Wednesday, May 12, 2010

Zambry muka tak malu



















IPOH, 13 Mei : MB lanun negeri Perak, Datuk Seri Dr Zambry Kadir perasan sorang. Ada hati nak pelawa Pemuda PAS Perak menyertai Umno. Cerminlah diri dulu wahai Zambry.

Betul ke sangkaan Zambry yang Pemuda PAS minat dengan Umno atau Zambry tidak faham apa yang Pemuda PAS bongkarkan. Tak reti Bahasa Melayu ke?

Padahal Pemuda PAS telah membongkarkan sambutan dingin orang ramai terhadap Umno. Cuba fikir elok-elok, bagaimana cawangan Umno dipanggil untuk perasmian mesyuarat sekaligus. Nak bagi nampak ramai orang datang ke atau apa?

Atau Zambry takut nanti ada cawangan Umno di Perak yang tidak melaksanakan mesyuarat kerana tiada ahli atau tidak mendapat sambutan. Itu sebabnya buat sekaligus agar nampak ramai orang datang.

Yang 'budak-budak' Umno tu pulak, kalau ada perjumpaan atau mesyuarat jauh-jauh sikit, gembira sakan ler. Maklum ler, bos panggil. Ada yang dapat claim duit, ada yang dapat makan nasi bungkus, ada yang dapat duit poket. Yang penting, mungkin dapat naik bas free sebab dikerahkan datang ke Stadium Indera Mulia, Ipoh.

Kalau buat kat kampung sendiri, ala-ala kadar je la. Silap-silap takdak orang nak datang sebab ahli ada dua tiga orang saje. Nak bubar malu.

Tapi Zambry semalam tidak memahami isi hati Pemuda PAS yang ingin membongkar tentang sambutan perasmian mesyuarat cawangan Umno seluruh Perak.

Sepatutnya Zambry malu muka dengan pembongkaran sambutan dingin itu. Macamana nak malu muka, jawatan pun depa rampas. Dasar lanun, mana ada malu muka.

"Saya amat gembira dengan kesibukan Dewan Pemuda PAS Negeri Perak yang banyak mengetahui tentang UMNO dan membuat analisis tentang kehadiran ahli parti semasa perasmian serentak UMNO Cawangan seluruh negeri di Stadium Indera Mulia minggu lalu," ulas Zambry.

Zambry berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Pemuda PAS Perak termasuk dakwaan bahawa UMNO Perak kini lemah dan tenat apabila perasmian serentak mesyuarat UMNO Cawangan tidak mendapat sambutan.

1 comment:

KopiO said...

Terima kasih kerana suka dgn artikel WarkahDaily.