Monday, October 15, 2012

(VIDEO)BETULKAN SEBUTAN DIK!!! Bukan Najib tapi Najis Mughallazah, sebab tu Najib tergamam tak boleh jawab

http://img337.imageshack.us/img337/5316/awek20n20babi2006ba8hl3.jpg 
Ini jawapannya Dato' Seri - Najis Mughallazah

 Rupanya benarlah tindakan Perdana Menteri Najib sehingga kini mengelak untuk berdebat dengan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim walaupun berkali-kali dipelawa malah didesak supaya berbuat demikian.

Jangankan dengan Anwar, dengan budak sekolah pun Najib langsung tidak dapat menjawab soalan fardu ain asas yang diajar dari kecil lagi!


Najib Altantuya hadir di pameran pendidikan tersebut pada 13 Mac 2012 dan video tersebut memaparkan kununnya Najib tertarik dengan kaedah "Peta Pemikiran" (Mind Mapping) untuk matapelajaran Pendidikan Islam yang dipamerkan oleh Sekolah Kebangsaan Kiaramas, Jalan Duta, Kuala Lumpur.


Buktinya, saksikan dari minit ke 2:00 video di bawah ini, anda akan melihat Najib disoal oleh salah seorang pelajar dari sekolah tersebut yang terlibat dengan projek i-THINK Pilot.

Soalan yang ditanya oleh salah seorang pelajar itu setelah menjelaskan tentang takrifan dan contoh najis Mutawassitah (najis sederhana) dan bertanya kepada Najib dengan memintanya memberikan jawapan kepada soalan: “Bolehkah Datuk Seri memberikan contoh untuk najis Mughallazah?”

Najib ternyata gagal memberikan jawapan lantas berpaling kepada timbalannya, Muhyiddin Yassin yang juga Menteri Pelajaran dengan harapan mendapat bantuan tetapi Muhyiddin juga sama seperti Najib gagal memberikan jawapan hingga akhirnya murid lelaki yang bernama Hafiz di sebelah murid yang bertanya tadi membantu memulihkan air muka Najib yang tergamam dengan memberikan cadangan iaitu Babi.


Nampaknya bukan setakat Najib  terkantoi, malah Muhyiddin yang kunun hendak 'mengenakan' Najib  turut terkantoi sama!


Kah kah kah...


JALAN PULANG 

2 comments:

Ajib said...

Bukti kekuasan Allah..segala akal,ilmu, sepandai mana setinggi mana pun jwtn dan kuasa kita..Allah leh tarik bila2 masa.se simple tu shj Allah tunjukkan.soalan yg sng dan simple..fardhu Ain jer...ingt yg kekal hanya Allah..yg lain cuma pinjaman sementara..so jgn ingt BE END dan UMNGOK boleh kekal selamanya...

Anonymous said...

budak2 sial tidak dididik oleh ibubapa hormat bangsa dan agama lain. Majlis tu ada non muslim, maybe si najib ni teragak2 mau jawap sebab x mau menyakitkan hati hadirin yg non muslim. My advice to some of the muslim out there, hormat agama org lain, baru kami hormat agama kamu. Ingat, biarpun malaysia agama rasmi persekutuannya ialah islam, ada tempat mcm d Sabah majoritinya non muslim. D bwh perjanjian 20 Sabah juga, Sabah x ada agama rasmi. Harap maklum.