Friday, December 14, 2012

TAMAN BUAH PALA!!! 24 penduduk untung, 9 penduduk termakan hasutan UMNO & MIC rugi

Guan Eng Terus Malukan BN- Serah Rumah Mewah RM500K Kepada 24 Penduduk KG Buah Pala

Seramai 24 penduduk Kampung Buah Pala menerima rumah teres dua tingkat yang bernilai kira-kira RM500,000 selepas kemelut yang melanda kampung itu dua tahun lalu.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, pemberian itu adalah hasil kerja keras banyak pihak termasuk Kerajaan Negeri yang sentiasa prihatin terhadap hak penduduk kampung berkenaan.


“Kita bukannya menganiaya mereka seperti yang dituduh pihak tidak bertanggungjawab. Kini penduduk tidak perlu risau kerana sudah dapat hak mereka dan ini juga bukti kita tunaikan apa yang dijanji.

“Saya bersyukur kerana Kampung Buah Pala masih kekal di sini bersama penduduknya walaupun namanya kini ditukar kepada Taman Buah Pala. Keadaannya juga seperti dahulu cuma rumah yang dibina lebih selesa.

“Pada 2009, Mahkamah Persekutuan memutuskan bahawa penjualan tanah kampung ini adalah sah dan pemaju berhak meneruskan projek mereka. Suka tidak suka, kita perlu terima bagi menghormati undang-undang.

“Namun Kerajaan Negeri mengambil inisiatif berunding dengan pemaju untuk mendapatkan pampasan buat penduduk dan kita bernasib baik kerana mereka menerima cadangan Kerajaan Negeri.

“Setelah berunding, seramai 24 keluarga bersetuju untuk menerima pampasan yang diberikan namun sembilan lagi tidak mahu menerimanya. Mereka mengatakan kita buat janji kosong dan menipu,” katanya.

Sementara itu, seorang penduduk, Annie Rose Micheal, 75, berkata, dia lega penantian selama dua tahun akhirnya berbaloi apabila diberikan sebuah rumah teres dua tingkat yang selesa untuk didiami bersama anak-anak.

“Selama ini saya hanya menyewa di sebuah rumah berdekatan kawasan ini selepas rumah saya dirobohkan dua tahun lalu,. Saya gembira dengan pemberian ini,” katanya.

Pada majlis berkenaan, Guan Eng menyampaikan kunci rumah kepada semua penduduk kampung itu termasuk sembilan keluarga Melayu...

MANA PERGINYA PERKASA/PEKIDA/PEMUDA UMNO?????... BUATLAH DEMO MENGAMUK!!!!!.. GHANI JIMAN JANGAN LUPA HANTAR LAGI KEK BERUPA NAJIS TAU!!!!!!OMAK KAU

18 comments:

insafdoh67 said...

mcm x caya pulok.. mne cai... kih.kih.kih..

insafdoh67 said...

mvm x caya pulok.. mne cai.. kih.kih.kih..

pemerhati bebas said...

Yg paling beruntung 9 org tu le kan kan3...
Mana nya bn yg nolong kumpulan 9 ni ye?
Hahaha hihihi huhuhu

Anonymous said...

Aku mmg x caye...x caye kt pembangkang kt png..dh tentu2 x msuk kt tv jika kebenaran yg nyata...peii jahanam BN!!!...

Anonymous said...

dpt rumah free RM500k. aku kena hutg bank sbb nak beli rumah...

Anonymous said...

Hah! Inilah akibat salah kira. Terlalu ikut perangai beruk, akhirnya duduk kat atas pokok. Kihkihkih.....

Anonymous said...

Dah terjun laut ..nmpak kat jambatan PP tadi...sebab dah dapat keMALUan yg besar...

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

RUMAH DAN TANAH ASAL MEREKA BERNILAI JUTAAN RINGGIT. DIRAMPAS DENGAN HINA. SETELAH DIHINA SEBEGITU RUPA DIPUJUK DENGAN BALASAN TAK SAMPAI SEPARUH...

ITU HINDU. MELAYU? WARUNG DO RE MI?
PENDUDUK KAMPUNG MAKAM?

insafdoh67 said...

tanah setingan harga juta ke.. cai malu r... cri alasan sedap sikit... 9org lg melepas r... kih.kih.kih..

Anonymous said...

HE!HE!HE!

LUNCAI PENYOKONG SYAITAN YG DKENALI PN NK MENYEMAK KT SINI? DASAR SETAN NK MYIBUKKKKKKKK JE KEJE KO EK .....

Anonymous said...

Kalau tanah berjuta dah habis disapu pemimpin umno penang

mat ganja sungai derhaka said...

memang betul tu....tanah bernilai jutaan ringgit tapi penduduk dapat nilai yang kurang.

guan eng dan pemaju gelak besar.

mat ganja sungai derhaka said...

Tak ada seorang pun melayu yang bertanding MT Dap...

Mana nama Aspan Alias ?
semata-mata jadi keldai jer...

Anonymous said...

mat ganja @ beruk umno ko merasa ka duit tanah berjuta yg disapu pemimpin umno penang.

DAP Melayu lebih bagus dari pemimpin rasuah umno

insafdoh67 said...

Org jenis gini kapung panggil Hati busuk... Serba tak kena. Tahniah LGE gua caya sama lu.. Kafir tapi Hati Baik beb. Bukan mcm Umno.. Ngaku Islam tapi Hati Busuuuuuk... nk ckp dgn cai. . fikir r..... mne satu pilihan mu..... kih.kih.kih....

Anonymous said...

kasi gantung sampai mati mat ganja.beruk umporno,pi blik kau kt hutan amazon tempat asal kau

Anonymous said...

Hari tu semasa perasmian mesy. MIC, itu Najib ada cakap di Penang KG Buah Pala sudah tiada tinggal buah saja.......2 kali juga najib dok ulang ayat double meaning tu..

sinnoumena said...

macai bn ni ada otak ke idak..?napa pembangkang wat benda baik dirahsiakan?x blh kuar tv3?sebab macai bn dan sekutunya ati busuk cm bangkai..x dak ati perut...taaaakk adil..hoi macai buta ka?