Friday, January 4, 2013

NAJIB TIDAK MUNCUL!!! Kuku Muhyiddin sudah mula mencengkam

Wow, terkejut saya apabila melihat artikel yang diterbitkan oleh agensi berita rejim Barisan Nasional (BN), siapa lagi kalau bukan Bernama yang mengumumkan secara rasmi lawatan sehari timbalan perdana menteri, Muhyiddin Yassin ke Perak esok.

Rasanya belum pernah dalam sejarah seorang timbalan perdana menteri mendapat liputan berita lebih-lebih lagi kenyataan media yang dikeluarkan pejabatnya sendiri.

Lazimnya, hanya perdana menteri sahaja yang mendapat perhatian Bernama setiap kali sesuatu acara rasmi lawatan ke luar ibu negara hendak diadakan, malah ketika Anwar Ibrahim berada di kedudukan Muhyiddin pun, Bernama tidak memetik berita sedemikian.

Muhyiddin adakan lawatan sehari ke Perak, esok


IPOH - Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin akan mengadakan lawatan kerja sehari ke Perak, esok.
Menurut program yang dikeluarkan Pejabat Timbalan Perdana Menteri, beliau dijadual menghadiri lima program sekitar daerah Batang Padang.
Lawatan Timbalan Perdana Menteri dimulakan pada sebelah pagi dengan majlis perjumpaan tertutup Barisan Nasional negeri Perak di Kompleks Sukan Proton City, Tanjung Malim.
Ia kemudianya disusuli lawatan Muhyiddin ke kilang Proton di Proton City serta akan bersama-sama warga Proton untuk jamuan tengah hari.
Pada sebelah petang, Muhyiddin akan merasmikan mesyuarat agung tahunan Majlis Pendekar Malaysia (MPM) di Dewan Utama, Politeknik Sultan Azlan Shah di Behrang.
Selepas itu, Timbalan Perdana Menteri dijadual menghadiri Majlis Sepetang TPM bersama-sama Persatuan Ibu Bapa dan Guru, Kelab Guru dan Badan Bukan Kerajaan (NGO) belia negeri Perak di dataran Sekolah Menengah Kebangsaan Bidor di Bidor.
Muhyiddin akan mengakhiri lawatan kerjanya dengan menghadiri Perhimpunan Rakyat 1Malaysia dan makan malam di padang Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) di Tanjung Malim sebelum berlepas pulang ke Kuala Lumpur.- Bernama

Nampaknya khabar angin yang bertiup kencang dari kem Umno mengatakan bahawa Najib kini dipeti sejukkan ternyata benar sejak menghilangkan diri selepas melawat mendiang bekas persiden Gerakan, Lim Keng Yaik hujung tahun lalu.
Walaupun kelibat Rosmah Mansor dilihat hari ini di Kelantan kunun bagi meredakan spekulasi tersebut, ia masih tidak meyakinkan sesetengah pemerhati politik tanah air bahawa Najib sudah dianggap 'tersingkir' dari jawatannya secara tidak rasmi.
Sehingga malam ini, presiden Umno itu masih tidak memunculkan diri di khalayak umum dan hanya berani mengulas perkembangan terkini keadaan semasa menerusi akaun laman sosial Twitternya yang kini mencecah hampir 43 peratus pengikutnya merupakan pengikut palsu (fake follower/account).

Belum pasti bilakah keadaan ini akan berlarutan tetapi Muhyiddin sudah memulakan tugasnya selaku perdana menteri sementara tanpa memaklumkan kedudukan Najib kepada kabinet mahupun pejabat Yang di-Pertuan Agong setiap kali keluar negara dan tidak berada dalam mana-mana bahagian dalam persekutuan Malaysia.

Ini merupakan lawatan keempat bagi Muhyiddin ke negeri yang dianggap bakal dirampas kembali Pakatan Rakyat memandangkan perpecahan dalaman Umno negeri oleh dua kem berbeza iaitu Zambry Kadir dan Zahid Hamidi makin ketara keadaannya.

JALAN PULANG

18 comments:

Anonymous said...

La.. Ini pun isu jugak? Bila mat sabun pegi syria untuk mengadap pemimpin syiah, dgn mengetepikan hadi awang, senyap pulak..

Anonymous said...

Ada ura2, hadi awang tak sebulu dgn mat sabun sbb mat sabun ni syiah yg mengkafirkan sahabat dan isteri nabi, betul ke?

Anonymous said...

Nak info sikit.. Selain mat sabun, sapa lagi syiah dlm pas?

Anonymous said...

Dlm pkr yg paling menonjol ialah anuwar dgn jawatan ketua umum (lantik diri sendiri) dan assmin. Presiden pkr apa citer? Mcm puppet tak bersuara je? Yg ni nampak sgt, jelas. Paspb tak nak ulas ke?

Anonymous said...

tu yg banner ckp, kami mahu tsmy jd pm sebelum pru 13, mat sabu syiah yg buat ker? yg deepak dedah dedah tu, kp x kn tgkap? mcm dia dpt restu seseorg or dua org ajer? mamak kutty n jidin again! kah kah kah geng umporno, senantiasa bt lawak bodoh!

Anonymous said...

Pencacai boleh bg bukti tak yg mat sabu tu syiah....

Anonymous said...

cis sekoq beruk umno tapi komen byk kali konon ramai

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

YANG NI AKU KENA KATA BODOLAH. MUHYIDDIN TURUN SEBAB PROGRAM PENDIDIKAN. PETANG NI BAGI PERUNTUKAN KAT KELAB GURU DAN PIBG DI BIDOR. MALAM NI MAKAN MAKAN DI UPSI...HANG TAK DAK MAKLUMAT, TULIS. NAMPAKLAH BODONYA.

KECUALILAH NUAR BRAHIM BALUN SHAMSIDAR, ITU MEMANG SALAH SEBAB BUKAN BINI DIA ( WALAUPUN AZMIN TAK MARAH )

Anonymous said...

Paspb kantoi! Bila nak ulas, tak nak buat research.. Pemalas.. He.. He..

Anonymous said...

hok aloh!...Dap kira 2000 undi pun tak telus, nak pertikaikan SPR konon..

Pas jugok yang bangang !

Anonymous said...

mula-mula kira zairil dapat 300 undi, lepas tiga minggu tiba-tiba dah naik 800 undi pulak!

layak pulak jadi anggota cec Dap.
low class punya sandiwara ..

PR = parti penipu rakyat !

Anonymous said...

bab bab menuduh org, nuar balun org lain memg pakar la geng geng kaki botol, kaki judi n kaki maksiat ni! if nuar buat, ko org jgn risau, nnt menjwb la dia di dpn Allah! ko org jenis spesis rogol anak dara org, anak teruna org, rompk harta rakyt mesia, x apa? jgn lupa umporno diharamkn, gara2 mamak kutty menipu undi di pau ko org ya! dap berani ngaku salah kira! ko org menipu pru, menipu undi pau ko org, ada ngaku? pas bangang konon, ko org ahli2 umporno apa lak! pemimpin2 atasan ko org, day light robbers, dpt juta2 rm, ahli2 bawahan, cam mana! sememgnya ahli2 parti umporno bodoh mcm lembu, hatta lg baghal lembu drp kes mami ijat perompk duit lembu!

rakab said...

paspb 23.10,

Penghakiman oleh mahkamah Persekutuan sudah jelas menyatakan ketiga-tiga hakim bersetuju kejadian liwat telah berlaku berdasarkan bukti-bukti yang kukuh tetapi Anwar dilepas dan dibebaskan hanya atas kesilapan teknikal saja.

Ini adalah asas kita memilih pemimpin. Orang yang telah disahkan seorang peliwat oleh mahkamah tidak layak menjadi pemimpin masyarakat.
Ini selari dengan tuntutan syarak. Tiada tolak ansur lagi!

Kenapa masih nak bersekongkol dengan Anwar ??

Anonymous said...

Umno adalah sebuah parti yang besar, berkuasa....ahli-ahlinya pun berbagai ragam. Bukan semua yang masuk umno atau mendekati umno kerana ikhlas untuk agama, bangsa dan negara.

Jika ada antara pemimpin atau ahlinya, atau pegawai kerajaan atau ahli perniagaan yang rapat dengan umno melakukan maksiat, rasuah, menipu atau sebagainya,...itu bukanlah salah umno. Tapi itu adalah perbuatan jahat individu tersebut. Umno sentiasa mengalu-alukan sesiapa saja yang boleh membantu memberikan maklumat, bukti atau tampil menjadi saksi demi membanteras semua gejala buruk yang boleh merosakkan negara.

Umno pernah diharamkan oleh mahkamah kerana ada cawangannya yang tidak berdaftar telah mengambil bahagian dalam pemilihan parti. Umno akur dan bersedia didaftar serta disusun semula secara lebih teratur dan lebih kemas.

Anonymous said...

pemimpin dalam umno perlu ubah sikap jangan mementingkan dunia semata2,fikirlah untuk akhirat.

insafdoh67 said...

Kah.kah.kah.. Sakitnya hati puok umno ni.. Tengok parti cina bg ke melayu jawatan cec.. Tadok r peluang nok laga dap.. Tipu atau betul tarak hal.. Ni pasal jawatan parti je.. Bukan macam UBN berebut nok jawatan.. Lobang Kaya cai... Sape takboh pitis... Kih.kih.kih.. Insaflah cai

Anonymous said...

kelakarlah penghakimam umporno! waimma dsai salah, dia akan bayar kelak d akhirat! ni bekas presiden umporno yg menipu tg razaleigh d pau 80an, ko org masih nk sanjung? dah la ckp hudud x da dlm islam, hina nabi psl janggut coz x da gilette time baginda, anak tokeh arak terbeso d SEA, hia org tutup aurat x dpt cahaya matahari, etc d lists r endless, ko org nk ikut dia lg! soh la dia ngucap, b4 terlmbt! mamak kutty jgk la yg ckp umporno busuk til ke usus! rasuah bermaharajalela dlm umporno, kutuk dolah kaki tidor, kerajaan anak berank, anak menantu blablabla! tp time semah n najibtuya, senyap? coz hantu sama kuat? tp sekrg, dia dah gerak nk jatuhkn govt laki bini, dgn pendedahan deepak! lawak betul umporno yg ramai merompk harta rakyt mesia!

Anonymous said...

kelakarlah penghakimam umporno! waimma dsai salah, dia akan bayar kelak d akhirat! ni bekas presiden umporno yg menipu tg razaleigh d pau 80an, ko org masih nk sanjung? dah la ckp hudud x da dlm islam, hina nabi psl janggut coz x da gilette time baginda, anak tokeh arak terbeso d SEA, hia org tutup aurat x dpt cahaya matahari, etc d lists r endless, ko org nk ikut dia lg! soh la dia ngucap, b4 terlmbt! mamak kutty jgk la yg ckp umporno busuk til ke usus! rasuah bermaharajalela dlm umporno, kutuk dolah kaki tidor, kerajaan anak berank, anak menantu blablabla! tp time semah n najibtuya, senyap? coz hantu sama kuat? tp sekrg, dia dah gerak nk jatuhkn govt laki bini, dgn pendedahan deepak! lawak betul umporno yg ramai merompk harta rakyt mesia!