Saturday, July 31, 2010

Polis berat sebelah, tak profesional

CERAMAH PERDANA - HJ MOHD SABU

BUKIT KATIL , 31 Julai : AJK PAS Pusat, Haji Mohd Sabu kesal dengan kegagalan Polis menghalang ceramah BN yang dianjurkan bersebelahan dengan ceramah PAS sehingga ianya boleh menyebabkan perselisihan dan pergaduhan.

"Saya kesal dengan kelemahan dan kegagalan Ketua Polis Melaka yang gagal mengambil tindakan terhadap Umno yang sengaja mengadakan ceramah di sebelah ceramah PAS yang boleh mencetuskan keadaan tidak baik".

"PAS mengadakan ceramah di perkarangan Pejabat kita, tetapi Umno mengadakan ceramah di kawasan umum dan lebih teruk bertujuan menganggu ceramah kita, mengapa Polis tidak bertindak menghalang ceramah Umno" tambah Mohd Sabu.

Beliau berkata kegagalan membuktikan Polis bertindak berat sebelah dan tidak professional.

"Saya mencatat semua kegagalan Polis ini dan kalau kita perintah Malaysia nanti kita akan ambil tindakan kepada anggota yang gagal memainkan peranan mereka dengan bertanggungjawab dan professional" ujar beliau.

Mohd Sabu berkata demikian pada ceramah anjuran Majlis Tindakan DUN Bukit Baru di perkarangan Pejabat PAS Bukit Baru malam tadi.

Umno seperti 3 program ceramah di kawasan Bukit Katil sebelum ini, sekali lagi menganggu ceramah tersebut dengan mengadakan ceramah kira-kira 50 meteri sahaja di tapak ceramah PAS. Namun ceramah mereka dihadiri oleh kira-kira 30 orang sahaja sedangkan ceramah PAS di hadiri oleh lebih dari 1000 orang.

Ini memberikan tamparan hebat kepada Umno kerana Ketua Menteri Ali Rustam sendiri turut berceramah di pihak Umno malam tadi.

No comments: