Thursday, October 18, 2012

BUKTI UMNO MEMPERJUANGKAN ISLAM!!! Imam dipecat kerana tegur karaoke dalam kawasan surau

Imam masjid dipecat gara-gara menegur aktiviti karaoke dalam kawasan surau

SEORANG imam di Masjid Dato' Abdul Ghani, Kampung Sagil, Parit 2 Ledang, Tangkak Johor dipercayai telah dipecat gara-gara menegur satu aktiviti berkaraoke di dalam kawasan surau.

Tambah mengejutkan, surat pemecatan imam tersebut diserahkan ketika beliau hendak menaiki mimbar bagi menyampaikan khutbah solat Jumaat.
Tongkatnya dikatakan dirampas oleh pegawai agama yang bertugas menyerahkan surat tersebut.

Sumber memberitahu bahawa imam tersebut, Ustaz Mohd Nazri Bin Musa telah menghantar satu mesej pesanan ringkas kepada Ketua Cawangan Umno Parit 1, Senin Kadong
menegur penganjuran karaoke untuk program anak angkat UTHM di dalam kawasan Surau Parit 1.

Keesokan harinya, Ketua Cawangan Umno Parit 1 itu bagaimanapun berang lalu ke rumah imam tersebut  
memarahi dan menengkingnya. Ketua Cawangan itu mendakwa imam tersebut telah mengganggu tugasnya malah dia turut menghalau imam itu agar berambus keluar dari Sagil.

Tidak cukup dengan itu, dia juga turut memberi amaran akan meminta Menteri Besar Johor dan Kadi untuk memecat Ustaz Nazri yang bertugas sebagai Imam 1 di Masjid Dato' Abdul Ghani.




Ustaz Nazri telah dipecat sebagai imam dengan alasan ia merupakan keputusan sebulat suara mesyuarat Ahli Jawatankuasa Masjid. Namun apabila ditanya kepada ahli jawatankuasa masjid,
mereka langsung tidak mengetahui tentang pemecatan tersebut.

Kes ini sudah difailkan di mahkamah untuk mencabar pemecatan tersebut dengan menamakan Pejabat Kadi Daerah Ledang, Jabatan Agama Islam Negeri Johor dan Majlis Agama Islam Negeri Johor sebagai respondens.




ReJaM© "
Baru pegang jawatan Ketua Cawangan Umno sudah berlagak macam samseng... "


35 comments:

Most of UMNO members is lembu said...

Haram J betul org UMNO tu. Buat apa nak karok dlm kwsn masjid. Org tegur tu, dgrlah baik2. Jgnlah nak tengking. UMNO mmg spesies lembu, otak lembu!!

Anonymous said...

jarang2 jumpa org marah imam depan2apatah lagi pasai imam tegur kemungkaran. kira dia spesis abu jahal n abu lahab. lawan... imam lawan kebatilan n kemungkaran. Allah bersama dgn penolong agamaNya....

Anonymous said...

Apala org umno ni. Diaorg tak tau ke karaoke dkt kawasan masjid mmg tak blh. Muslimat pas karaoke nyanyi lagu putrajaya berirama muzik kristian dkt kawasan mahkamah je yg boleh.

Anonymous said...

Kalau buat konsert mcm bertam nite dkt kwsn masjid blh tak?

Anonymous said...

Da x siuman ka pegawai agama johor ni! X tau beza yg haq dgn yg bathil. Demi rezeki sanggup gadai agama. Moga Allah buka mata hati orang2 ni.

Anonymous said...

Lembu umno mmg bangsat

Anonymous said...

MEMANG BETULLAH KATA MAHATHIR,UMNO PARTI SYAITAN.AHLI-AHLINYA PUN PERANGAI MACAM SYAITAN.

Anonymous said...

