Wednesday, October 10, 2012

DEBAT BUKAN BUDAYA KITA!!! Tiba-tiba pula Najib jadi hero di Pertandingan Akhir Debat Piala Perdana Menteri



SINGGAH sekejap rumah sahabat, sampai-sampai je kebetulan diorang tengah layan Buletin Utama di TV3. Rejam pun terpaksalah layan. Elok jugalah boleh tengok propaganda apa yang disiarkan oleh TV3 hari ini.


TV3 sedang menyiarkan ucapan Najib Razak di dalam Pertandingan Akhir Debat Piala Perdana Menteri. Agak melucukan bila Najib kata beliau sedia mendengar pandangan mahasiswa meskipun tidak selari dengan pendirian kerajaan.


Dalam masa yang sama video #TanyaNajib di YouTube yang dimuat naik melalui akaun beliau tidak dibenarkan untuk pengunjung memberikan ulasan (ditapis). Malah sistem rating pun sudah dibuang (rujuk artikel sebelum ini).


Ini namanya cakap tak serupa bikin, sistem rating YouTube pun Najib tak berani nak hadap, tak berani terima kenyataan apabila videonya sebelum ini menerima puluhan ribu dislikes, apa lagi nak terima pandangan berbeza dari anak muda?


Tambah melucukan, sebelum ini Najib kata debat bukan budaya kita, tapi hari ini beliau jadi hero berucap di Pertandingan Akhir Debat Piala Perdana Menteri. Dia sendiri tak berani sahut cabaran debat yang sudah lebih 10 kali dilontarkan oleh Anwar Ibrahim.


Malunya rakyat dapat Perdana Menteri selemah ini.

9 comments:

Anonymous said...

laaa...mati2 aku ingat najib tgh buat promosi lagi satu produk baru 1 Malaysia.......iaitu roti canai najib 1Malaysia....hihihihihihi

Anonymous said...

aku pulak ingat najib dapat award pasal debat.....debat sorang2

Anonymous said...

hagggtuiiii

Anonymous said...

Debat bukan budaya kita, tapi rembat bini kawan mcm abg mat sabun hensem adalah budaya kita.

Takbir!

Anonymous said...

anony 18:28...hang cakap pasai najib kaaaaa....rembat bini org...hihihihi

Anonymous said...

18:28 lari tajuk pulak.. nk alih pandangan ler tu.. mcm pemimpin2 amngok.. rembat harta rakyat mcm mane pulak? cube bg pandangan sikit kalau kamu jujur..

along said...

Mohon admin cari teks ucapan dato seri 1najib.jazakallah khair

mat sabun di bilik mandi said...

blogger kambing cuba mengelirukan kambing-kambing Pas yang lain.

Najib kata bukan budaya berdebat dengan puak tersepit macam pr,...tapi debat yang mencambahkan ilmu untuk kebaikan adalah dialu-alukan.

blogger kambing Penipu Rakyat !!

Anonymous said...

Lembu umngok mmg xde idea…
Jujur xde dalam hidup lembu2 umngok