Thursday, July 5, 2012

SEMAKIN LAMA NAJIB TANGGUH!!! Semakin kuat gelombang rakyat mahukan pilihanraya


http://greencastle.files.wordpress.com/2012/06/hijau1jun.jpgBahang pilihanraya makin panas malah makin lama Najib menangguhkan pembubaran parlimen, semangat rakyat semakin membuak-buak marahkan Umno/Bn. 

Sahabat jamaah dari kawasan bagi tahu penulis, setiap aktiviti yang jamaah kawasan anjur mendapat sambutan luar biasa. Jika dulu ceramah yang menarik kehadiran ramai hanya jika penceramah popular PR yang datang ceramah.

Namun sekarang, letaklah siapa pun penceramahnya. Rakyat akan keluar untuk memenuhi kawasan ceramah. Bukan hanya ceramah perdana, ceramah kelompok pun boleh capai kehadiran lebih 500 orang. 

Baru ini, jamaah kawasan ada buat program tarbiyaah Solat Hajat dan Tahlil Perdana. Dulu program tarbiyah begini kurang sangat sambutannya, tapi baru-baru ini belum pun sampai tarikh program dah penuh penyertaannya. Inilah gelombang kebangkitan rakyat menolak Umno/bn.

Bukan hanya di kawasan penulis, malah di seluruh negara. Dari utara Perlis sehingga selatan Johor, himpunan hijau catat kehadiran luar dugaan. Tak pernah kehadiran sebegitu ramai sebelum ini di Johor, tak pernah seramai itu di Pahang. 

Itu di negeri kubu Umno, jangan cakap la di negeri kubu jamaah  seperti  Kelantan , Kedah, Terengganu . Terengganu antara yang nampak jelas lonjakan rakyat menolak Umno/bn, hanya tunggu bubar parlimen sahaja untuk jamaah kuasai Terengganu.

Maknanya, selagi Najib tangguh bubar parlimen, semakin kuat gelombang rakyat bersama PR. Rakyat sudah tidak sabar menunggu tarikh mengundi untuk jatuhkan Umno/bn. 

Ini semua dalam pengetahuan Najib. Maklumat perisikan yang Najib terima mengerunkannya, sebab itulah tarikh pembubaran parlimen sentiasa ditangguh bagi mencari jalan menghalang gelombang rakyat atau sekurang-kurangnya meredakannya.

Segala tumpuan Najib dan regim bn sekarang adalah berusaha mencari sesuatu isu, cara, atau apa sahaja tindakan bagi mengalih semula sokongan rakyat kepada PR.  Sekarang adalah tempoh getir regim bn menggunakan seluruh jentera kerajaan , media massa perdana untuk mendapatkan semula sokongan rakyat.

Memang benar , 60 % orang Melayu menyokong Umno/bn. Tapi 60 % itu Melayu di mana? Kampung dan felda. Peringkat umur ? 50 tahun ke atas. Bagaimana orang Melayu di Bandar dan separa Bandar? Bagaimana peringkat umur 50 tahun ke bawah? . Jawapannya sudah ada pada Najib dan sebab itu Najib masih menangguhkan pembubaran parlimen.

Tidak cukup dengan hanya bergantung sokongan 60% orang Melayu di kampung dan felda yang berumur 50 tahun ke atas. Jumlah itu tidak cukup untuk menampung jumlah sokongan orang Cina kepada PR yang sudah menjangkau 70% malah lebih.

Najib dan regim bn juga tahu bahawa purata sokongan orang Cina semasa PRU 12 adalah sekitar 60% sahaja. Itu pun sudah tumbang 5 buah negeri.  Buktinya, di dua dun dalam kawasan penulis, sokongan orang Cina hanya 55% kepada PR tapi Umno /bn tumbang di kedua-dua dun ini. Bayangkan , jika sokongan orang Cina melonjak sehingga 75% . Bukan sahaja menang , malah menang besar.

Kawasan lain juga keadaannya sama sahaja, peratus sokongan orang Cina ini akan menutup majoriti yang bn menang semasa PRU 12 yang lalu. Adakah Najib tidak tahu? Ini semua dalam pengetahuan Najib, sebab itulah Najib masih belum berani bubar parlimen.

Nak harapkan pengundi India, setakat ini pengundi India tidak pun menampakkan akan kembali menyokong bn. Jika PRU 12, sokong pengundi India menyokong PR mencapai 60%. Sekarang jika turun pun tidak sampai 10%. Ini tidak cukup membantu bn.

Bukahkah pendatang asing banyak yang diberi kewarganegaraan mengundi di Selangor? . Memang ada bukti , tunggu hasil dapatan siasatan di buat kerajaan Selangor.  Namun, setakat ini Najib masih belum yakin semua pendatang asing akan mengundi bn. 

Berbeza dengan kes Terengganu PRU 2004, pada masa itu bukan warga asing tapi pengundi luar negeri Terengganu yang didaftarkan di Terengganu.  Sama macam kes PRU di Sabah, tapi pada masa itu pembangkang tidak tahu kerja jahat bn daftarkan warga asing. Maka , mudahlah mereka laksanakan kerja kotor ini secara senyap-senyap. Warga asing pun tak rasa tertekan dan diperhatikan.

Suasana sekarang berbeza warga asing juga melayari internet sebab itu sumber maklumat mereka untuk berhubung dan mendapatkan malkumat negara asal. Mustahil mereka tidak melihat kemarahan rakyat terhadap mereka yang didaftarkan sebagai pengundi. 

Mereka tahu mereka salah, mereka tahu mereka sentiasa diperhatikan. Adakah mereka akan selesa untuk keluar mengundi?.  Mana lebih baik , tidak keluar mengundi atau keluar mengundi dan ditangkap penyokong PR. Otak mereka akan berfikir, ini bukan negara asal mereka. Bukan boleh buat pandai-pandai.

Apa yang akan membantu Najib dan regim bn sekarang? Jawapannya, kesilapan pemimpin PR, kerajaan PR dan apa-apa kaitan dengan PR. Justeru , pada masa sekarang pemimpin PR perlu mengelak membuat kenyataan yang menimbulkan bibit perpecahan PR.

Pemimpin PR jangan ‘gatai mulut’ membuat kenyataan yang boleh menimbulkan kemarahan rakyat. Parti-parti dalam PR perlu mengelakkan politik dalaman masing dibuka kepada umum. 

Najib dan regim bn sedang menunggu , sedang mencari, sedang meneropong kesilapan PR. Jika , dapat satu isu besar, serangan akan dibuat habis-habisan. Selepas itu , parlimen akan dibubarkan.

Penantian Najib sebenarnya satu penderaan kepada rakyat yang menunggu parlimen dibubarkan. Setiap hari semakin bertambah rakyat yang rasa terdera , setiap hari rakyat menunggu tarikh bubar parlimen. 

Maka , cara rakyat menunjukkan rasa tidak senang kepada regim bn adalah dengan menzahirkan sokongan kepada PR. Hadir program anjuran PR,satu kepuasan sebelum parlimen dibubarkan.Tulahan

4 comments:

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

PUNYALAH SYOK. AKU DI PADANG RENGAS NI PANTANG DENGAR ADA CERAMAH PAKATAN MESTI PERGI PUNYA.

TAK PERNAH LEBIH 200 ORANG. ITUPUN KEBANYAKANNYA AKU TAK KENAI. ORANG LUAR...

Anonymous said...

Kesian jgk kat ko ye Luncai..berbohong pada diri sendiri untuk menyedapkan hati sendiri..

Anonymous said...

Altantuya Najib

Anonymous said...

Dan Apabila Pemimpin-Pemimpin Tidak Melaksanakan Hukum ALLAH Yang Terkandung Dalam Al-Quran Dan Tidak Mahu Menjadikannya Sebagai Pilihan, Maka (Disaat Ini) ALLAH Akan Mejadikan Peperangan Di Kalangan Mereka Sendiri.....