Monday, November 12, 2012

UMNO TERDESAK!!! Video Ketua Cawangan UMNO serang ceramah PAS tapi digagalkan orang ramai



Benarlah kata-kata Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, bukan setakat Sabah dan Sarawak kini goyang dek kemaraan Pakatan Rakyat, bahkan di negeri tiang seri Umno pun, perubahannya sudah semakin kuat dirasakan.


Malam tadi, satu ceramah Pakatan Rakyat diadakan di Dataran PAS Parit Yaani, dalam parlimen Sri Gading yang diwakili oleh ahli parlimen yang terkenal dengan 'peluru kosong' di parlimen, Mohamad Aziz.

Merasakan tergugat dengan sambutan hebat penduduk sekitar, seorang pemimpin setempat dipercayai pemimpin Umno cawangan tiba-tiba meluru dan cuba menyerang ke arah penceramah yang sedang berucap.

Menurut Pengarah Pusat Aduan Rakyat (PAR) DUN Parit Yaani, Aminolhuda Hassan, tindakan pemimpin Umno peringkat akar umbi ini tidak menggambarkan sikap demokratik mereka.

"Bagi saya, Umno ketika ini sangat tertekan dengan sambutan rakyat terhadap ceramah dan program-program yang dianjurkan oleh PAS dan Pakatan Rakyat sehingga mengganggu ceramah dan program-program yang dianjurkan Pakatan Rakyat.

"Mereka mengganggu ceramah yang dianjurkan semalam apabila pemimpin mereka cuba untuk merampas mikrofon ketika mana ceramah dijalankan. Ini menunjukkan mereka langsung tidak demokratik", ujar beliau lagi ketika dihubungi.

Tambahan beliau lagi, selain ceramah yang diganggu, Umno juga telah menganggu program edaran sumbangan bantuan banjir di Sekolah Kebangsaan Seri Teluk.

"Mereka juga turut mengganggu program edaran bantuan kepada mangsa banjir yang kami lakukan. Saya bersama Yang DiPertua PAS Kawasan Sri Gading, Hasim Jusoh cuba dihalau sedangkan kami sudah mendapat kebenaran daripada pihak Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) dan pihak Ikatan Relawan Rakyat (RELA) untuk hadir ke sekolah terbabit bagi menyampaikan sumbangan"

"Saya melahirkan rasa kecewa dengan tindakan Umno ini. Sepatutnya mereka harus lebih terbuka kerana kita menyampaikan sumbangan kepada orang-orang susah yang sangat memerlukan bantuan ketika ini. Ini jelas menunjukkan kepada orang ramai bahawa pemimpin Umno bersikap tidak rasional sebagai pemimpin masyarakat di sini", jelas beliau lagi. (Ihsan Nusajayakini)

28 comments:

Anonymous said...

belasah aje mamat tu biar dia mampos

RojakPasembor said...

Kesian gua tengok kat orang tua tu. Dah reput sangat.

Anonymous said...

Tahniah pada unit amal pas krn menjadi gangster yg plg ditakuti

Anonymous said...

Bagi penyepak je...biau di sedar diri

Anonymous said...

Sama aje dgn MP mrk Wak Aziz 'peluru kosong' pn berimej samseng..... mane tak pengikutnya pn samseng...

Anonymous said...

umno bn haram jadah kata najis najib, umno bn parti syaitan kata madey kutty memang benar jadi jawapanya lancau umno bn.

Anonymous said...

kesian kat pakcik aku kau orang janganlah kutuk2 kuat2 sangat..

Anonymous said...

Pas cuba melebarkan pengaruhnya dgn ugutan dan kekerasan, padahal melayu Islam tidak mahu kpd agenda pas yg cenderung kpd pemurtadan. Pas kini lbh menyebelahi kristian drpd Islam

Anonymous said...

Ganasnya org pas.. Mcm ni ke org Islam?

Anonymous said...

Kalau aku nak guna khidmat unit amal pas jaga parking masa kenduri kawen member aku mcm mana ehh..? Nak kene contact public relation dap ke?

Anonymous said...

Apasal puak2 lembu Umno ni hah
Suka sangat nak kacau majlis orang hah???
Kalau tak nak dengar ceramah orang, pigi la jauh2. atau pigi la buat kau orang punya ceramah sendiri sampai ke subuhpun kita orang tak akan kacau.


Tak demokratik langsung lembu2 ni.


Anonymous said...

Lembu mana tau erti demokrasi.

ha..ha..ha...

Tunggu nak kena sembelih ja utk buat korban.

ha..ha..ha..

Anonymous said...

Anon 2.35, 2.38 dan 2.40 telah dikesan sebagai lembu yang sama... lembu ini tak perlu dikorbankan krn lembu ini akan terkorban sendiri..

