Wednesday, December 8, 2010

Umno, Perkasa , Blogger Umno menyorok di bawah Songkok Tiga Jengkal Umno



Sah, Umno adalah barua dan boneka MCA!!!...mana penyokong fanataik ketuanan melayu Umno? mana PERKASAm??..mana blogger jumud Umno?..kenapa tidak mengungkit dan membantah kenyataan Najib?..dimana 'telur' kalian?

Kalaulah kenyataan ini dikeluarkan oleh DAP dan disetujui pula oleh Tok Guru Nik Aziz, sudah pasti isu ini dimainkan dimedia2 siang dan malam..diatur demontrasi, dimaki dan dicaci, dikarang artikel dan entry membenci dan sebagainya..kali ini??

Najib setuju Chua hina hukum Islam

Jika kalian ingat baru-baru ini, iaitu semasa Perhimpunan Agung MCA Oktober lalu, Najib telah menggadai maruah Islamnnya apabila bersetuju dengan kenyataan presiden MCA bahawa negara Islam yang dibawa PAS adalah autokratik dan terkebelakang..Najib telah menghina dan menghasut orang Cina supaya takutkan undang2 Islam yang dibawa PAS..

Kalian boleh rujuk kembali pada tajuk "BIADAP! Demi kuasa, Najib sanggup sokong MCA kecam dan hina undang2 negara Islam!" atau pada tajuk "Video bukti Najib Razak sanggup berkompromi dgn CSL hina undang-udang negara Islam!"..(mesti baca dan sebarkan)

Istilah 'Ketuanan Melayu': Akhirnya Najib akur MCA..

Sungguh biadap lagi kurang ajar...kali ini, di dalam Konvensyen BN sekali lagi telah menjatuhkan maruah partinya apabila akur dan bersetuju dengan amaran MCA supaya tidak membuat keputusan dasar secara sendiri, malah melutut akur supaya tidak memperkatakan tentang 'ketuanan Melayu'!!!



(Penasihat Gerakan pernah mengecam sesiapa yang memperjuangkan 'ketuanan Melayu' adalah 'ekstrimis rasis'!..namun sehingga kini beliau tidak digelar pengkhianat jauh sekali dikenakan apa-apa tindakan..kalau DAP?..korang fikirlah sendiri....)

Najib pengkhianat Melayu Umno??

Persoalan kini, dimana bangsa dan penganut tegar Umno? kenapa tidak digembar-gemburkan isu ini? kenapa tidak dikecam dan dkritik Najib? kenapa tidak menganjurkan demo jalanan?..melainkan kalian adalah bangsa hipokrit dan bermuka2 dalam perjuangan..

Ternyata 'ketuanan melayu' dilacurkan oleh pemimpin Umno sendiri...jika blogger Umno boleh menuduh pembangkang 'pengkhianat' kerana menolak 'ketuanan melayu', maka Najib juga boleh dikategorikan sebagi pengkhianat Melayu di dalam Umno!

Sebarkan...

Penulis harap para penyokong dan pendokong PR menggunakan hujah ini ketika Umno membangkitkan isu 'ketuanan Melayu'..itu belum lagi dikira kenyataan Tun Dr Mahathir yg menggesa supaya orang Melayu meninggalkan asal usul dan sejarah Melayu untuk mencapai 1Malaysia Najib...

Akhir kalam..penulis tutup entry ini dengan kenyataan dari presiden PERKASAm, Ibarahim Ali pertengahan September yang lalu, iaitu "Umno kini dikuasai parti Cina, Umno diperbodoh MCA dan GERAKAN!"...fikir2kan..wallahua'lam...PRIA MALAYA


Najib setuju Umno tak putuskan dasar sendirian

Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak berkata beliau menyetujui saranan supaya Umno tidak lagi membuat keputusan dasar yang penting dalam melalui mesyuarat parti itu sendirian.


(Walaupun telah bekerjasama dengan MCA berpuluh tahun lamanya, namun ternyata Umno gagal membaiki imej Islam dikalangan pemimpin2 non Muslim di dalam BN, malah mereka semakin membenci dan menjauhi Islam...)

Beliau berkata demikian ketika ditanya dalam sidang akhbar hari ini berhubung saranan berkenaan yang disuarakan presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek.

Dr Chua membuat saranan berkenaan dalam ucapan penggulungannya dalam Konvensyen BN di Kuala Lumpur petang ini.

Dalam ucapannya itu, Dr Chua berkata sebarang keputusan penting perlu dibuat secara bersama bagi mengelakkan berlakunya hubungan seperti "abang sulung dan adik bongsu" dalam BN.

"Kita mesti bekerja sebagai rakan kongsi yang setaraf, jadi keputusan mengenai dasar tidak sepatutnya diumumkan dalam perhimpunan agung Umno ataupun dalam mesyuarat majlis tertinggi," kata Chua dalam ucapannya.

Chua menjelaskan, mesyuarat berkenaan tidak setaraf dengan Kabinet. Jaga perasaan komponen BN

Mengulas saranan itu, Najib berkata beliau memahami kehendak untuk menjaga perasaan anggota komponen parti BN.

Najib juga bersetuju dengan ulasan Chua bahawa pemimpim parti BN tidak patut menyebut perkataan dianggap sensitif seperti "ketuanan Melayu" demi menjaga perasaan anggota parti komponen BN.

Chua dalam perbahasan petang tadi turut meminta pemimpin tidak menyebut perkataan sensitif seperti "pendatang","penumpang" dan "tidak patriotik."

"Dalam lain perkataan, kita perlu sensitif mengenai semua parti komponen," kata Najib.

"Ini tidak bermakna Umno sahaja, tetapi MCA, MIC, dan semua pihak; ia terpakai kepada semua. Ini bukanlah ditujukan kepada Umno semata-mata," katanya lagi kepada pemberita petang ini.

Calon BN pilihan rakyat

Dalam pada itu, Najib turut memberi memberi jaminan bahawa calon Barisan Nasional (BN) yang bakal terpilih pada pilihan raya umum akan datang, adalah terdiri calon pilihan rakyat.

"Kita akan tekankan soal rakyat didahulukan," kata ketika ditanya mengenai kaedah pemilihan calon pilihan raya umum akan datang sama ada akan mendahulukan calon pilihan rakyat atau berdasarkan kehendak parti semata-mata.

Mengenai kuota pembahagian kerusi pula, Najib berkata perkara itu akan diputuskan atas semangat parti BN dengan mengadakan rundingan dengan semua 13 parti komponen.

Perdana Menteri menegaskan bahawa Konvensyen BN yang diadakan hari ini adalah sebagai satu proses untuk mengukuhkan dan menguatkan BN secara berterusan.

"Ia bukanlah menjelang pilihan raya umum ke-13, sebaliknya satu proses yang berterusan. Pilihan raya boleh diadakan pada bila-bila masa sahaja.

"Terpulang kepada kami untuk menentukan bila masa yang paling baik," katanya, sambil menolak tanggapan bahawa konvensyen itu diadakan semata-mata untuk BN membuat persiapan menghadapi pilihan raya umum akan datang.

MUFTI PERAK : AMALAN BERUNSUR KHURAFAT

No comments: