Wednesday, October 10, 2012

JENAMA UMNO TIDAK BERERTI LAGI!!! Bekas wartawan Utusan Malaysia sertai PAS

KUALA TERENGGANU - Bekas wartawan Utusan Malaysia dan mantan Pegawai Akhbar di Kementerian Pertahanan serta mantan Pegawai Perhubungan Khas kepada tiga Bekas Menteri Pertahanan Malaysia, Datuk Omar Abu  Bakar berkata, Umno semakin tidak popular dan jenam 'Umno' sudah tidak bererti lagi.

Perkara tersebut, katanya, bukan sahaja di perakui oleh bekas Presiden umno, Tun Mahathir Mohamad diungkapkan sendiri oleh pemimpin Umno yang ada sekarang.


"Saya melihat semakin hari Umno semakin tidak popular, jenama Umno tidak bererti lagi, ini diperakui oleh sendiri oleh bekas 'bos' saya Tun Mahathir Mohamad,

"(Mahathir kata) Umno adalah sampah sarap sahaja dan pemimpin Umno yang ada sekarang mereka tidak tahu apa sebenarnya keadaan,"ujarnya ketika berucap pada ceramah kemuncak Himpunan Kebangkitan Rakyat - PAS Ganti Umno Kali Ke-5 (PGU5.0) di Pekan Jabi, Setiu, Sabtu malam, 6 Oktober.

Datuk Omar adalah salah seorang tiga tokoh anak jati negeri Terengganu yang menyerahkan borang keahlian menyertai PAS sekaligus mengisytiharkan dirinya keluar dari parti Umno bersempena Majlis Perassmian PGU5.0 pada sebelah siangnya.

Katanya, beliau terlibat dengan 'perkaderan' Menteri Besar Terengganu Dato' Seri Ahmad Said menjadi ahli Umno dan pemimpin Umno negeri Terengganu.


http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita6/Datuk%20Omar%20Bakar.jpgNamun sebaliknya, beliau kesal kerana menurutnya, setelah menjadi 'orang besar Umno' Ahmad Said menjadi 'kurang ajar' dan 'gedebe'serta membelanjakan wang kerajaan negeri Terengganu kepada projek yang 'bukan-bukan'.

"Saya terlibat dengan perlantikan Ahmad Said, saya minta maaf, (saya) pilih dia masuk ahli Umno, pilih dia jadi Ahli Jawatankuasa Bahagian Umno, saya telefon (Tan Sri) Wan Mokhtar (saya kata) terima 'budak' ni, ambil dia kerja sebagai pegawai penerangan di pejabat Menteri Besar,

"tiba-tiba (apabila) sudah jadi Menteri Besar (Ahmad Said) jadi kurang ajar, tunjuk gedebe dia, belanja yang bukan-bukan macam harta emak bapak dia!,"tegasnya.

Oleh itu, menurutnya, rakyat Terenggau tidak boleh membiarkan sahaja apa yang sedang berlaku sekarang kepada pentadbiran kerajaan negeri Terengganu.

Beliau mendakwa, Umno sedang mengikis harta rakyat negeri Terengganu dan menggesa rakyat membuat satu perubahan pada pilihanraya akan datang.

Datuk Omar berkata, beliau yang sudah berjalan ke merata tempat di negara ini melihat satu perubahan luar biasa di kalangan seluruh rakyat Malaysia.

"....inilah waktunya (untuk membuat perubahan), saya nampak perubahan yang cukup hebat.....saya pergi merata-rata dah saya tidak pernah lihat sejak saya menyertai pilihanraya pada tahun 1964,

"ia tidak pernah berlaku (sejak) saya berkecimpung dalam politik,"tambahnya.BO

28 comments:

Anonymous said...

Pas ganti umno ke dap ganti pas? Aku rasa yg sebetulnyer dap ganti pas lah

Anonymous said...

bukan dap ganti pas tapi dap ganti umno sebab dap lebih faham islam dari umno.tak malu ke

Anonymous said...

Kah! Kah! Anon 0233 mmg blh masuk maharaja lawak mega. Wah.. Pandai betul ko mengampu dap. Mcm nilah baru dap suka. Syabas. Lps ni blh jemput dap kasi tazkirah lagi.

Anonymous said...

tak kisahlah...mengampu ko dapat aper.....bau hancing jer.....

Hati Muda said...

usah dok layan ....

Anonymous said...

