Thursday, June 24, 2010

Adik Nurul perlu dibantu

IMG_0439.jpg picture by paspb

PARIT BUNTAR, 24 Jun : Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikulnya. Itulah yang dapat diperkatakan apabila menyaksikan penderitaan adik Nurul Nadiah Abdul Wahab 10 , yang sudah dua tahun mengalami penyakit hati kronik.

Ketua Muslimat PAS Parit Buntar Zabariah Mat Amin berkata, adik Nurul memerlukan pembedahan pemindahan hati tetapi pembedahan tersebut mempunyai risiko yang tinggi.

“ Akibatnya, beliau hanya bergantung pada ubat-ubatan untuk menyambung kehidupan. Alat untuk membantu pernafasan sahaja memakan kos RM300 sebulan.

“ Ibunya pula seorang ibu tunggal yang telah kematian suami pada 1 jun 2008. Adik Nurul mempunyai sebelas orang adik beradik di mana empat orang masih belajar” katanya semasa melawat dan menyampaikan sumbangan Lujnah Kebajikan Dewan Muslimat PAS Parit Buntar kepada adik Nurul di Parit Haji Awi, Bagan Tiang.

IMG_0438.jpg picture by paspb

Zabariah berkata, beliau sungguh bersimpati dengan penderitaan adik Nurul dan kesusahan keluarganya.

“ Saya berharap lebih ramai masyarakat di luar yang dapat membantu memberi sumbangan bagi meringankan beban yang ditanggung oleh keluarga adik Nurul.

“ Semoga adik Nurul tabah menghadapi penyakit yang menimpa dirinya dan saya berdoa agar adik Nurul sembuh dari penyakitnya “ katanya

No comments: