Wednesday, November 28, 2012

LETAK JAWATAN DI 26 SYARIKAT!!! Deepak akan saman pemimpin Wanita UMNO kerana curi tanah


Ahli perniagaan, Deepak Jaikishan hari ini mengumumkan meletak jawatan pengarah dari kesemua 26 syarikatnya, didakwa ekoran tekanan ke atasnya oleh lembaga pengarah syarikat berkenaan.

Beliau mendakwa, lembaga pengarah syarikat tersebut berbuat demikian susulan siri wawancara yang diadakan bersama beberapa media dalam talian berhubung kontroversi yang menyelubungi pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

"Pagi ini saya diminta oleh lembaga pengarah saya untuk meletak jawatan daripada kesemua 26 syarikat yang mana saya merupakan pengarah kerana kontroversi melibatkan Altantuya dan penyiasat persendirian Bala," katanya.



Deepak yang mengenakan baju-T kasual berwarna kelabu kelihatan muram ketika mengumumkan perkara itu dalam sidang media di Kuala Lumpur hari ini.

Tambahnya, anggota keluarganya turut membantah tindakannya.

Sementara itu, akan menetapkan pendiriannya esok dalam tuntutan mahkamah terhadap kerajaan dan sebuah syarikat milik pemimpin Wanita Umno yang didakwa ditipu kepadanya oleh penjualan sebahagian tanah telah membeli sebelum ini.



Deepak berkata, beliau sendiri akan mewakili dirinya dalam kes yang difailkan oleh syarikat beliau, Astacanggih Sdn Bhd terhadap pemimpin Wanita Umno, syarikat beliau, Pejabat Tanah dan Galian Selangor dan Kementerian Pertahanan kerana gagal untuk menyerahkan tiga bidang tanah di Bukit Raja di Selangor berjumlah 223,33 ekar kepadanya.

"Saya mewakili diri sendiri. Saya mempunyai bukti bagaimana dia mencuri tanah saya, "katanya kepada pemberita dari portal berita petang ini.

Ahli perniagaan berusia 40 tahun itu memberitahu semalam bahawa dia telah menulis kepada pemimpin-pemimpin dan pegawai-pegawai kerajaan mengenai perkara itu tetapi masih belum menerima jawapan. 

Pihak polis juga telah mengheret diri mereka dalam isu, tambah beliau.

"Saya telah menunggu lima tahun untuk mendapatkan tanah saya dan dia tidak berbuat sesuatu seperti tiada apa-apa yang telah berlaku," katanya, sambil menambah bahawa dia gagal untuk memenuhi tarikh akhir 25 November ini untuk membayar balik kepadanya.

Di bawah perjanjian itu, Deepak berkata beliau telah bersetuju untuk membeli tiga bidang tanah pada tahun 2007 dengan nilai RM13 juta dengan jaminan bank RM72 juta untuk bon tanah dari pemimpin Wanita Umno, yang telah dianugerahkan perjanjian penswastaan ​​RM100 juta untuk pembangunan sebuah pusat penyelidikan pertahanan yang dipanggil Pusat Pengajian Pertahanan Nasional (PUSPAHANAS).

Tetapi dia kemudiannya mendapati pemimpin wanita Umno tersebut telah menjual sebahagian daripada tanah itu dalam perjanjian usahasama dengan pembuat wayar plastik walaupun kerajaan sedar bahawa Astacanggih mempunyai hak ke atas tanah tersebut.

Beliau berkata Astacanggih telah membuat laporan polis dan meletakkan kaveat ke atas tanah itu.

"Pada asasnya, mereka fikir mereka berada di atas undang-undang dan boleh terlepas daripada tindakan undang-undang," kata Deepak.

Syarikat-syarikatnya termasuk enam firma permaidani manakala selebihnya adalah terutamanya pemaju hartanah, katanya, berkata dia masih akan kekal sebagai pemegang saham dalam syarikat-syarikat tersebut.

Tetapi beliau berkata, berikutan pendedahannya, beliau telah menyebabkan dirinya dalam masalah, termasuk dua serbuan oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) yang melibatkan kira-kira 50 pegawai.

"Mereka merampas fail, kertas dan segala-galanya yang diperiksa dan bahawa menjejaskan perniagaan saya," katanya.

Deepak berkata semasa dia akan berjuang untuk mendapatkan tanahnya, dia telah memutuskan untuk meninggalkan Malaysia menuju Myanmar dari 10 Disember hingga 11 Mac tahun depan, apabila dia meraikan hari lahirnya.

"Saya percaya dalam ilmu Psittacula dan tempoh adalah buruk bagi saya sehingga hari jadi saya. Lagipun, saya tidak lagi pengarah syarikat, jadi saya tidak mempunyai apa-apa yang perlu dilakukan.

"Saya akan cuba untuk melakukan perniagaan di Myanmar semasa saya di sana. Mereka mempunyai kepimpinan yang kukuh dan mereka tidak rasuah, "Deepak berkata, sambil menambah beliau juga mungkin cuba untuk mencari seorang isteri di sana.

6 comments:

rakab said...

Hahahahaaaa.....Apa kena dengan keling nih ?? meroyan macam orang hilang akal !!

OOoooooo,...rupanya ada masalah tanah dengan kononnya ahli perniagaan yang juga seorang ketua wanita Umno bahagian.

Rupanya dah lima tahun berdendam,..jadi nak salahkan Najib dengan Rosmah laa...

bangang punya paria !!

rakab said...

Yer ke Myanmar lebih kukuh dari Malaysia ??

Kalau betul bagai dikata, maka dengan hormatnya dipersilakanlah BERAMBOS !!!

wooii puak pakatan,...kalaupun nak menang pilihanraya carilah isu yang beri manafaat kepada rakyat.....bukannya jaja fitnah paria yang dah muflis nih !!

pooorraaah..

Anonymous said...

Sapa yg meroyan ni rakab kot hehe beberapa siri pendedahan deepak membuatkan bloger umno tak tido mlm kalau tak betol rosmah n k wanita tu saman le si deepak tu kalau tak pun bakar(rakab d eja terbalik)bawa la gerembolan ngo2 umno buat report polis ada berani ke rakab?

rakab said...

Kitaorang tak mudah termakan umpan laa bro....kau boleh bawak seluruh Tamil Nadu sekalipun untuk jaja cerita tohmah.....tiada siapa nak percaya !!

Kalau Deepak tu rasa dia benar dan teraniaya serta mampu membuktikan dakwaan-dakwaannya, maka dialah yang sepatutnya buat laporan polis !

rakab said...

Ini semua isu jadi-jadian yang direka oleh puak Pakatan dengan harapan dapat mengalihkan perhatian umum daripada Perhimpunan Agong Umno yang sedang berlangsung.

Anonymous said...

Rakap,,,,Nape Pencacai2 Umngok jadi meroyang gila ....patut kena ucap tahniah pada Depak yg menjadi lambang keberanian taahap world class....tapi bagi rakap ini boleh menyusahkan pencaci umngok,,,,mereka gentar bila pakatan ada point dan bakal menang PRU 13,,,pencacai2 bakal makan sampah di tepi jalan