02:46 kau pandai ckp 02:33 mengampu.. ko tu lbih hina dr mengampu.. dah tkda modal lain ke? cr la modal lain.. dah basi dah modal ko tu.. hehehe.. bodol btol la..

Anonymous said...

memang betullah sekarang ni dap ganti pas, sehingga ditegur oleh ust nasharuddin mat isa diseminar Dakwah Islamiyyah hari tu. ust nasha menegur pas agar tidak menggadaikan prinsip untuk mendapat kuasa.

perjuangan pas dah jauh tersasar, sehingga kini berkiblatkan kepada dap. semoga pengikut pas insaf dan kembali ke pangkal jalan.

Anonymous said...

dap kini lebih berani untuk memijak pas. karpal secara terang-terangan mengugut hendak menyaman ust nasharuddin, tapi takde sorang pun pimpinan tertinggi pas yang berani mempertahankan ust nasha. di kepala pemimpin pas sekarang, arahan dap adalah muktamad dan mesti dipatuhi. biarlah ahli pas sendiri yang terkorban, asalkan keredhaan dap dapat diperolehi

Anonymous said...

pas sekarang terbahagi dua, pertama golongan ulama dan kedua golongan parasit erdorgan anwarinas. golongan ulama yang pada awalnya hanya mendiamkan diri kini sudah mula bersuara, seperti ustaz haron din yang mengkritik fahaman islam liberal anuwar dan ust nasha yang mengkritik kerjasama pas dan dap. golongan parasit erdorgan anwarinas pulak sangat ramai, dan kini memegang jawatan penting dalam pas.

rasanya memang betul cakap dzulkefli ahmad, pas tidak memperjuangkan islam tapi memperjuangkan islam demokrat, iaitu demokrasi diangkat sama tinggi dengan islam. ini semua adalah hasil tarbiyah golongan parasit erdorgan anwarinas.

semoga pengikut pas sedar kepincangan pas dan kembali ke pangkal jalan

tok batin said...

orang kapir dap lagi faham pasal rasuah,tipu undi,buat fitnah,duit rakyat macam duit mak bapak pemimpin umno dari orang melayu islam umno...kepada pencacai lembumno yang menyalak ni cuba celik mata,jangan pekakan telinga...dan jangan jadi
DAH BODOH.....SOMBONG pulak tu

Anonymous said...

respect lah tok batin. aku nak sampaikan pesanan, dap sangat gembira dengan pujian yang ko beri pada mereka.

dap ganti pas, wassalam.

Anonymous said...

pada anon yg kata dap ganti pas. mcm otak lembu lah nko ckap. ust nasha tu kenyataan peribadi, bukan kenyataan pas, dia tu dah sekepala ngan najib, menumpang pada yng sudi, dlm pas sendiri x memilih dia jadi pemimpin, skrng mengintai2 kat umno mana tau ada ruang utk naik.

Anonymous said...

Jika dari 'track record', jika dibiar UMNO terus memerintah akan jahanamlah negara... tengoklah dari cara komen pencacai UMNO bukannya ada fakta pun cuma andaian semata-mata.... bahawa DAP akan itu, dan PAS akan ini.

Tapi yang pasti secara 'track record', UMNOlah yang menjahanamkan tanah rizab Melayu... separuh sahaja yang masih tinggal sejak dipusakainya dari British.

Bahawa UMNO dengan sengaja telah menjahanamkan kedaulatan Raja-Raja Melayu dengan meluluskan undang-undang yang memansuhkan kekebalan Raja-Raja Melayu dari dihadapkan ke mahkamah.

Bahawa pemimpin UMNO terutama Tun Mahathir telah dengan sengaja dan berkali-kali menghina Rasulullah SAW dan Islam.... dimana tiada bantahan dari ahli-ahli UMNO terhadap kenyataan musuh Allah itu yang mencemar agama dan Rasulullah SAW.

INI ADALAH FAKTA YANG PALING MENARIK: Bahawa UMNO telah diikhtiraf oleh Tun Dr Mahathir sebagai:

1. Parti yang berpenyakit dalam aktiviti rasuah yang digambarkan sebagai busuk sampai ke usus.

2. Parti yang tidak dianggotai oleh orang yang berpendidikan tinggi dan tidak dianggotai oleh golongan profesional yang secara tidak langsung membawa makna bahawa UMNO DIANGGOTAI OLEH ORANG-ORANG YANG BODOH.

3. Parti ini adalah juga dikenali sebagai 'Syaitan Yang Dikenali'; memandangkan tiada bantahan dari ahli-ahli UMNO yang menggambarkan diri mereka sebagai syaitan, maka gelaran tersebut iaitu 'SYAITAN YANG DIKENALI' adalah kekal sebagai trademark untuk UMNO.

Secara kesimpulan UMNO adalah sejenis syaitan bodoh yang berpenyakit busuk sampai ke usus. Jadi amat wajarlah ia digantikan dengan pemerintahan manusia iaitu PKR, PAS dan DAP yang dikenali juga sebagai PAKATAN RAKYAT.

Anonymous said...

Biarlah pencacai UMNO karat tu buat posting banyak2. Dah jenis pengampu Najib bacul dan dayus cam tu laa. Berani menyalak kat belakang jer. Ajak berdebat secara ilmiah..cabut memanjang.

Sama lah juga dengan pengampu dan pencacai UMNO BN kat bawah ni. Faham saja dan biarlah. Mahathir sendiri pun dah mengaku mentaliti puak UMNO BN ni macam mana. So..tak yah susah hatilah apa pun keluar dari puak2 karat ni.

Anonymous said...

hahahahah...sbnarbenarnya bkn kte2 ni nk prbodohkn ktua2 pmimpin yg dok kt atas ni..tpi... Denga btl2..tapi dorg ni yg sbnrnya mmbodohkn diri dorg,mnunjuk2 kbodohan dorg.ada bg umpan x sngkot kt mata kail..stakat rm250,aku mntak kt mak pak aku pn,dorg bg.rm250 utk setahunnnn..ada akai ka..bodoh

Anonymous said...

ust nasha vs karpal, anda berada di pihak mana?

Anonymous said...

mari kita bersama-sama menyokong karpal, kerana tiada faedahnya menyokong ust nasha. kalau kita sokong karpal, keredhaan dap kita dapat dan kemungkinan mereka akan benarkan kita bertanding kawasan cina. kalau kita sokong ustaz nasha, kita hanya akan menimbulkan kemurkaan dap sahaja.

Anonymous said...

pas sekarang tidak memperjuangkan Islam, tapi memperjuangkan Islam demokrat. so, berdasarkan dasar perjuangan pas sahaja sudah menjadi sebab untuk kita menyokong karpal.

kita hendaklah menentang usaha ustaz nasha mempertahankan Islam dan hudud.

Anonymous said...

lu olang pas semua sangat bagus lo... wa sangat suka lu puji wa... itu ust nasha memang bolo punya olang sebab talak mau dengar cakap dap. kalo ini macam nanti wa kasi lu olang pas kelusi dekat kawasan cina.

idup dap


-pemerhati dap-

Anonymous said...

idup DAP, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO, mampus UMNO,

mampus UMNO, ada hati UMNO nak suruh rakyat berterima kasih dengan iklan depa.... UMNO/BN yang wajar mengucapkan terima kasih kepada rakyat Malaysia kerana memberikan mandat lebih dari 50 tahun untuk memerintah Malaysia. Namun celaka punya UMNO, bongkak, takbur, sombong dan ujub menyuruh rakyat berterima kasih sedangkan rakyatlah yang memberikan undi kepada mereka. Sekarang UMNO/BN boleh belah, insyaAllah rakyat Malaysia tak kelapaq nak beri undi pada hangpa kecuali tongong yang bodoh dan bebal.

Anonymous said...

beruk umno yg komen tu sekor je

Anonymous said...

berok yg sekor tu pandai pulak cakap pelat cina..siap ngaku pemerhati dap lg... alahai umno...kesian...sbg penyokong umno terpaksa ngaku pemerhati dap..(org dap bila tulis tak ada pelat2 la BODOH..)

Anonymous said...

haggggtuiiii pnya org umno

Anonymous said...

Terima kasih pemerhati dap. Skrg kami org pas rasa bersemangat utk berjuang lbh kuat untuk dap. Kami akan dengar dan taat segala arahan yg dap beri.

Hidup dap!

Takbir!

Anonymous said...

beruk umno takbir la pula

pok nik said...

Dap berdoa nak jadikan Malaysia negara kristian,..Puak anwarinas bantu menjayakannya!

Pas pengkhianat Islam !!!

Anonymous said...

poknik@rakab@lembu@beruk umno mari komen tapi sama shj macam tak da idea

Anonymous said...

Sebenarnya dua2 komen tu dari orang yg sama. Lembu umno yg xde idea
Kadang2 guna mcm2 nama konon nmpk ramai la tapi tetap org yg sam