Wednesday, October 17, 2012

SUDAH DIBONGKAR!!! Orang kuat UMNO yang menyeleweng Kerajaan PAS Kedah yang dapat nama

http://maidoali.files.wordpress.com/2010/11/umno-rasuah.jpgKerajaan Negeri Kedah diserang isu pernyelewengan di Bahagian Perumahan, rupanya yang terbabit ialah orang kuat UMNO!!!!!!!!

1) Orang ini adalah Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Kuala Kedah (kini dilaporkan melepaskan jawatan) tetapi masih memegang jawatan ad hoc dalam UMNO.


2) Dia merupakan orang kuat bekas MB Kedah Dato' Seri Mahdzir Khalid.


3) Dia adalah KCS yang memegang jawatan penting di bahagian Perumahan Pejabat SUK dan pembuat keputusan dalam banyak perkara penting di bahagian tersebut.


4) Dia adalah orang kanan, rakan rapat dan kroni kepada Dato' Rasli Basir SUK Kedah yang didesak meletakkan jawatan.


5) Dia seorang yang tidak menghormati pihak berkuasa negeri, tidak pernah hadir ke pejabat Exco bila dipanggil oleh Exco berkaitan untuk urusan yang berkaitan dengan tugasannya. Kalau ada urusan Exco kena pi mengadap dia, bukan dia boleh dipanggil mengadap Exco.


6) Dialah orangnya yang bertanggungjawab dengan isu RM2.55 juta kepada 5 kontraktor yang tidak wujud 'melaksanakan projek' Taman Seri Gemilang, Flat seberang Terus, Taman Wira, Flat Alor Malai, Flat Simpang Kuala, Flat Seberang Terus, Flat Tongkang Yard dan Taman Kota Nelayan. (Seperti terkandung dalam laporan Ketua Audit Negara 2011).


7) Akibat dari dakwaan penyelewengan yang dilakukan di atas, dia telah ditahan reman oleh SPRM selama 9 hari dan akan akan didakwa oleh SPRM di mahkamah pada bila-bila masa.


Ini baru muqaddimah... pendedahan berikutnya ialah apa hubungannya dengan Mahdzir Khalid, isu pembinaan Kompleks MPSP, penyelewengan PKB, mengeluar duit tunai GLC untuk dana UMNO/BN dalam PRU12... semuanya akan kita dedahkan selepas ini.Kedahkini

11 comments:

Anonymous said...

Mcm tak pandai tadbir negeri je. Dah perintah kedah 4 tahun pun masih nak salahkan umno? Silap2 nanti, nenek sendiri kene darah tinggi pun salahkan umno.

Anonymous said...

Kalau tak pandai tadbir, meh kasi dkt bn balik.

Anonymous said...

dah memang puak umno yang buat onar tak kan nak kata orang Pas sedangkan manusia ni berjawatan dalam umno digunakan untuk rosakkan dari dalam pentadbiran Kedah.

jika manusia ni dipecat meroyan la tv3 ,utusan meloya dan beruk2 umno kata kerajaan kedah kejam

Anonymous said...

umno bn haram jadah taik rasuah untuk selamanya yg penting pada depa wang riggit dan harta benda dunia

Anonymous said...

Geng umno ni dgn rasuah, pecah amanah, menipu, samseng...takleh dengar....meleleh air liur....

baca 2 comment terawal.... dgn benda haram,,,,nak sgt....

Anonymous said...

dah sah2 bn punya angkara,mai kot mna xpndai tadbir negri plak..dah hati biru,kalo salah pon terap dok biru larr..astaghfirullah

Anonymous said...

ada musuh dlm selimut..musang berbulu ayam...syaitan manusia yg xkan duduk diam melakukan kerosakan di mana shj...selagi islam tidak menjadi amalan hidup...selagi wang ringgit dan kuasa menjadi tungggangan selagi itu lah satu demi satu kemungkaran terus berlaku....wallahua'alam.

Anonymous said...

nak salahkan siapa...? itu kena lihat fakta la mangkok ayun... Fakta!!! kita tak boleh lari dari fakta...contohnya...AwwwNooo!! adalah sejenis Parasit atau dari species Virus yang bertindak untuk kepentingan diri dan sememangnya akan mendatanagkan lebih banyak keburukan daripada kebaikan...tak kira la walau dimana jua atau pada bila2 saja....ingat Parasit & Virus boleh berada dimana2 termasuk dalam selimut...atau bawah batu.....ab-mt

Anonymous said...

padan muka penyokong amngok! bodoh yg tiada kesudahan!

Anonymous said...

Insaflah wahai pengikut saudaraku pengikut UMNO bukalah matamu bacalah fakta pandanglah kebenaran dengan matahatimu fikirlah kedilan dengan kewarasan akalmu yang Allah s.wt anegerahkan....Yang batil yang palsu sedang tenggelam saudaraku.....janganlah kamu menerima kebohongan dengan senang hati dan singkirkan kebenaran dengan buta tuli....cucikan hati saudaraku kerana hatimu terlalu kotor busuk dan kelam hingga sukar untuk membezakan kebenaran dan kebohongan....biarkan kami bangunkan kami saudaraku kerana dirimu sudah sgt lama tertidur lena kerana terlalu kekenyangan akibat terlalu banyak menelan duit rasuah kebohongan penipuan....ramai sudah sekelompok denganmu sudah sedar dari mimpi yang indah dan bersedia menikmati realiti yg lebih indah bermasama kami Pakatan Rakyat...

Anonymous said...

Dah menjadi kebiasaan,jika negeri di bawah pakatan menjadi maju,dikatakannya berpunca dari kerajaan BN terdahulu.Jika berlaku pula apa2 yang tidak baik,terus hentam kerajaan negeri pakatan rakyat.tak mau pulak mengaku berpunca dari kerajaan BN terdahulu walaupun memang sah BN yang jadi punca penyelewengan berlaku.DASAR GILA KUASA.Tapi ingat lah,Allah MAHA BERKUASA.Sekejap sahaja Allah boleh bayar cash.