Kalau tanya kat Puak UMNO,mana lebih baik antara kuliah agama dengan konsert K-Pop,tentulah jawapannya K-Pop.Puak UMNO tu mana mau nak dengar kuliah2 ni.takut terkena batang hidung sendiri.jahil tak per asalkan dapat berhibur.Batalkan kuliah tak per,janji konsert jalan.Pecat Imam tak per,janji karaoke jalan.Jangan risau,Pak Najib dah kata,UMNO parti yang diredai.

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

AKU SIKITPUN TAK PERCAYA..

ESOK LUSA PASPB AKAN MINTAK MAAF KERANA SALAH LAPOR, MACAM DENGAN SABAH DULU TUH...

Anonymous said...

Karaoke dkt kwsn masjid mmg tak blh. Dayangku intan nyanyi dkt ceramah pas je blh. Ustaz pas pun tgh mengidam nak dengar suara merdu dia tu.

Anonymous said...

Yela,imam kena pecat,mana nak percaya kan.tapi bab lucah,terus percaya tanpa was2 dan ragu.cari sampai jumpa nak tengok.tapi tak jumpa kisah imam dipecat.orang dh paparkan,tak percaya pulak.

Anonymous said...

Mcm mana nak percaya sbb pas mmg kaki menipu. Ketua pemuda kantoi menipu cakap karpal sanggup terima negara Islam. Abg mat sabu hensem kantoi menipu cakap kene langgar dgn keta polis. So, golongan menipu ni kene hati2 sikit.

Anonymous said...

kalau mcm tu,tak payah la masuk blog ni.buat semak je.orang suruh komen isu,bukan buat cerita sendiri.pi buat blog sendiri.minta kat MCA duit buat modal.orang umno kebanyakkannya kena hulur,baru kerja jalan.sendiri mau ingat la..

Anonymous said...

He.. He.. Emo betul anon 0845. Kene bnyk sabar kalau nak jadi keldai dap.

Anonymous said...

Org pas mmg ramai yg emo mcm baru dtg bulan je. Patutla senang sgt pkr dgn dap tunggang, sbb malas berfikir dan suka ikut perasaan.

Anonymous said...

beruk umno bukan tau malu , mai blog orang semata2 nak buat komen bodoh

Anonymous said...

Orang umno mcm tu bukan boleh layan umpama menatang minyak yg penuh.suruh bersabar kononnya.sebab ada org bersabar mcm kamu la,kamu dipijak2 oleh MCA.diperalat dengan duit dan kuasa semata-mata.sabar ada masa dan ketikanya.bila org kata kamu bodoh,kamu marah.tapi yg tu sifat kamu.tak sensitif langsung

Ajib said...

aku tak pernah lagi dgr PASPB disaman kerna mengeluarkan kenyataan yg salah..tp utusan meloya dh byk kali kalah saman...dan bpe ramai lg pemimpin2 umngok p menyembah tn guru minta ampun dan maaf...ckp bkn2..fitnah xtentu arah pastu sng2 minta maaf pd tn guru..ambil kesempatan di atas sikap tn guru..bkn sbb ikhlas..tp takut kalah saman..dulu kini dan slamanya syaitan yg dikenali bersumpah akan terus memesongkan keturunan Adam sehingga hari kiamat..sesuungguhnya tmpt mereka adalah di neraka jahannam selamanya

Anonymous said...

Ko biar betul ajib.ko cakap pemimpin umno MENYEMBAH tok guru mintak ampun dan maaf? aku rasa org umno sembah Allah je. Berdosa kalau menyekutukan Allah

Anonymous said...

Org pas pun tak sembah tok guru, tapi kitaorg puja dia je mcm artis. Tu sbb ada pelekat keta dgn poster gambar tok guru. Kalau kitaorg rasa rindu dkt dia, kitaorg gantung gambar dia dkt rumah

Ajib said...

hahahaa..hang p tnye mashitah lar setan...betui ker org UMNGOK sembah Allah...mn ada setan sembah Allah..ko biar benar...xpe ko kan ke setan..cuba nak mengelirukan keterunan Adam..selamat aku..nyaris2 nk percaya td

Anonymous said...

