Saturday, July 31, 2010

Zambry takut berhadapan rakyat























IPOH, 31 Julai : Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) amat kesal dengan keputusan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Perak Datuk Seri Dr Abdul Rahman Hashim yang menolak permohonan DPPN Pk dan juga rakyat bagi mengikuti persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak yang akan berlangsung pada 3 Ogos ini yang dilihat sebagai berpihak kepartian.


Sepatutnya ruang demokrasi ini dibuka seluas-luasnya sebagai menghormati keluhuran Perlembagaan dan Undang-Undang yang menjadi asas kerukunan rakyat di Negara ini.

Kenapa perlu takut akan apa yang akan berlaku semasa sidang DUN Perak ini nanti? Negara kita ada Undang-Undang, jika bersalah kenapa tidak dihadapkan ke Mahkamah dan didakwa?


Kenapa perlu takut dengan bayang-bayang sendiri. Sepatutnya Datuk Seri Rahman sebagai penjawat awam wajar menjalankan tugas secara profesional tanpa memihak dan tunduk pada mana-mana tekanan.


DPPN Pk kesal dengan sikap Datuk Seri Rahman yang gagal menjalankan tugas secara telus dan objektif dengan menafikan hak rakyat bagi mengikuti sidang DUN tersebut.

DPPN Pk menganggap keputusan ini sebagai satu lagi rentetan sejarah hitam sepanjang kemelut rampasan kuasa yang masih tiada kesudahan.

Barisan Nasional (BN) tidak perlu merasa takut untuk berdepan dengan Pakatan Rakyat (PR) secara demokratik dan terhormat.


Ini sahaja ruang yang rakyat ingin melihat masalah dan kebajikan mereka selama ini diberikan perhatian yang serius oleh mana-mana pihak yang berwajib tanpa salahguna kuasa yang selama ini merosakkan Negeri dan Negara kita.

No comments: