Friday, January 4, 2013

BUKTI TERBARU!!! UMNO busuk perut bila terdesak, perut ayam jadi sandaran


KUALA LUMPUR 4 Jan: Cemas sejuta rakyat membanjiri Himpunan Kebangkitan Rakyat 12 Januari (HKR 112) punca pihak tertentu melemparkan sisa sembelihan ayam di Dewan Dato’ Fauzi, Sekinchan Selangor pagi tadi.

“Ini pasti kerja orang yang takut menjelangnya hari kebangkitan rakyat. Sedikitpun kita tak lemah,” kata Anggota Jawatankuasa HKR 112, Badrul Hisham Shaharin atau Chegu Bard sambil menyifatkan ia tindakan panik pihak terdesak.

Ketua Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) itu berkata, pihaknya mengesan kejadian itu pagi tadi semasa membuat pemeriksaan ke dewan tersebut untuk persiapan Ceramah Mobilisasi HKR yang akan diadakan di sana malam ini.

Menjelang HKR di Stadium Merdeka, SAMM menganjurkan Jelajah Anak Muda Menuju #KL112- 1 juta rakyat di seluruh negara, bermula 26 Disember lalu.

“Program ‘countdown’ menuju hari bersejarah 12 Januari akan tetap berlangsung malam nanti,” tegasnya.

Pada malam ini, Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar akan melancarkan van bergerak yang disediakan SAMM untuk memperhebatkan mobilisasi menjelang himpunan itu.

“Van itu akan bergerak tanpa henti ke segenap Lembah Klang sebagai kempen kita untuk menjayakan HKR,” kata Chegu Bard.

Pada himpunan yang akan berlangsung dari jam 2 hingga 5 petang itu, satu deklarasi rakyat yang dinamakan sebagai ‘Deklarasi 12 Jan’ akan dibentangkan.

Rakyat diberi pilihan memakai baju kuning sempena tuntutan pilihan raya adil dan bersih, merah sebagai tanda ‘Royalti’, hijau pula untuk ‘Lynas’ dan oren sebagai membantah penyenaraian FGVH.

Pengarah HKR, Mohamad Sabu turut memaklumkan, himpunan serupa akan diadakan rakyat Malaysia di luar negara seperti himpunan Bersih lalu. ~kd

16 comments:

Anonymous said...

Come on beb, takkan ini pun salah umno? Aku dah muaklah dgn alasan mcm ni. Bukti ada ke?

Anonymous said...

Jgn melemparkan tuduhan tanpa bukti. Takutlah kamu pada azab Allah

Anonymous said...

Sembelihan ayam pun dah bising. 'bapak ayam' yg balun china doll korang tak bising pulak? Double standard betul..

Anonymous said...

Cuba tanya mat sabun, bau sembelihan ayam ada mcm bau b*r*t normah tak? 'sedap mah...'

Anonymous said...

semua orang bijak pandai dah kurang dalam umno yang tinggal hanya orang bangang macam kat atas ni jer...tiap2 bulan dapat air free korang tak nak komplen...masa umno pegang selangor dulu ada korang merasa...hahaha dasar macai sampai ke mampos jadi macai...

Anonymous said...

Ini semua mainan , dulu baling kepala lembu, lepas itu babi, le ni perut ayam, lepas ni kepala HOTAK pulak kut!

Anonymous said...

Ha3...pnykong umno bangang selama2nya.

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

MACAM MACAM CARA CHEGU BARD BUAT UNTUK MENAWAN HATI NUAR BRAHIM TETAPI NUAR TETAP TIDAK TERTAWAN KEPADANYA.

AKU CADANGKAN CHEGU BARD CUKUR MISAI DIA, BIAR NAMPAK JAMBU SIKIT !

APA KATA KAWAN KAWAN ?

Anonymous said...

Dari blog sakmongkol...."Raja Ropiaah kapur ratusan juta, dia (Najib) bisu seribu bahasa. Shahrizat punya family hantam RM250 juta, semua pemimpin UMNO jadi bisu. Inilah prinsip jaga menjaga.
orang yang jiwa dia sombong akan kata- ah, kalau PR memerintah pun ada rasuah jugak. Orang yang macam inilah- satu hari nanti, para perasuah masuk kerumah dia, tidur dengan isteri dia, tidur dengan anak perempuan dia, dia kata takpe. Biasa lah tu.
Bukan begini sikap kita, kalau kita mahu membangunkan masyarakat. Rasuah kita kena tentang. PR rasuah kita pun balun. Janganlah kita, bila sudah tak dapat jawap pendedahan yang kita buat, menuduh kita buat spin, mengejek NIk Aziz dengan beri dia gelaran Nik Aziz alaihissalam dan sebagai nya. Bila tak boleh jawab pendedahan kita, tuduh sebagai pencuci pantat Lim Kit Siang dan sebagainya." ....Tambahan Ahli Umno jiwanya kosong kerana kerana hidup mereka selama ini berasaskan kebendaan.RM, RM, RM..Rasuah telah menjadi darah daging mereka hinggakan menjadi menjadikan mereka, ada mata tapi tak melihat, ada telinga tapi tak mendengar. Hati mereka dikunci oleh Allah Ta'ala hingga tak dapat lagi membezakan yang mana benar dan yg mana yg haq. mereka rasa mereka benar..masya'allah.

Anonymous said...

Mungkin betul cakap ko luncai. Assmin tu muka jambu, chegu bard kureng sikit.. Kalo chegu bard sanggup 'menadah', abg nuar mesti sudi 'mencelah'

Anonymous said...

Apa yg ko merepek ni? Yg menyamakan nik aziz dgn nabi ialah ustaz budak. Yg menyamakan anuwar dgn imam mahadi ialah ustaz badrul motivasi bini org pukul 3 pagi. Yg menyamakan guan eng dgn khalifah umar abd aziz ialah org pas sendiri. So.. Apa komen?

insafdoh67 said...

Kah.kah.kah.. Cerita lawak lapuk r cai... Beribu kali tuduh tp rakyat cerdik doh wei.. Cai & co molek r jd penasihat umno ni... Gaji brpe ribu sebulan cai... Dlu aku komisen ciput.. Rm20 je sehari... 30 tahun dlu.. Jadi cai gok... Tp dok jahat mcm geng leni... Dlu koyak poster dgn bakar bendera pas je... Leni mcm setan dikenali perangai puok umno ni. . Macam macam ada... Umno Boleh... Kih.kih.kih.. Insaflah.. Cai&Co..

Anonymous said...

Sesama sendiri bergaduh... puak alkafirun yang untung. Jelas umat islam dalam keadaan yg teruk dgn tidak berbalik kpd suruhan Allah swt. supaya bersatu. PAS telah mendirikan halangan kpd kesatuan ini, dan aku rasa amat kecewa. Walau seteruk mana UMNO, tidaklah boleh kita bermusuhan sesama seagama; dan perlu cari penyelesaian dan bersatu! Selamat tinggal PAS!

Anonymous said...

Kesimpulannya:-
Menentang umno adalah jihad.
Umno parti setan yg dkenali...jelas n tepat sekali.
Pndokongnya-iblis pelesit jmbalang tanah jmbalang bukit n seangkatan dgnnya.

Anonymous said...

selamat jalan pemimpin yang zalim,lepah pru nti kasi tukar

Anonymous said...

umno ni memang lama samdol...pemimpin nya lembab sebab da terlalu kenyang dgn rasuah..ye lah banyak projek banyak fulus masuk,tak payah kerja kuat..gemok lah. Rakyat siang malam kerja pun tak cukup duit nak sekolah anak. Jadi pemimpin Umno tak perlu kerja beb!!!makan duit projek cukup...atas angin je..senang hidup pemimpin umno ni..he he.