dokumen di atas. Rujuk sini.

Jadi sekarang neh kita mohon kerajaan perjelaskan. Apa rasionalnya artis kpop dibayar berjuta2? Please.. kita mahu tahu kenapa dan mengapa? Kan lebih baik bagi duit tue kat aku?

kah kah kah

Ameno : 2juta siottttt

4 comments:

Anonymous said...

iihh..iihh...komer ni tak faham2 ker....kan UMNO/BN nie kerajaan "mark up"....itu harge ateh kerteh jer....harga sebeno yg dibg kat k-pop tu lain ler agoknyer.....ye ler..mcm kat lapuran audit....harga rm100 jadi seribu...mcm tu ler......cthnyer....

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=vkkOnkiqNVA

aku harap azmin saman demi nama baik PR. kalo x sejujurnya aku xrasa dia brsih dan memalukn parti kita. ini bukan 2juta ni dah berbillion. aku harapkn jugak liputan drpd media pmbgkng untuk buat liputan ummi ini. rkyat neutral untuk dgr dua2

Anonymous said...

Baru je 5 minit td aku tubuhkn kumpulan k-pop bernama K-POH,harap2 thn dpn punya himpunan dorg jemput grup aku...kaya aku,yabedabeduuuuuuuu

Foster said...

kalau hangpa nak tau
cuba search nama orang yang sign dokument tu sapa. mampus kena kejo ngan sprm yob..