Wednesday, November 21, 2012

SEMBRONO!!! Kenyataan Donald Lim bukti nyata kebodohan BN mentadbir

Angkatan Muda Keadilan Selangor hari ini membidas kenyataan semberono dan tidak berintegriti daripada Datuk Dr Donald Lim yang mengatakan kerajaan Selangor tidak prihatin masalah rakyat apabila tidak membatalkan kelulusan projek kondominium di Batu Caves sekaligus menyatakan beban kesalahan itu seharusnya ditanggung oleh Menteri Besar Selangor Tan Sri Datuk Seri Abdul Khalid Ibrahim.

Kenyataan Datuk Dr Donald Lim itu nyata tidak bertanggungjawab, apatah lagi sebagai Timbalan Menteri Kewangan, beliau sepatutnya tahu segala prosedur kelulusan yang perlu dilalui sebelum sesuatu projek itu dilaksanakan.

Tindakan beliau menyalahkan Menteri Besar Selangor adalah satu usaha terdesak untuk mengalihkan isu dan tumpuan terhadap kegagalan kerajaan lama Barisan Nasional memerintah Negeri Selangor.

Tindakan Datuk Dr Donald Lim yang juga Pengerusi MCA Selangor mempersoalkan kenapa Tan Sri Datuk Seri Abdul Khalid Ibrahim tidak membatalkan perlaksanaan projek tersebut yang dibentangkan 26 Jun 2002 dan menunjukkan Pakatan Rakyat tidak sensitif dengan isu rakyat adalah melucukan.

Sedangkan pelan cadangan datang dari Ahli Majlis Perbandaran Selayang ketika itu.

iaitu Senataor A Kohilan Pillay, yang kini menjawat jawatan Timbalan Menteri Luar.

Maka jelas sepatutnya pelan cadangan yang dikemukakan oleh kerajaan lama Selangor inilah yang jelas berpaksikan keuntungan semata-mata, tidak sensitif kepada perasaan penganut Hindu sekitar dan sekarang dengan begitu dangkal cuba menyalahkan kerajaan yang mengambil alih selepas itu.

Keputusan-keputusan yang buruk seperti inilah yang mencerminkan kebodohan kerajaan Barisan Nasional terdahulu dalam melaksanakan pembangunan untuk negeri dan rakyat.

AMK Selangor melihat ini sebagai satu simbol bahaya dan penanda aras bagaimana salahguna kuasa boleh berlaku sekiranya kuasa dan tanggungjawab dipikul oleh mereka yang tidak layak.

AMK Selangor mempersoalkan kebolehan Datuk Dr Donald Lim dan Senator A.Kohilan Pillay sebagai dua Timbalan Menteri, yang memegang portfolio penting dalam negara untuk mengurustadbir permasalahan sekiranya inilah tahap pemikiran yang mereka tunjukkan.

Tumpu agenda merakyatkan ekonomi, jangan ikut rentak pembangkang Selangor AMK Selangor percaya kes-kes sentimen dan terpencil seperti ini sengaja ditimbulkan untuk mengganggu kesinambungan kejayaan Pakatan Rakyat mentadbir di Selangor.

Malah kecenderungan Barisan Nasional ‘mencuci tangan’ dengan mudah ini sangatlah dikesali.

Sewenang-wenang menyalahkan pihak lain, sedangkan secara terang-terangan mereka yang terlalu rakus semasa memerintah.

AMK Selangor yakin dengan kemampuan Menteri Besar Selangor serta barisan Exco untuk terus menumpukan kepada agenda merakyatkan ekonomi dalam pusingan akhir sebelum pilihan raya umum ke-13.

AMK Selangor juga meminta rakyat menilai tahap kebolehan wakil-wakil yang dimiliki oleh Barisan Nasional dalam menjalankan urus tadbir negeri.

Jika begitu besar kesilapan yang boleh dilakukan sewaktu menjawat jawatan kecil seperti Ahli Majlis, bayangkanlah kerosakan yang boleh dilakukan ketika menjawat jawatan Timbalan Menteri.

Keraguan ini AMK Selangor tujukan kepada Senator A.

Kohilan Pillay Natijahnya, Barisan Nasional terlalu memandang enteng keperluan dan kehendak rakyat sehingga mengabaikan perkara yang mendasar.

Mereka tidak pernah menjangka rakyat akan menghukum mereka pada 2008 dan masih tidak sedar rakyat mahu terus menghumban mereka pada PRU ke-13 nanti.

Cuma apa yang menbimbangkan, betapa banyaklah penyelewengan yang harus ditanggung Pakatan Rakyat atas ketidakcekapan Barisan Nasional apabila mengambil alih Putrajaya kelak? Namun demi rakyat, kemaraan diteruskan.

AZMIZAM ZAMAN HURI
Ketua AMK Selangor
Naib Ketua AMK Malaysia

1 comment:

Anonymous said...

YIP KUM FOOK (LAWYER) DOING DIRTY FOR MCA
Kepada ahli-ahli MCA seluruh Malaysia,
Ketua MCA Gombak YIP KUM FOOK (lawyer) semasa menjadi Majlis tempatan Selayang Baru sentiasa mengguna kuasanya tipu orang ramai khasnya wanita dan rasuah.
Namanya sangat buruk di tempat Kepong, Gombak, Rawang, Selayang dan lain-lain tempat.
Harap ahli-ahli MCA berhati-hati orang yang berlidah buaya supaya tidak terkena perangkap dan rosakan nama yang baik MCA.

To MCA members whole Malaysia,
Chief YIP KUM FOOK Gombak MCA (lawyer) during his local council of Selayang always used his powers to cheated the public, especially women and corruption.
His name is very bad in Kepong, Gombak, Rawang, Selayang and other places.
Hope MCA members must be careful crocodile's tongue and people are not exposed to trap and spoil of good name for MCA.

马来西亚马华党员,
Ketua MCA Gombak叶金福(律师)在他当士拉央市议员, 他用权力欺骗公众,特别是妇女和贪污。
在甲洞,Gombak,万挠,士拉央和其他地方,他的名声是非常糟糕的。
希望马华党员必须小心, 鳄鱼舌头的人. 保护马华公会的好名声

MCA MEMBERS OF MALAYSIA