Friday, October 5, 2012

RAMPAS TANAH RAKYAT!!! Regim UMNO makin zalim menekan rakyat yang hidup susah


Tindakan regime Zionist mengusir, merampas dan meruntuhkan rumah-rumah milik rakyat Palestine bukanlah satu perkara yang luar biasa buat kita kerana berita mengenainya sering kita baca di berbagai-bagai media.


Nampaknya kekejaman puak Zionist tersebut telah dijadikan sebagai ikutan oleh sebuah parti yang berkuasa dan sering mencanangkan bahawa merekalah pejuang bangsa yang sebenar.

Jika di Pulau Pinang, pemimpin dari parti perkauman itu yang menyebabkan Melayu terpinggir dan tersingkir hingga menyebabkan ada ahlinya yang kecewa hingga bertindak membakar baju BN miliknya ( Lihat di SINI )


Di Terengganu pula untuk merampas semula tanah yang telah dianugerahkan kepada penduduk miskin ketika tampuk pemerintahan negeri dikuasai oleh PAS suatu masa dulu, 84 buah rumah milik Melayu yang miskin bakal menyembah bumi.

Beberapa buah rumah di Rancangan Tanah Berkelompok Kg Alor Jejawi Kuala Besut telah mula dirobohkan pada Khamis lalu.


Operasi merobohkan semua kediaman tersebut akan dijalankan berperingkat-peringkat.
Menurut beberapa orang penduduk operasi meroboh semua kediaman tersebut dijalankan semasa pemilik tiada di rumah.

Selain dari itu semua pemilik kediaman mendakwa tidak menerima sebarang notis dari mana-mana pihak untuk mengosongkan kediaman mereka.


Difahamkan semua pemilik mempunyai geran sementara untuk menduduki tanah terbabit.

Pemilik rumah-rumah terbabit adalah terdiri daripada mereka yang susah dan mereka mendirikan rumah tersebut secara berdikit-dikit.


"Mereka membangunkan rumah itu sehari demi sehari, secara berdikit-dikit sehingga ada yang telah siap dan ada masih dalam pembinaan, di Rancangan tanah Berkelompok Kuala Besut adalah 


"rombongan yang datang semalam, merobohkan rumah tersebut berlaku (ketika) penghuninya tiada di rumah...betapa zalimnya kerajaan yang tidak bersama kehidupan rakyat, 

 "mereka tahu rakyat hidup susah (tetapi) mereka terus menekan, memburu, memaki dan menghamun.....dalam keadaannya semahu-mahunya, sehinggalah rumah mereka (di)roboh dan runtuh,"tegas Yang DiPertua PAS Besut Ustaz Wan Azhar Wan Ahmad.




Pimpinan Pas Kawasan Besut melawat tapak rumah yang dirobohkan

Sumber gambar dari Tinta Hijau dari Kaki Bukit

4 comments:

Anonymous said...

keh! keh! pas cakap pasal melayu? pas nak jadi hero bantu orang melayu? dah salah makan ubat apa pas ni. paspb, betul ke artikel yang ko tulis ni?

Anonymous said...

artikel yang ko siarkan ok paspb, tapi intro tu kene tukar sikit. ko tak tau ke pimpinan kita dah keluarkan arahan jangan menghina atau mengkritik zionis, sebab abang nuar aljuburi (gelaran yang diberi oleh mat sabu) menyuruh kita menjaga keselamatan negara israel.

yang selebihnya fitnah terhadap umno tu dah kira ok dah.

Anonymous said...

lembu umno meroyan dalam blog ini. kasihan dia, hari2 meroyan

Anonymous said...

Ish3 lapar tahap gaban lembu umporno sekor ni. Kesian sungguh aku nengok nye… ko berak dah tu makan balik taik ko tu. itulah dia kiasan paling mudah nak bg lembu2 ni paham!