Sunday, January 2, 2011

Jawatan Kosong : Jurubahasa SUK . Kelayakan : Fasih berbahasa Inggeris, keutamaan kepada ahli Umno

Pulak Dah : Khusrin tidak mahir berbahasa Inggeris? Kita pandang ke timur pulak deh..!!!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjf4Qi94zChmG4msbQDSUUgvk6vBwmHbTQ1T2SVSYquIBns0RlWL_23Uuojf4crkLxTjpiSBjNElIzEaOSCrxn23vqPqnB2hSkLqsiU2LPeNHoCTY1sejNARjUXURK5oJgzy82O7o7SLmQ/s1600/khusrin-rejected.jpg

SHAH ALAM: Lemah penguasaan bahasa Inggeris antara salah satu sebab kerajaan Selangor dikatakan tetap tidak mahu Datuk Mohamed Khusrin Munawi menyandang jawatan sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor.

“Penguasaan bahasa Inggeris Khusrin yang lemah akan menyukarkan urusan pentadbiran kerana SUK selalu mengiringi Menteri Besar dalam lawatan ke luar negara ataupun ketika menerima tetamu luar,” kata satu sumber dalaman kepada Keadilan Daily.

Sebelum ini, banyak pihak menganggap kerajaan negeri membantah pelantikan Khusrin atas faktor perbezaan fahaman politik semata-mata berdasarkan pengalaman ketika Khusrin masih Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais)

Dalam pada itu, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini terus menegaskan kerajaan Pakatan Selangor tetap mahukan seorang Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) daripada senarai pendek yang disediakan panel pemilih, dan bukannya Khusrin.

Katanya, perbincangan masih berterusan dan kerajaan negeri tetap berfungsi seperti biasa walaupun kemelut SUK ini masih belum diselesaikan.

“Isu lantikan setiausaha negeri masih dibincangkan oleh pimpinan. Bagaimanapun, kerajaan negeri tetap berfungsi sepenuhnya,” kata Khalid pada laman Twitter beliau.

Khalid turut membandingkan lantikan SUK negeri yang tidak dimaklumkan kepada beliau dengan kemungkinan lantikan Ketua Setiausaha Negara (KSN) yang tidak dimaklumkan kepada Perdana Menteri.

“Bayangkan jika Perdana Menteri sendiri tidak terlibat atau dirujuk dalam lantikan Ketua Setiausaha Negara,” kata Khalid.

No comments: