Monday, June 7, 2010

Atlet perlu diberi insentif

CIMG3995.jpg picture by paspb

PARIT BUNTAR, 7 Jun : Bakat-bakat belia di dalam acara sukan terutamanya belia di kawasan Parit Buntar mendapat perhatian serius Ahli Parlimen Parit Buntar.

Ahli Parlimen Parit Buntar Dr Mujahid Yusof Rawa berbangga apabila anak tempatan Parit Buntar dapat mengambil bahagian mewakili negeri Perak dalam acara Karate Do untuk Sukan Malaysia di Melaka akan datang ini.

"Saya berasakan bahawa golongan yang mendapat tempat mewakili negeri atau negara bagi kejohanan sukan perlu diberi insentif supaya bakat mereka ini dapat dikembangkan. Jabatan Belia dan Sukan sewajarnya memberikan perhatian serius dalam soal bantuan kepada atlit kita kerana mereka ini sudah mencapai tahap yang membanggakan dalam sukan.

" Saya yakin dan percaya bukan sahaja belia di Parit Buntar, malah di seluruh negara wajar diberi insentif untuk mereka bergerak maju dalam bidang sukan yang mereka ceburi" Katanya semasa menyampaikan sumbangan kepada jurulatih dan atlit Karate Do dari Parit Buntar yang akan ke SUKMA di Melaka.

Seorang penerima sumbangan Yanasagaran Krishnan berkata, beliau akan menjadi hakim untuk kejohanan tersebut dan bersamanya adalah lima orang atlit Karate Do yang akan mewakili Perak dalam temasya dwitahunan tersebut.

" Saya mengucapkan terima kasih di atas sumbangan daripada pihak Ahli Parlimen. Saya berharap sumbangan ini akan dapat menyuntik semangat peserta-peserta kita di sana nanti."katanya

No comments: