Thursday, March 31, 2011

Lima cerita hantu jembalang Muhyiddin

JEMBALANG,HANTU DAN SETAN MENUTUP TIRAI MAC 2011

CERITA SATU
*Hantu dan Jembalang*

Ketika melakukan lawatan awalnya ke Sarawak,Al Malikul ul Syeikh Timbalan Mamanda Menteri Negara telah membuat kenyataan bahawa penduduk Sarawak perlu menolak kedatangan "hantu" dan "jembalang" dalam jumlah yang besar dari Semenanjung ke negeri itu dalam Pilihanraya Negeri April ini.

Menurut Sang Timbalan lagi,para hantu dan jembalang yang akan datang itu kelak akan cuba untuk menghasut penduduk supaya berpecah belah.Sang Timbalan kemudiannya mengeluarkan satu fakta yang cukup hebat,bahawa adapun negara Malaysia ini adalah sebuah negara yang paling aman dan bersatu padu dalam dunia ini.

Adapun kedatangan hantu jembalang tersebut,tidak lain dan tidak bukan adalah untuk menyuruh rakyat menyokong Parti Kian Runtuh (PKR),dan parti berlainan ideologi Pas dan DAP.Pun begitu,tidak pula dikhabarkan samada hantu jembalang itu adalah daripada Barisan Nasional itu sendiri ataupun Pakatan Rakyat.Boleh jadi,hantu-hantu ini diupah untuk mengkucar-kacirkan Barisan Nasional Sarawak.Siapa yang untung jika BN berpecah belah?Sudah tentunya Umno yang masih belum bertapak di Sarawak hingga sekarang.


Muhyiddin dan tuai rumah melakukan
upacara menghalau hantu jembalang Pakatan Rakyat
Sang Timbalan sibuk-sibuk memburukkan Pakatan Rakyat sebagai pengacau di Sarawak.Sedarlah dirimu sedikit.Kamu juga pengacau.Umno mana bertanding di Sarawak!Sehina-hina Pas di mata Umno pun,Pas lebih bagus kerana bertanding lima kerusi.Sedangkan,Umno langsung tidak mampu untuk bertanding di mana-mana kerusi!Malulah sedikit.

CERITA DUA
*Syaitan Bisu*


Adapun gemparlah seminggu dua ini akan satu rakaman video seks Anwar Ibrahim itu.Seluruh masyarakat bercerita tentang video ini,baik yang ingin mempercayai ianya benar ataupun cuma sekadar satu lagi konspirasi tertinggi negara.Tidaklah aku sang periwayat hendak mengkhabarkan cerita ini sekali lagi.
Aku kira ramai yang sudah sedia maklum akan perkara ini.

Cuma,apa yang hendak aku khabarkan adalah mengenai beberapa ekor Syaitan Bisu.Cerita ini timbul ketika lebih kurang sepuluh ribu rakyat berkumpul di Stadium Malawati Shah Alam,Isnin lalu.Ketika berucap dalam majlis tersebut, Presiden Parti Islam Malaysia,Tuan Guru Haji Abdul Hadi bin Awang berkata, mufti di Malaysia tidak sepatutnya menjadi syaitan bisu dalam isu ini.

Bayangkanlah,sebagai sebuah negara majoriti umat Islam (kalaupun tidak menjadi negara Islam), adalah sesuatu yang memalukan apabila ada pihak yang bukan sahaja melakukan kemungkaran secara terbuka, malah lebih daripada itu berbangga-bangga atas kemungkaran mereka kononnya atas prinsip moral. Apa yang lebih malang,tiada seorang pun mufti yang memberi respons semerta ke atas perkara tersebut.

Selepas kenyataan syaitan bisu itu menjadi heboh,maka tampillah Mufti Perak yang menyatakan bahawa kenyataannya telahpun disorok oleh Utusan Malaysia,walaupun akhbar tersebut telahpun menemuramah beliau.Mungkin agak terasa dengan ungkapan syaitan bisu,Mufti Perlis Dr.Juanda Jaya pula senada dengan lain-lain pihak menyatakan bahawa haram mendedahkan video seks terbabit.

Rupa-rupanya,Utusan Malaysia yang menjadi syaitan dalam perkara ini!

