Saturday, September 29, 2012

BAJET 2013!!! Sabah dan Sarawak dah tak penting, beberapa pemimpin kanan BN Sabah keluar parti minggu depan

http://zoommalaysia.net/wp-content/uploads/2009/05/sabah.jpg
SEBELUM ini dalam artikel yang lalu, ReJaM© ada memaklumkan bahawa mengikut perkiraan kasar, 7 lagi ADUN Barisan Nasional Sabah akan sertai KEADILAN, rujuk sini [Pemimpin Sabah].

Nampaknya hal itu sudah hampir pasti menjadi kenyataan apabila Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali menyampaikan ucapan dalam Rapat Pimpinan Nasional KEADILAN 2012 di Pusat Konvensyen Shah Alam menyebut
beberapa pemimpin kanan Barisan Nasional Sabah bakal meninggalkan parti itu.


“Sekarang kita ada dua orang pemimpin BN Sabah sertai kita,
Insyaallah minggu depan akan ada lagi yang bersama kita,” kata Azmin.

Difahamkan pihak yang dimaksudkan akan meninggalkan BN tersebut termasuk
pemimpin kanan BN di Sabah. Menurut Azmin lagi, pemimpin-pemimpin yang terlibat merupakan pemimpin di peringkat Parlimen dan juga Adun di Sabah.

Difahamkan juga sudah ada perbincangan bersama para pimpinan yang dimaksudkan untuk mereka memainkan peranan
membawa perubahan di negeri paling miskin di Malaysia itu kerana tiada ruang mereka berbuat demikian jika terus bersama BN.

Sebelum ini, bekas Timbalan Ketua Menteri Sabah yang juga Ahli Parlimen Tuaran, Datuk Seri Wilfred Bumburing dan Ahli Parlimen Beaufort, Datuk Lajim Ukin mengumumkan meninggalkan BN untuk sertai KEADILAN.


ReJaM© "
Patutlah Bajet 2013 tiada peruntukan khusus untuk Malaysia Timur...


MiloSuam

11 comments:

Anonymous said...

Aku heran betul. Kita pas buat keje mcm org giler, tapi takde pemimpin sabah dan sarawak nak lompat parti masuk pas. Pas ni hina sangat mcm keldai ke?

Anonymous said...

Anuwar pun cakap parlimen bayangan akan dikuasai oleh pkr dan dap. Akhirnya pas hanya jadi kuli je. Lebih2 pun ust hadi diaorg kasi jadi menteri hal ehwal agama Islam. Tu pun kalau ust hadi cakap lebih sikit nanti mesti terima nasib mcm hasan ali. Apalah nasib kita ni.

Anonymous said...

harap rakyat sabah dan sarawak dapat membuat pilihan yang bijak. sehingga kini 'drama' lajim membeli surat 'cinta azizah' dengan rm50 ribu untuk masuk ke tabung pakatan masih tidak terjawab. dari mana lajim dapat duit berkenaan? adakah menggunakan duit rakyat atau duitnya sendiri? kenapa lajim tidak dapat menjawab dengan jelas bila disoal?

Anonymous said...

kita mesti menuntut budget jet peribadi untuk digunakan oleh pas. mana boleh macam ni! anuwar dan pkr je yang dapat naik jet peribadi! kita ni kuli yang ada class tau. kalau pas ada jet peribadi, senang sikit kita nak ke sabah dan sarawak ajak pemimpin sana masuk pas pulak.

Anonymous said...

Standard bloggerz baru dan takde kualiti mcm paspb, tak menjwb persoalan yg dikemukakan. He.. He.. Diam maknanya setuju.

Anonymous said...

sekor lembu umno ni komen banyak macam taik

rakab said...

Kalau ada yang nak lompat keluar BN tu bukan pun pasal Sabah atau Sarawak dipinggirkan tapi sebab nama mereka tak masuk senarai bakal calon macam Lajim ukin dan Yahya Lampung...jadi, tunjuk perasaan laa tu !

Sampah macam tu,..puak pakatan bolehlah kutip dan sumbat dalam tembolok kau orang !!

Anonymous said...

Byk betulah komen2 'musang berbulu ayam' konon ahli Pas... melayu berjiwa hamba mcm Ezam, generasi pertama FELDA, pengundi Pekan mungkin percayalah.....

Haikal Abas said...

Kalau nak komen tu bubuhlah nama..hantu pun ada nama..pontianak ke...hantu raya ke?...tapi cara komen tu kita tauLah org kuat hassan ali belacan...dah gila talaklah tu...x payah nak bezakan antara ust fadir nor dgn ust hadi...

Haikal Abas said...

Teringin nak naik jet peribadi ke?...kah...kah..nak bertanding dalam pru13 ni pun belum tentu boleh lg...DHA dah naik gila talak...

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

PEMIMPIN KANAN ? MACAM LAJIM UKIN KER?