Friday, November 16, 2012

UMNO TERTEKAN!!! 760 bekas tentera pula sertai PAS



 
KOTA BHARU:
Seramai 760 ahli Seketariat Kebajikan Rangkaian Bekas Anggota Tentera Malaysia (KERABAT) menyerahkan borang keahlian PAS kepada Mursyidul Am PAS Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Dalam program Himpunan Kebangkitan Rakyat yang berlangsung malam tadi, Kerabat yang diketuai oleh Leftenan Kolonel (B) Mohd Nazari Mokhtar,  Sekretariat  Kerabat mengisytihar kesediaan mereka untuk bersama-sama PAS.


Katanya, kesediaan itu kerana tertawan dengan konsep Negara Berkebajikan yang dibawa oleh PAS.


"290,000 pesara tentera di seluruh Malaysia, dan ramai di kalangan kita tidak dipeduli oleh kerajaan, kebajikan mereka terabai.

"Kami percaya PAS akan mengubah nasib mereka selepas ini, selepas PRU ke-13 nanti," katanya diikuti sorakan lebih 30,000 rakyat yang berhimpun di Stadium Sultan Muhamad ke IV malam tadi.

Dengan penubuhan cawangan baru di negeri ini, beliau percaya kebangkitan bekas tentera ini boleh mengejutkan Perkasa dan Perkida. Malah Kerabat turut berjanji akan bangkit bersama-sama membela nasib vateran angkatan tentera yang dipinggirkan.


"Dulu wira, sekarang dianiaya oleh kerajaan Umno BN. Seru seluruh tentera sedarlah duit kita antara terbanyak dilaburkan untuk memenangkan pimpinan BN," tegasnya. (Hrkh)

34 comments:

Anonymous said...

Semoga dgn kemasukan bekas tentera ke dlm pas, kita akan berani mengecam israel walaupun ketua umum menyuruh kita menjaga keselamatan negara Israel.

Takbir!

Anonymous said...

Perjuangan membela rakyat palestin sepatutnya dipelopori oleh pas yg mendakwa memperjuangkan Islam. Umno/bn ada aman palestin yg diketuai oleh dr mahathir, tapi kita pas ada apa? Kita hanya sibuk memperjuangkan negara berkebajikan tanpa memikirkan nasib saudara kita sendiri.

Anonymous said...

alahai kuli batak umno sorang ni,nk kmen pn,xpyh la jd org lain.org pas pn xmau mengaku hang org pas la.hang dh umno,mengaku je umno.xpyh nmpk sgt kmunafikan hang tu.

Anonymous said...

Anon 1930, terimalah nasihat dari akar umbi dgn hati terbuka. Jgn lah menghina ahli sendiri yg tidak sependapat dgn kamu. Lapangkan fikiran dan jgn beremosi

Anonymous said...

bertambah bahaya bila orang2 munafik mengeluarkan kata2..umno, mic & mca adalah parti jari tengah..nak cakap pasal perjuangan palestine konon...

Anonymous said...

Molek sangat tu...
Mampus lah umno kali ni....

Anonymous said...

hang ahli pas?adoi,hang ahli pas?dh munafik,mmg munafik gak.org pas tak dak komen mcm hang la bangang

Anonymous said...

Harap2 ada daripada kalangan 760 org tentera yg sertai pas tu yg kudung kaki atau buta mata terkena jerangkap samar pengganas komunis era 70an-80an dulu..
Bekas askar yg masih hidup dan jadi mangsa kebuasan komunis ni ramai lagi kann..untuk makluman paspb, abang Ustaz Sani imam masjid Bagan Tiang adalah salah seorang daripadanya..sukar aku membayangkan orang seperti dia boleh terima pas bila mat serabu angkat komunis jadi wira negara..

760 dari 290000 = 0.0026%...nak cukupkan 1% dari jumlah bekas askar pun sebenarnya perlukan jumlah yang banyak lagi..

tapi tu la..bila kecoh2 nampak le macam ramai..

cam tu jugak dengan rakyat Malaysia ni..majoritinya tidak yakin langsung dengan pr tapi diam je..yg dok menyalak dan menyondol kata UMNO semua tak betul ni tak berapa kerat...lepas tu buat kecoh macam 'demonstasi' bersih dulu..maka nampak la penyokong pr macam ramai..tapi depa tak sedaq yg menyampah dan tak bersetuju dengan tindak tanduk anwar & ambiga tu lagi la ramaiii...maka syok sendiri la depa..ermm

Cakap pun tak guna..kita sama2 la tengok keputusan pru13 ..cuma aku yakin sangat yg pas akan lingkup nanti..

DDBT



Anonymous said...

komen2 bodoh beruk2 UMNO/BN nie...menguatkan bukkti bhw UMNO/Bn yg dah semakin tertekan....malu mengaku bhw dia UMNO/BN ..lg confirm parti syaitan dikenali dah nazak bebeno......

Anonymous said...

Marilah kita seluruh umat Islam bersatu. Kita tinggalkan sesiapa saje yg menyuruh kita menjaga keselamatan negara Israel. Sesungguhnya yahudi zionis israel bnyk melakukan kerosakan dan pembunuhan org Islam

Anonymous said...

Sewaktu umat Islam bersatu berdoa memohon pertolongan Allah membantu saudara umat Islam kita di palestin, tapi pas yg diketuai tok guru berdoa kpd Allah untuk bantuan ke putrajaya dan menghancurkan umno/ bn? Tebal betul dendam tok guru terhadap umno. Sepanjang hidup aku, tak pernah dengar umno/bn mendoakan kebinasaan terhadap pas. Perdana menteri dato seri najib pun melawat tok guru semasa sakit demi menyemai perpaduan sesama saudara Islam.

Buanglah dendam di hati kamu wahai pas, dan kembalilah kamu kpd Islam

Anonymous said...

iyeke DDBT.panjangnya ulasan.aku rasa,sgala ulasan hang tu,layak sgt2 utk UMNO/BN.situasi yg hang ulas tu,sbiji mcm kdaan UMNO/BN.org bodoh dalam UMNO TAK SEDAQ pun bnda ni.maklumlah,kena sumbat duit je.buat yg tu duit,buat yg ni duit.tak bg duit,tak jalan

Anonymous said...

memanglah UMNO/BN tak pernah doa.sendiri mau paham la kalau terasa.tapi setiap hari fitnah dlm media massa,apa kejadahnya.yg tu pn hang tak boleh pikiaq ka bahlul.dh brapa rmai umno bnuh umat islam sbb memfitnah.hang tau tak dosa fitnah tu mcm membunuh?tak pyah pi bom la bengong

Anonymous said...

Duit-duit-duit...bila ditegur pas tak betul katanya umno bagi duit..puak hangpa ni teruk dah bidaahnya..aku komen sebab dulu aku sangka pas ni parti pilihan yg
aku ada..tapi bila pas dah bercakap bahasa mat sabu..maka parti pas makin hari makin merapu, pas gagal merencana masyarakat sebagaimana yg majoriti umat Islam kat Malaysia ni harapkan..

Pada adik2 dol penyokong dap/pkr & pas kat sebelah sana..sekali lagi nak habaq kat hangpa "tak payah dok tuduh membuta tuli @ fitnah pulak tu yg pengkritik pas macam aku ni dibeli umno"..aku tulis sebab aku rasa ni dah jadi tanggungjawab sebab aku yakin sangat yg pas dah tak betul dah..Nafsu nakkan kuasa mengatasi matlamat perjuangan parti sebagaimana yg digariskan dengan jelas dan nyata oleh pemimpin terdahulu..menangis depa kalau tengok cara politik hangpa nih bro..
Sedaqlah pas sebelum terlewat..

DDBT

Anonymous said...

Betul tu DDBT. perjuangan pas dah jauh sgt terpesong. Anwarinas dipuja, golongan yg memperjuangkan Islam dihina. Matlamat ke putrajaya lbh penting dari matlamat syurga Allah. Marilah ahli pas, kita kembali ke landasan asal

Anonymous said...

mai gelak ke beruk umno, dah tertekan benar umno

Anonymous said...