CERITA TIGA
*Syaitan Besar*


Parlimen kecoh lagi.Kali ini gara-gara Bung Mokhtar yang menggelarkan pemimpin Pakatan Rakyat sebagai Syaitan Besar.

Ketika bangun untuk bertanya soalan tambahan mengenai kursus kemahiran kepada golongan wanita luar bandar,Bung telah menyoal Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah samada kerajaan bercadang atau tidak untuk menyediakan kursus kemahiran seperti kursus memasak, membuat kuih dan kraftangan kepada rakyat di Sabah.


Tatkala itu,MP Ipoh Barat M.Kulasegaran bangun mencelah dan bertanya kepada Menteri samada perlu atau tidak diadakan kursus kepada golongan wanita.Bung menuduh Kulasegaran cuba memanipulasi kenyataannya berhubung pemandu wanita sebelum ini untuk memancing golongan itu agar mengundi Pakatan Rakyat.


Ketika itu kedengaran juga suara Datuk Mahfuz Omar (PAS -Pokok Sena) yang berkata bahawa Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat juga tidak bersetuju dengan kenyataan Bung itu.


Bung seterusnya berkata, ramai 'syaitan' yang mengganggunya namun 'syaitan-syaitan ini akan direjam'.
"Kalau pun ada bisikan syaitan di pagi ini, akan direjamlah mereka," katanya.
Kulasegaran bangun membantah perkara itu dan menganggap Bung mengeluarkan perkataan yang tidak baik dalam dewan.
"Apa ini Yang Dipertua...tiba-tiba cakap syaitan," katanya.
Namun Bung terus bertanya soalan dan setelah menghabiskan soalannya, Bung secara tiba-tiba memandang Khalid Samad (PAS-Shah Alam) dan menggelarnya 'syaitan besar'.
"Ini Shah Alam memang syaitan yang besar," katanya.
Khalid bangun dan meminta Timbalan Speaker, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar menyuruh Bung menarik balik kata-katanya.
"Yang Dipertua, dia (Bung) panggil saya syaitan besar. Minta tarik balik. Ini dewan yang mulia, kena jaga kata-kata," katanya.
Bung terus mempertahankan diri dengan mendakwa mereka yang mula mengganggunya.
Datuk Ismail Abdul Muttalib (BN-Maran) pula bangun mempertahankan Bung dengan meganggap wakil Pakatan Rakyat yang tidak menghormati dewan.
Junaidi bagaimanapun menegaskan, dalam apa keadaan sekalipun, mana-mana wakil rakyat tidak boleh mengeluarkan kata-kata kesat.
"Saya faham itu Yang Berhormat. Tapi itu tidak membenarkan sesiapa pun menggunakan perkataan yang tidak betul dalam dewan. Perkara ini saya pertahankan. Kalau tidak semua orang boleh guna perkataan sesuka hati," tegasnya.
Mahfuz pula bangun dan menyokong pendirian Junaidi itu.
"Yang Dipertua, kalau cakap dia terganggu, kita pun selalu terganggu, tapi kita terbuka. Saya pun selalu diganggu. Tapi tak adalah sampai nak menggunakan perkataan yang bagi saya sangat buruk," katanya.
Mereka seterusnya mendesak Bung menarik balik perkataan 'syaitan' itu sehingga Bung terpaksa mengalah dan menarik balik perkataan itu.
CERITA EMPAT
*Air Kencing Syaitan*

Minggu ini juga heboh dan gempar apabila seorang blogger Umno terkenal,Parpukari ataupun blognya House PK telah didapati meminum arak ketika azan maghrib.Perkara itu didedahkan oleh Topeng Perak Unmasked dan beberapa orang blogger lain.

Benar atau tidak?Wallahualam.Tetapi,Parpukari telahpun menafikan dia meminum arak.Siapa benar siapa silap?Gambar di bawah mungkin boleh menjawab.

INTERLOK
*Bab Penutup Cerita Jembalang Hantu Syaitan*

Soalan cepumas penulis:

Siapakah hantu syaitan yang sebenarnya?

Adakah ini hantu dan jembalang?


Atau ini?


Para mufti?


Yang ini?


Atau yang ini?
Atau rasa-rasa yang ini?
Jawapannya,Lu Pikirlah Sendiri!!!Kah kah kah

kamisokongpas

No comments: