Sunday, November 11, 2012

MAI BACA!!! Siapa kata UMNO tak lawan yang lawan murtad?

http://3.bp.blogspot.com/-sMlhW3GuCmA/T9dzMA9FsMI/AAAAAAAABec/0Gs9fhYXueE/s1600/pemimpin+umno+hina+islam.jpg

Oleh Penarik Beca
 
Umno lawan Nurul Izzah Anwar kononnya kerana marah murtad. Siapa kata Umno tak lawan yang lawan murtad? Lihat carian dalam Internet:

Pada
25 Mac 1998, Presiden PAS selaku Ahli Parlimen Marang telah mengemukakan usul untuk membincangkan gejala murtad, tetapi telah ditolak atas alasan tidak perlu disegerakan.

Pada
1 November 1999, usul untuk menangani gejala murtad dari  Ahli Parlimen Marang telah ditolak ke bawah di dalam senarai sehingga beliau tidak mendapat laluan untuk membentang rang undang-undang ahli persendirian untuk mencegah murtad.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub selaku Ahli Parlimen Kubang Kerian pernah  mengemukakan
rang undang-undang persendirian yang dinamakan Rang Undang-Undang Murtad. Percubaan Salahuddin ditolak mentah-mentah.

Salahuddin juga pernah mengemukakan usul yang juga meminta Dewan Rakyat mewujudkan undang-undang mencegah murtad seperti meminda Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan dengan memasukkan peruntukan yang jelas menghalang individu Islam daripada secara bebas mengisytiharkan diri keluar daripada agama Islam. Percubaan itu juga ditolak.


Rang Undang-Undang Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Negeri Terengganu dan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan 1993 termasuk peruntukan menangani murtad. Umno bukan sahaja tak mahu sokong malah memfitnahkan habis-habisan rang undang-undang itu.

14 comments:

Anonymous said...

Take.. Beer..!

Anonymous said...

Sokong pakatan = sokong melayu murtad
Undi pakatan = undi melayu murtad

Wassalam

Anonymous said...

Aku rasa ahli2 pas peringkat akar umbi mesti ternanti2 ulasan ustaz harun din pasal nurul ijjah benarkan melayu murtad. Jgn gundah gulana ustaz harun din.. Berani kerana benar! Anwarinas di dlm pas tidak dpt menggugat kedudukan ustaz krn ramai ahli2 bawahan yg sudah muak dgn sandiwara anwarinas

Anonymous said...

Bosan la baca komen ahli umno kat atas ni..xde idea nk tulis..xde bukti nak fitnah..

Anonymous said...

hmm,penyokong umno x menafikan, maknanya ia betullah tuu kan? knp para penyokong umno masih lg sokong umno? bodoh ka apa depa neyh ?

Anonymous said...

Ala,budak umno bengong memang macam tu.Benda yg betul,dia pekak dan bahlol.Benda fitnah,dia canang sampai mulut berulat.Woi bengong,hang ingat semua melayu tu islam ka?Hang ingat islam tu melayu ja?jangan duk main isu kaum la.hidup la hang dengan melayu umno hang tu.pasal tu budak umno macam hang tak tau agama.najib tak pernah ajaq hang ka???

Anonymous said...

Pape pun tggu je utusan dgn berita harian kena saman...hahaha...time tu ak akan gelak sakan...

Anonymous said...

dik..
Melayu semuanya islam..kalau tak islam tak dinamakan melayu..
Islam memang bukan hanya untuk melayu, tapi melayu tu wajib beragama islam..
Malang sungguh bila anwar & guan eng hangpa kenal, tapi diri sendiri pulak yang tak kenal..



Anonymous said...

ada juga melayu munafik, macam beruk umno

Anonymous said...

ehm x guna jadi melayu mengaku islam kalau arak pun minum , main no , halalkan kilang arak , ada syarikat arak , ade saham judi genting , ade saham GAB , esok mati esok bukan nya kau nak bawak melayu tue pergi akhirat , tpi nak bawak islam pergi akhirat , sembang mcm biawak , konon semua melayu tue islam , abis tue yg kelulusn melayu mnjdi murtad yg jamil khir umumkn tue bende ape , bodoh betul puak2 nie , diorang yg luluskan orang murtad , orang lain pulak yg disalahkan

Anonymous said...

tolong buktikan semua melayu tu islam.brapa jenis melayu yg ada dalam malaysia.pernah belajar sejarah tak?tak tau,pi tanya najib.dia kerap pi sabah sarawak.brapa jenis melayu kat sana.adakah semuanya islam.bagi bukti.kalau terbukti apa yg aku kata bukan semua melayu tu islam,hang la orang paling bodoh najib ada sebab buta agama dan sejarah

Anonymous said...

celah mana plak semua melayu tu Islam..adehhh...singkatnye otak ko wahai si pencacai umngok..Melayu xsemestinya Islam dan Islam xsemestinya Melayu..melayu tu hanya bangsa ciptaan manusia yg penuh dgn kelemahan..Hnya Islam jer yg mampu membawa kita ke jln yg betul...ni lar akibatnya klu pemimpin sndri pun tidak mempunyai asas agama yg cukup dan kuat..smpi najis mughallazah pun xkenai.perkara2 yg lain hrp maklum lar kan...sedehh

Anonymous said...

Konfiden je cai umngok kata semua melayu islam… dalam mastika kan byk cerita2 murtad. xpernah baca mastika ke? Mastika tu majalah kump utusan meloya tau…

Anonymous said...

Tolong bezakan melayu dan muslim..