Donkey Dog Babi Tolol juga bagi komen untuk umno

Anonymous said...

aku nampak perjuangan PAS lebeh istiqamah- satu satu depa dapat, dari peringkat bawah kini dah beberapa negeri depa telah dapat.
Yang UMNO pula dari hari ke hari dok merudum.Tak nampak lagi..........

rakab said...

Pas dah ada perjanjian sulit dengan komponen PR bahawa mereka akan menggugurkan agenda negara Islam dan hudud jika PR berkuasa di Putrajaya.

Perkara ini telah didedahkan sendiri oleh Zainon Ismail yang lebih dikenali sebagai CN Al-Afghani bahawa satu perjanjian sulit telah di tandatangani pada 18 Disember 2009 oleh Presiden PAS, Hadi Awang, Penasihat DAP, Kit Siang dan Penasihat PKR, Anwar Berahim.

Selama ini ahli dan penyokong Pas telah di tipu hidup-hidup oleh pemimpin mereka sendiri. Ternyata Hadi dan Nik Aziz pandai bermain wayang !!

rakab said...

PASPB dan anon Pas tidak mungkin mampu mematahkan fakta yang aku sebutkan di atas ni melainkan dengan maki hamun dan caci cerca sahaja !!

Anonymous said...

apa2 pun critanya dr umno.., org muda dah x minat umno..,

rakab said...

anon Pas 23.42,

Cerita itu bukan dari Umno tapi dari pendedahan Zainon Ismail @ CN Al-Afghani iaitu ahli Pas seumur hidup sendiri !!

Bukankah aku dah kata, anon Pas tak mungkin dapat jawab

rakab said...

Bersusah-payah Mat Sabu pergi ke Syria menyatakan sokongan kepada rejim syiah atas penyembelihan beramai-ramai puak sunni di sana.

Ini seolah-olah menggambarkan bahawa Pas sebuah parti pendokong syiah dan bersubahat dengan pembunuhan sejumlah besar rakyat Syria berfahaman sunnah.

PASPB tolong jelaskan !

Anonymous said...

Rakab, ahli pas tidak dapat menerima kebenaran walaupun dari ahli sendiri. Tulah sbb mereka hanya menghina, mengeji dan mencerca bila diberi kebenaran. Mereka lbh rela ditipu dan diperdaya walaupun bukti berada didepan mata.

Anonymous said...

PAS = Parti Ajaran Syiah

rakab said...

Setujuuuuu...

Anonymous said...

Mmg la bos ko umngok x pernah doakan pas. Diorang bkn percaya islam pun. Tuhan korang kan DUIT.
Umngok upah APCO yahudi zionis ko senyap dah tu fitnah org lain pro yahudi
Pigi daaaa

Anonymous said...

Hanya orang yg bangang je yg sokong UMPORNO

Anonymous said...

Itu ko panggil fakta???
Kaki auta betul cai umngok

Anonymous said...

Alif Mim Nun Wau = SARKIS
Hahahaha

Anonymous said...

Org umno x suka UAI.. sbb setiap fitnah dan penipuan UAI jwb dgn hujah yg kuat.. jauh sgt nk d bandingkan ngan fathul bari.. ulama muda x sedar diri..

Anonymous said...

Rakab: aku pun ada fakta dari Abdul Malek Samsudin, ahli UMNO seumur hidup dari Bahagian Pekan, mengatakan yg Najib ada tandatangan perjanjian sulit dengan chua soi lek utk tidak buat hudud. Najin juga akan membenarkan CSL menghentam Hudud tanpa ada halangan. Sebagai balasan UMNO akan terima RM100j dari tokey2 cina utk dana PRU13.. Amacam? Ada bran nak komen??

rakab said...

buat anon Pas 1501,

hahahahaa,....terdesak nampak !!

Najib tak perlu perjanjian apa-apa dengan soi lek tentang hudud pun sebab pendekatan Umno dalam menerapkan nilai-nilai Islam ialah melalui pengisian, pendidikan dan dakwah.

Bukan retorik dan gimik seperti amalan Pas lebih-lebih lagi setiap kali menjelang pilihanraya.

Lagipun Soi lek hanya menentang hudud Pas yang ternyata menyeleweng .

Anonymous said...

Haha tu andaian ko rakab. Ko pun masih takleh nak jawab apa fakta yg aku berikan.. Kenapa ya?