Thursday, July 22, 2010

Pesakit barah perlu dibantu

CIMG4174.jpg picture by paspb

PARIT BUNTAR, 23 Julai : Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul, itulah musibah yang berlaku ke atas Puspaville A/P Perrian yang telah menghidap barah payu dara tahap keempat.

Bertambah malang apabila suaminya, Maniam A/L Thanimalai telah meninggal dunia dan kini beliau telah tinggal bersama ibubapanya di sini.

Anak perempuannya, Kanagevalle A/P Maniam telah berhenti dari bekerja kilang di Perai semata-mata untuk menjaga ibu tercinta. Tinggal bersamanya juga adalah kakak kepada Puspaville iaitu Prameswari A/P Perrian yang turut menghidap barah ovari.

Menurut bapa mereka, Perrian A/L Muthu, beliau kini terpaksa menanggung isteri, anak serta cucunya seramai lima orang.

" Saya hanya bekerja sebagai penangkap ketam yang dijual pada orang kampung. Pendapatannya hanya sekitar RM 350 sebulan" katanya

Menurutnya lagi, anaknya terpaksa menanggung kos sebanyak RM 700.00 seminggu bagi membeli ubat-ubatan penahan sakit dan sebagainya.

Penderitaan mereka ini telah mendapat perhatian Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof Rawa dan beliau turut sama bersedihdi atas penderitaan keluarga India ini.

Bersama-sama beliau turut menziarahi mereka adalah ADUN Kuala Kurau, Abdul Yunus Jamhari, Pegawai Parlimen Parit Buntar, Hamdan Fadel Ahmad serta Pegawai DUN Kuala Kurau, Adnan Said.

Dr Mujahid juga sempat menghulurkan sumbangan peribadi bagi meringankan beban keluarga ini.

Beliau berjanji akan melaporkan hal ini kepada pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) serta pihak PERKESO bagi membantu pesakit ini.

Perrian berkata, mereka amat memerlukan bantuan bagi menanggung kos rawatan serta sara hidup yang tidak mencukupi.

Beliau merayu bagi mereka yang bersimpati bolehlah membantu mereka yang serba kekurangan ini dan boleh menghulurkan sumbangan ke dalam akaun di atas nama Kanagevalle A/P Maniam (No. 4-7013062-26 - Public Bank).

No comments: