Monday, November 26, 2012

SERTAI UMNO SEMASA PERSIDANGAN UMNO!!! Blogger UMNO kata Hasan Ali dan Nasharuddin Mat Isa ?


Kejutan Dalam Perhimpunan Agung Umno, Bekas Pemimpin Pas Umum Keluar Parti?

Khabar Angin - iya atau tidak bergantung kepada keadaan. Satu maklumat yang baru saya terima perhimpunan agung Umno yang akan bermula esok bakal mencatat sejarah dan berlaku sedikit kejutan. 
Kejutan bakal berlaku ini disambut dengan penuh kegembiraan oleh Umno. Umno tentu akan gembira dengan perkembangan ini.

Diberitakan beberapa orang politik yang sebelum ini bersama Pas akan mengumumkan penyertaan mereka ke dalam Umno pada perhimpunan tersebut. Antara orang yang bakal menyertai Umno ialah bekas dua pemimpin tertinggi Pas. Sebelum ini mereka berdua menafikan bahawa tidak sesekali akan menyertai Umno tetapi akan kekal berjuang atas Ngo kononnya untuk membela Islam, Melayu dan Raja-raja Melayu.



Mereka yang sebelum ini cuba mempengaruhi para perwakilan muktamar Pas supaya mengkritik kepimpinan Pas kerana kononya Pas sudah menyeleweng kecewa bila mana tidak ada perwakilan sedia mengikut telunjuk mereka.

Akibat itu mereka dikatakan mengambil keputusan nekad bukan menyokong Umno dari jauh lagi tetapi akan berkhidmat kepada Umno dengan menjadi ahlinya.

Dipercayai kalau berita ini benar tindakan itu untuk memberi pukulan kepada Pas. Kononnya mereka mahu mengajar Pas. Kemasukan bekas pimpinan Pas itu diharap memberi suntikan kepada parti Melayu yang kini nyawanya sudah berada di hujung pedang. Antara yang diberita akan ikut serta pemimpin peringkata pemuda kawasan. Kebanyakan mereka sudah serong dengan Pas dan sering mengkritik Pas atas alasan Pas sudah lari dari perjuangan asal.

Menurut maklumat bekas ahli dan pemimpin itu juga akan akan memberi taklimat khas ala-ala ceramah kepada para perwakilan Umno.

Sam-sama kita tunggu sejauh mana kebenaran maklumat ini ataupun Umno akan membatalkan upcara penyerahan orang oleh ahli atau bekas pemimpin Pas selepas maklumat ini terdedah? Dalam pada itu sekurang-kurangnya lima orang dari kalangan mereka akan dipilih untuk menjadi calon Umno atas kategori sebagai winnabale cadidate. Mereka akan diletak bertanding di Selangor dan juga sebuah negeri di Utara. Belum pasti apakah mereka menggunakan simbol dacing ataupun atas simboil bebas tetapi akan disokong termasuk kewangan oleh Umno.

Mengenai cadangan ini bagaiaman pun ada di kalangan ahli Umno memprotes dan sudah ada yang menasihat Najib Razak agar tidak mudah menerima mereka apa lagi diangkat sebagai calon. Alasan digunakan pengaruh orang politik bekas pemimpin Pas itu tidak sehebat mana dan ia merupakan guruh dilangit saja? Kita tunggu perkembangan selanjutnya?


Lihat Pula Berita dari Blog Pro UMNO:

Sudah pecah berita daripada puak-puak Pakatan Rakyat sendiri, khususnya dari kalangan mereka yang berkopiah putih tetapi berhala di dalam hatinya adalah Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng bahawa satu kejutan akan berlaku dalam Perhimpunan Agung UMNO yang akan bermula esok. Kejutan yang dimaksudkan adalah kemasukan beberapa orang pemimpin PAS ke dalam UMNO di mana dua orang daripada mereka adalah bekas pemimpin tertinggi PAS.

Bagaimanapun, nama kedua-dua bekas pemimpin tertinggi PAS itu tidak disebut. Puak-puak yang memberhalakan Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng itu, agak berhati-hati dalam membuat tuduhan kerana bimbang mereka akan menelan kahak sendiri.

Berdasarkan senario masakini, dua orang bekas pemimpin tertinggi PAS yang dimaksudkan itu menghala kepada Hasan Ali, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor yang juga merupakan ADUN Gombak Setia yang sekarang ini masih mengetuai JATI, sebuah NGO yang menentang hubungan antara PAS dengan DAP dan PKR yang disifatkan sebagai menghalalkan pemurtadan.

Manakala Nasharuddin Mat Isa, dibenci dan seringkali ditohmah kerana beberapa kenyataannya yang memperkatakan perkara sebenar tentang PAS yang bernasib malang sepanjang berada di dalam Pakatan Rakyat, memperkecil-kecilkan usaha PARASIT dan IBLIS di dalam PAS.

Adakah yang dimaksudkan sebagai dua orang bekas pemimpin PAS tersebut adalah Nasharuddin Mat Isa dan Hasan Ali?

19 comments:

Anonymous said...

Dua pemimpin yg memperjuangkan Islam tapi disisihkan oleh pas. Hanya golongan yg memgejar dunia dgn mematuhi arahan anwarinas dan dap akan selamat dlm pas

Anonymous said...

Tak salah pun sapa2 nak masuk umno. Pas skrg sudah lain. Aku pun meninggalkan pas krn mereka berkiblatkan dap.

Anonymous said...

Cih beruk umno, bangun2 tidur tak sempat gosok gigi terus komen. Punya ketagih

Anonymous said...

Bagus lah setan-setan ni blah. Lagi senang PR nak bungkuskanBN keparat.

Anonymous said...

pr nak bungkus BN???...pas yang kelak kena bungkus kot dikkk..
Agama nak tambah penganut, parti nak tambah penyokong..tapi puak sesat pr nih lain..ahli nak tinggal parti yg diseronok sangat pulakk..entah apa2 lah hangpa ni..
bila baca cerita ni nampak sangat yg pr terutama PKR benci sangat dengan ust. Nasha..
Sebabnya, posting ni pun sahih paspb kutip dari blog pkr..paspb pak turut jer..apa pkr anwar kata, depa ikut jerr..
pasal tu la tak pelik yg pas yg bakal bungkus hancus pru13 nanti..sama2 kita tunggu ye

Anonymous said...

Anon 1756, ko kene ingat yg paspb ni khadam anwarinas dan dap. So, diaorg ni mengikut perintah je.

Anonymous said...

Paspb same je dgn harakah, khadam anwarinas. Harakah skrg sibuk promote ust hadi awang layak jadi nelayan, anuwar layak jadi pm. Apa citer ni?

Anonymous said...

biarlah dari jadi khadam israel hingga sanggup jual minyak sawit terus ke israel dan pasarkan barangan israel di malaysia. Kalau kalangan orang msia masih oklah tapi khadam israel laknatullah tak berguna langsung UMNO ini.

Anonymous said...

Hi... Hi... Anon 1909 dah kene kencing. Malaysia tak jual minyak ke israel, tp menghantar dan memberi bantuan minyak sawit ke palestin. Ikut undang2 antarabangsa, mesti melalui perlabuhan ashdot israel untuk sampai ke palestin. Keh.. Keh.. Tulah, tak ikut perkembangan antarabangsa. Kan dah kene kencing dgn abg nuar..

Anonymous said...

Ust hadi awang layak jadi nelayan, anuwar layak jd pm? Ha! Ha! Ha! Harakah memang kelakar.. Sesuai dibaca diwaktu lapang untuk release tension..

Anonymous said...

Hello kawan...daging lembu berapa sekilo?

rakab said...

Samada masuk Umno atau tidak, bukanlah perkara utama.

Yang terpenting adalah kegigihan mereka menentang penyelewengan dsn kebatilan Pas yang semakin menjadi-jadi !!

Anonymous said...

dah terang jual minyak sawit kepada negara yahudi nak kelentong hantar ke palestin. kerajaan hamas pun tak diiktiraf konon jual kepada paletin

Anonymous said...

Keh.. Keh.. Anon 2035 tak dpt terima hakikat dah kene kencing dgn abg nuar.. Kesian dia... Meh lah.. Jom kita pujuk anon 2035 yg merajuk sbb kene kencing dan tak pandai berhujah

rasugam abu zikri said...

..UG dan Penpaduan lembu-lembu Melayu.. ok-lah kalau nak masuk BN/umno al-Syaitan yg di-kenali..ada dalam PAS dan PAKATAN-pun hanya jadi Musang sahaja..susah-kan Pakatan nak tawan Putrajaya dan jadi-kan BN/UMNO al-Syaitan yg di-kenali Pembakang..apa-apa-pun KO bn/umno al-Syaitan yg di-kenali..Hidup Maju Pakatan dan ABU ..

Anonymous said...

Rasugam.. Boring lah komen ko ni. Tak habis2 asyik ulang2 ayat sama. Cari idea lain lah. Barulah membina sikit

Anonymous said...

Alhamdulillah....lagi cepat masuk UMNO,lagi cepat lah UMNO bungkusnya....hidup pakatan....teruskan bongkar penyelewengan UMNO/BN....

Anonymous said...

adehh tp knp guna kapal Israel..kan ke kita tiada hubungan diplomasi dgn Israel...lg mau kencing..dasar setan..smpi kiamat menyesatkan...

Anonymous said...

ALO PKOMEN PRO BN,KALO SETAKAT SOKONG SYAITAN YG DKENALI X YAH MYEMAK KT SINI LA...