Ajib, aku tau ko nak amek hati tok guru + promote parti sendiri. Tapi jgnlah sampai menyekutukan Allah. Hanya Allah sahaja yg layak disembah, bukannya tok guru. Tok guru tu hanyalah makhluk ciptaan Allah. Walaupun aku bkn org umno, tp aku tau org umno semuanya Islam yg menyembah Allah. Mengatakan org umno adalah syaitan yg tidak menyembah Allah adalah salah kerana mereka mengucap 2 kalimah syahadah. Semoga engkau bertaubat.

Anonymous said...

beruk umno memang setan yang dikenali. mahathir punya fatwa

Anonymous said...

haggggtuiiiii org2 yg skong krajaan umno/bn...ktua2 krajaan umno/bn ni pnipu rkyat..prcayalah...mrilah kta bramai2 tmbangkan krajaan umno/bn pda pru yg akan dtg..dn akan brubahnya undang2 ngara yg hnaya brpihak kpada yg brkuasa..tmbangkan mereka...

Anonymous said...

confirm la sokong.pemimpin yg kena dengar hak rakyat.bukan rakyat yg yg asyik terkena dengan pemimpin

Ajib said...

sape yg menyekutukan Allah..hanye Umngok dan be end shj yg dipenuhi setan2 shj yg menyekutukan Allah..mahadir yg ckp..bkn aku..hang p tnye mahadir lar..asal dia ckp mcm tu..tidak semesti ko dh penah mengucapkan kalimah syahadah x bererti ko Islam selamanya..apa punya akai..akai yg dh didoktrinkan umgok.bkn stkt ilmu agama ilmu dunia pun bangang melantun2.bodoh selamanya..tu pun mahadir yg ckp..bkn org pr atau sape lagi yg ckp..stkt dpt upahan menjadi cyber troopers umngok..bg mkn hasil haram kan bini dan anak ko..

Anonymous said...

aku dah nasihatkan banyak kali, kalau nak jadi khadam dap, kene banyak bersabar. ajib jangan marah-marah nanti kene jual.

Anonymous said...

keh! keh! jom kita layan ajib. kesian dekat dia, tak dapat menerima teguran krn menyekutukan Allah. takpe ajib, kalau ko bersungguh-sungguh still nak amek hati tok guru dan promote parti sendiri sampai sanggup menyekutukan Allah, terpulang lah. aku sebagai saudara seIslam mengingatkan aje.

Anonymous said...

Ajib,ko biaq jer kat budak UMNO tu.Dia tegur,kita terima.Dia tu mana paham istilah dan maksud.Sebab tu main hentam jer nak panggil apa kat mana dia suka.Dia blajaq kat Ilmuan MCA.Sebab tu wujud istilah Khalifah LGE la,apa la.Jenis spin punya orang.Ada hati ajak orang lain join dia.Padahal yang join pun diri dia sendiri gak.Dah la tak paham isu,best pulak buat cerita lain dalam blog ni.Sendiri punya tak dapat modal ker nak buat?Ataupun tak laku...

Anonymous said...

Beruk umno mana 'batu' dengan MCA

Anonymous said...

paspb = DAPpb

Anonymous said...

haha.tak tau dah ke nk komen.tak boleh jawab dah.bacul mcm najib

Anonymous said...

Ajib mana? Merajuk dah ke lps kantoi menyekutukan Allah?

HAMIMSAMURI said...

Inilah pembohongan dan fitnah. Tidak ada Karaoke dlm msjd. Tidak ada rampas tongkat etc. cuma jwtn tidak disambung krn salah guna kuasa dgn melantik imam kedua dan istihar tanpa merujuk pengerusi JK Masjid dan Pej Kadhi. Org Sagil lbh mengetahui dan mengenali tingkah laku Imam tersebut. Cukuplah buat fitnah bohong etc...ingatlah Allah dan balasan akhiratMMMM

Anonymous said...

HAMIM SAMSURI ,jangan la nak spin cerita . aku tahu la aku kariah situ