Sunday, December 5, 2010

Bukti Menteri Umno penipu

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs825.snc4/68527_173071952713350_100000316393198_477943_7371284_n.jpg

TIPU RAKYAT MACAM TU JA, TAK SAMPAI PUN SEBULAN

KUALA TERENGGANU, 5 Dis : Rakyat mesti bersatu menumbangkan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya akan datang. Ini terbukti pada Disember 2008, harga minyak turun mendadak kerana kerajaan ingin mendapatkan kembali sokongan rakyat.

Ketua Dewan Pemuda PAS Terengganu, Mohd Nor Hamzah berkata demi-kian ketika diminta mengulas mengenai kenaikan harga barang kawalan seperti minyak, diesel, gas asli cecair (LPG) dan gula.

"Ini sahaja caranya (tumbangkan BN) untuk rakyat kembali menekan kerajaan yang berterusan menikam rakyat.

"Kenaikan harga barang tersebut yang dianggap kesan daripada rasionalisasi subsidi yang dilaksanakan kerajaan, menunjukkan sikap sebenar BN," katanya.

Katanya, tindakan kerajaan itu juga membuktikan BN sinonim dengan Barang Naik (BN) seperti dilaungkan oleh sesetengah pihak.

Menurutnya, apa yang dikesalkannya ialah, ia menunjukkan satu lagi pembohongan kerajaan yang sebelum ini berjanji tidak akan menaikkan harga dalam masa terdekat, pada tahun ini.

Bagaimanapun katanya, kenaikan kali ini menunjukkan kerajaan sekali lagi membohongi rakyat.

“Apa yang menjadi kekesalan ialah, kerajaan membandingkan harga minyak dengan negara jiran, sedangkan mereka sepatutnya membandingkannya dengan harga negara pengeluar minyak seperti Brunei, Qatar dan UAE.

“Alasan yang diberikan juga tidak kukuh sebab mereka berjanji bermacam-macam tetapi tidak kotakannya. Itu yang membangkitkan kemarahan rakyat sebenarnya, yang terkesan dengan pelbagai kenaikan demi kenaikan,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurut Mohd Nor, Dewan Pemuda PAS Terengganu akan memperjelaskan isu itu kepada rakyat bagi menyedarkan mereka yang selama ini semakin menderita dengan pelbagai kenaikan, terutamanya barangan keperluan harian.

MUFTI PERAK : AMALAN BERUNSUR KHURAFAT


No comments: