Sunday, February 13, 2011

Ini real punya aksi ala filem Tamil bukan macam sandiwara ala filem Tamil Perkasam

Filem Tamil mempengaruhi anda?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiqeORVbLgkBLeH-taZVBVypdRmxu6rIisE-OJEYMQnCi0wF2bhlkXICPhnxCE_awEXjmKBGHAr3tEqgEIYRgfA-XhIq5FuFmKcbEGOwTKYvg9KTiypXotoYRjxBVDOkljhLvst2N-8etY/s1600/Pantau+filem+tamil+dari+india.jpg

Jika semalam kita digemparkan dengan satu plot ala filem Tamil yang dijayakan oleh puak-puak Perkasam dengan kerjasama Utusan Meloya. Dua pelakon utamanya ialah Hero muda Perkasam dan Exco Perkasam yang sekejap diperam buat perkasam supaya nampak pening-pening .

Oleh kerana media hiburan lain tak kelapaq nak buat publisiti sandiwara ala filem Tamil ini maka Utusan Meloya buat liputan meluas agar sandiwara ala filem tamil ini mendapat sambutan dari peminat filem tempatan.

Namun , segalanya tak menjadi kerana sandiwara ala filem Tamil ini tidak berjaya dilakonkan dengan baik oleh dua pelakon terbabit. Hasrat untuk menjadi pelakon popular untuk anugerah pelakon pupular hanya tinggal impian.

Rupanya, peminat filem Tamil ini bukan sahaja puak-puak perkasam tapi ada juga rakyat kita yang suka aksi bergaduh macam filem tamil dan dipraktikkan dalam kehidupan. Berita di bawah bukan lagi sandiwara tapi real punya gaduh ala filem Tamil. Bacalah'



Dendam lama: 20 lelaki gaduh ala 'filem Tamil'


KAPAR,14 Feb. :
Gara-gara dendam lama dipercayai menjadi punca berlakunya pergaduhan ala ‘filem Tamil’ antara dua kumpulan melibatkan 20 lelaki di hadapan premis rumah kedai di Jalan Datuk Tahir Manan, Taman Emas, di sini, awal pagi semalam.


Berikutan itu, lima lelaki daripada kumpulan terbabit cedera parah seluruh badan dan kepala termasuk seorang terkena satu das tembakan dipercayai dilepaskan salah seorang ahli dalam kejadian kira-kira jam 6 pagi itu.

Kesemua anggota dua kumpulan terbabit berusia antara 20 hingga 35 tahun itu menggunakan besi, parang dan senjata api dalam pergaduhan terbabit.

Ketua Polis Daerah Klang Utara, Superintendan Mohamad Shukor Sulong berkata, sebaik polis tiba di lokasi kejadian mendapati lima lelaki terbaring atas jalan raya kerana mengalami kecederaan parah.

“Kesemua mereka dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk mendapatkan rawatan sebelum ditahan bagi membantu siasatan.

“Kita dapati dua kereta turut dibakar iaitu Proton Waja dan Perdana dipercayai milik ahli salah satu daripada kumpulan terbabit tidak jauh daripada kedudukan lelaki itu ditemui,” katanya.

Menurutnya, pihak polis terpaksa menutup laluan sejauh kira-kira 150 meter untuk memberi laluan kepada Forensik menjalankan siasatan lanjut.

“Hasil pemeriksaan di sekitar lokasi kejadian menemui beberapa batang besi dan parang dipercayai digunakan dalam pergaduhan terbabit.

“Hasil soal siasat ke atas lima lelaki terbabit membawa kepada penahanan dua lagi lelaki disyaki terlibat dalam pergaduhan di sekitar daerah ini.

“Berikutan kejadian itu, satu pasukan khas ditubuhkan untuk memburu anggota kumpulan yang masih bebas,” katanya.

Menurutnya, pihak polis tidak menolak kemungkinan dua kumpulan itu berbahaya kerana sanggup berbunuhan sesama sendiri dan membabitkan penggunaan senjata api.

“Kita masih menyiasat motif sebenar pergaduhan dan kes disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh dan Seksyen 148 Akta sama kerana memiliki senjata berbahaya,” katanya.SH

No comments: