Wednesday, October 17, 2012

DAP LEBIH BAIK DARI UMNO!!! ADUN UMNO terduduk tak mampu berhujah

Semasa hari terakhir persidangan Dewan Undangan Negeri Kelantan, Dato Husam Musa turut menggulung Akta Darurat 1978 kepada Kelantan, dan pada ketika itu juga Mohd Adhan Kechik (BN-Bukit Bunga) bangun dan memperli yg kerajaan Pas agak rapat dengan DAP.
"Kerajaan Negeri menyatakan DAP lebih baik daripada Umno. Saya berharap saudara Husam boleh menjadi Menteri Besar Kelantan, kerana anda adalah pejuang Islam sebenar," katanya ADUN BN Bukit Bunga itu semalam.
Dengan Parti Pas duk sebuk2 ingin untuk melaksanakan hukum Hudud, tetapi ditentang oleh beberapa pimpinan dalam Pakatan Rakyat sendiri dan semasa penggulungan itu juga Mohd Adhan Kechik BN Bukit Bunga turut membangkitkan hubungan Pas dengan DAP dengan memberi kenyataan salah seorang pemimpin DAP yang menentang hukum hudud.
Husam Musa menjelaskan, pemimpin tersebut adalah bukan beragama Islam, Wakil BN itu senyap lalu duduk. Takkan dia tak tahu, org bukan Islam memang tak sokong, lainlah kalau dia itu Islam memang patut dipertikailah kalau tak sokong, sekarang siapa orang Islam yg tak sokong?
Baru2 ini pun puak2 disana itu semakin menggelabah apabila Datu’Nik Aziz terus mempertahankan hubungan Pas dgn DAP didalam Pakatan Rakyat dengan mengaitkan beberapa hujah kenapa perlu ada hubungan itu.Mengejar Cahaya

22 comments:

Anonymous said...

Aduh... Promosi dap lagi. Paspb memang kemaruk sgt nak keredhaan dap ke? Promosi parti sendiri dah la..

Anonymous said...

DAP lebih baik dari UMNO, kerja bodoh nak promosi UMNO.

yang komen ni mesti SOI LEK punya geng

Anonymous said...

dap lebih baik dari umnoke? esok2 kalau dia mati dan jika yang tinggal hanya ada orang umno dan dap, adakah orang dap akan sembahyangkan mayatnya? Janganlah tambahkan kesesatanmu.

Anonymous said...

bodohnya punya komen, apa kaitan dengan sembahyang jenazah pulak. selalunya orang umno yg kelam kabut cari orang Pas untuk sembahyang mayat. jadi apa kalut nak minta tolong dap

Anonymous said...

Dulu aku cakap puak anwarinas nak kukuhkan kedudukan dlm pas dgn mempromosi dap, ramai tak percaya. Skrg ternyata aku bercakap benar.

Anonymous said...

salah satu yang membatalkan islam ialah tidak mengkafirkan orang yang terang- terang kafir oleh itu janganlah kita mengatakan orang kafir itu lebih baik dari orang yang di dalam hatinya mempunyai kalimah syahadah. fikirkan dan jangan menjadi lebih sesat

Anonymous said...

Jangan lah kerana hendak mendapat redha dap, kita memilih jalan kesesatan. Plg kuat pun dap hanya menjanjikan kita harta dan kuasa di dunia shj.

Anonymous said...

ada yang Islam berpura2 namanya munafiq . mana lebih baik munafiq dengan kafir. Surah al- Baqarah jelas membezakan mukmin, kafir dan munafiq

Anonymous said...

sapa yang tuduh dap kafir kena tahu bahawa dalam dap tu ada orang Islam. jangan hukum sembarangan , nanti jatuh atas orang yang dituduh. lain la MCA semuanya cina kafir.

Anonymous said...

Hidup dap!

Anonymous said...

hidup dap.mampus umno

Anonymous said...

Kalau kitaorg nak keluar pas masuk dap blh tak? Pas ni mcm bodoh asyik jilat bontot dap je. Kadang2 boring jugak

Anonymous said...

kalau dah boring pergi blah la, mari komen bodoh buat apa kat sini. pulak tu sekor2 je macam tak da beruk umno lain

Anonymous said...

pas masih mengatakan dap itu baik walau pengerusinya mempertahankan hukum islam tidak boleh dilaksanakan, umno pula tidak menunjukkan kemarahan walau mca menolak hukum islam itu. Oleh itu kedua-dua pas dan umno ni lebih kurang sama saja. Kesatuan umat islamlah yang akan meninggikan syiar islam. Ingatlah jika kita bantah membantah, maki memaki maka bantuan Allah pasti tidak akan turun sedangkan bantuan nusrah Allah amat penting bagi umat islam ini.

Anonymous said...

Geng UMNO ni mana paham.Kalau tang depa,tau plak suruh orang PAS paham apa maksud yang sebenar.Tapi bila pimpinan pakatan kata macam tu,langsung tak ingat dah apa yang depa pesan kan orang pas dulu.Dasar otak sempit.orang suruh pi blajar ilmu,tak mau.begini la jadinya.bab putar kata,serahkan kat depa.pakar segala..

Anonymous said...

Geng umno mmg tak paham. Geng pas je yg paham kesucian hati dap. Tulah sbb kitaorg sanggup jadi keldai dap. Biarlah umat Islam berpecah dan lemah, yg penting dap bahagia.

Hidup dap!

Anonymous said...

haha.mengaku org dap plak.sebut la hidup mca.baru betul.kamu geng umno,tapi malu mengaku.bacul ke?

Anonymous said...

Hidup dap!. Kami org pas sanggup baring atas jalanraya demi dap!

Anonymous said...

Madir kata ayah hishamudien punca org melayu berpecah.wakaaka.org emno gena qkata.solek porno kta rakyat mlaysia 1.2 juta akan hilang pekerjaan bila laksana hudud.org emno gena kata.emno sengap je.bahlol umno.

Anonymous said...

orang umno pulak diam walaupun geng depa hina hukum Allah.kunci mulut rapat2.walau dah terang2 mcm ni,tetap membisu.makan duit banyak sangat.macam tu la.jangan tergolong dalam golongan munafik dah

Anonymous said...

Alahai penjilat bontot umno ni...ada yg mengaku pas..ada yg mengaku dap..x dak telor da ke? Mmg korang UMteNOk suka baling melaga lagakan org laen ek? Hehe

Anonymous said...

Orang UMNO ni,mana mau mengaku depa orang UMNO.MALUUUU.Dalam blog ni,kalau boleh semua nak jadi.Nasib baik tuan punya blog depa tak boleh jadi.kalau tak,dah lama mengaku empunya blog.nak buat sendiri,duit lebih tak dapat kot.satu jer dapat cam orang UMNO.Ada duit,ada kerja.Hulur,jalan.diperhambakan dengan duit jer.