Anonymous said...

anon 257 + anon 259 mengangkat demokrasi lebih tinggi dari Islam. memang standard orang pas sekarang, berlainan dengan orang pas zaman Allahyarham ustaz fadhil nor dulu

Anonymous said...

pas ni suka sangat menipu. cikgu non sendiri telah membuat pendedahan bahawa pas telah menandatangani perjanjian tidak akan melaksanakan hudud dan negara Islam sekiranya pakatan berjaya memerintah. so, kesimpulannya, pas sekarang memang tidak memperjuangkan Islam dan hudud... so aku cadangkan pas tukar nama dari parti Islam semalaysia kepada parti sekular semalaysia. kalau tak pun, pas tukar nama kepada parti kebajikan semalaysia sebab pas sekrg memperjuangkan negara kebajikan.

Anonymous said...

Bg ak, xnampak pula org pas buat samseng ke apa..dah standard la tu nak elak mamat tu dr terus mengacau majlis.. xkan nak bentang kapet merah lak suruh balik..bangang punya bdak2 umno kat atas ni..tula..skolah x habia..malas..pastu jilat bontot najib nk sara hdup anak bini..

Anonymous said...

woi budak umno yg bodoh(mahathir kata),hang jgn duk ulang la kes sokong murtad.mana bukti melayu wajib islam.aku sentiasa tunggu jawapan hang.sampai lani hang tak jawab.awat?otak dah benak ke tak tau jawapan.elok la mahathir kata hang ni bodoh

Anonymous said...

Aku pun menunggu jawapan jugak ni... Member aku nak buat kenduri kawen, so nak guna perkhidmatan unit amal pas utk jaga parking. Aku dengar citer masa ceramah dap hari tu, rajin diaorg jadi kuli. So, nak kene contact sapa ni?

Ada sapa2 org pas keldai blh bantu tak?

Anonymous said...

Anon 0743, senang je jawapannya. Kalo ko cakap takde bukti, bila anak ko dah besar nanti, nanti dia akan cakap dkt ko, 'dulu bapak cakap melayu tak semestinya Islam. So skrg saya nak masuk kristian. Bapak blh panggil saya joy'. Masa tu ko akan dpt jwpn yg jelas.

Anonymous said...

beruk umno je terliur nak jadim kristian

Anonymous said...

parti sekular telah dipimpin oleh syaitan yg dikenali sejak merdeka lg. syaitan dulu kini dan selamanya

Anonymous said...

haha.patutlah mahathir kata hang ni bodoh,yg tu jawapan hang.aku mintak bukti la bodoh.semua melayu tu islam ke?awat bodoh sgt hang ni.tak paham soalan ke?dasar bodoh.mahathir yg kata naa bodoh.aku pinjam.

Anonymous said...

Anon 1515, sekiranya anak kamu nanti nak masuk kristian, adakah kamu akan benarkan demi membenarkan kenyataan nurul ijjah? Jgnlah berterusan berjuang mempertahankan murtad krn dikhuatiri berlaku pd anak keturunan sendiri

Anonymous said...

hang ni mmg bodoh dan kaki spin.hang paham x nurul izzah kata apa bg yg dh beragama islam.bla dh islam,suma syariat islam kna ikut.paham x bodoh.aku tanya hang mana bukti semua melayu tu islam.aku tanya lain,hang jwb lain.dah bodoh,jgn bodohkan org lain.bg org umno je bodoh

Anonymous said...

dh nama pun setan...smpi hari kiamat dorg akan terus menyesatkan..wat xlayan jer.p tnye jamil khir lar..sape yg luluskan murtad..bknnye PAS,DAP atau PKR...puak2 setan nie dorg akan karam dgn perbuatan masing2..

UAI said...

Jahil betul la manusia sekarang ni

Ustaz Azhar Kemah Keming di Astro KLIK SINI

Iklan Jawatan Kosong Terkini KLIK SINI

matta merah said...

Kenyataan mane yg engko baca?utusan or dr nurul izzah sendiri..???bodoh x abes2 ko ni syaitan!!!!

Anonymous said...

kau orang boleh lihat dengan mata kepala sendiri perangai puak-puan umno/bn tu...kalau macam tu perangai haram kalau aku nak sokong parti dia...resional la beb...kalau kau orang boleh ceramah dan kata macam-macam kepada pakatan rakyat seperti tak masuk akal...orang lain pun bolehlah ceramah jugakkk beb...ini negara demokrasi...bukan negara makbapak umno/bm beb...sedarlah diri sikit, kauorang dah nak kalah dalam pru ke-13 nanti.Petanda orang nak kalah atau nak habis hayat dia meracau tau....kata bomoh hantu....