Sunday, July 8, 2012

MALU SUNGGUH!!! UMNO Kedah jadi pencacai MCA dan Gerakan perjuangkan isu rasis Cina


UMNO jadi pecacai MCA dan Gerakan perjuangkan isu racis Cina

Walaupun aku bukan UMNO tapi malu sungguh aku tengok Ketua Pemuda UMNO Kedah jadi Pak Turut @ pecacai MCA dan Gerakan, bersama dalam satu sidang media untuk hentam kerajaan PAS Kedah yang dipimpin Melayu Islam.

Sepatutnya kalau ada apa isu besar, UMNO sebagai pembangkang utama Kedah kena lead, MCA dan Gerakan hanya mengikut. Buatlah di pejabat UMNO, biar nampak logo UMNO kat back drop tu. 


Ini buat kat pejabat MCA, hanya ketua Pemuda sorang Melayu... yang lain semua Cina. Ihh malunya UMNO, hangpa tenyeh muka kat lantai jambanlah Pemuda UMNO hoi... maluuu.

Isu yang dibangkang pula ialah isu perkauman Cina. Kononnya kerajaan negeri akan perkenal dasar baru supaya orang Cina di Pulau Pinang tak boleh beli rumah di Daerah Kulim dan Kuala Muda, sebab kalau benarkan maka Kulim dan Sungai Petani akan jadi bandar Cina satu dekad lagi. 


Kalau betoilah itu dasar yang akan diperkenalkan maka aku salute kerajaan negeri. Dari sudut nak pertahan hak Melayu maka PAS 100 kali lebih baik dari UMNO dan Perkasa yang kononnya perjuang hak Melayu tapi tak pertahankan pun Melayu. Yang UMNO dan Perkasa sibuk perjuang ialah sex, sex, sex... Melayu merempat dalam negeri sendiri hangpa tak peduli.

Betoila kat Kedah ni MCA dan Gerakan akan ganti UMNO. Awas, bahaya menanti jika biarkan BN berkuasa.Kedah La

1 comment:

Anonymous said...

agama yg baik xkata merendah2kan org lain, spt menggelar mrk kafir...