Monday, January 31, 2011

Tidak cukup dengan Kelab Umno, nak tubuh pula Kelab Putera 1Malaysia di luar negara

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi8C5wviOZ7GR6pLNM_GJJySaYp7SrkfqrfH4Cx2S8QY1uxGNdksx6ukkbnJ1boqFeWZvYmuUDkz1lFY99zzufZ2bo3GAHl_EtpzqadRbiJT4EEYCO_FSzJCMdsoKPo7GqQYqyIOT8-gWkC/s1600/Azeez+dimasukkan+ke+wad+HKL+Utusan+Malaysia+5-10-09.jpg

Tidak cukup dengan Kelab Umno yang ditubuhkan ke luar negara , Umno nak tubuh pula Kelab Putera 1Malaysia di luar negara.

Tunggulah pelajar-pelajar luar negara , Aziz and The Gang datang secara rombongan bertemu anda. Kata sahaja Putera 1Malaysia tapi sebenarnya Putera Umno sebab bawa bendera Umno tayang kepada pelajar luar negara.

Jika Putera 1Malaysia , tak adalah bendera keris telanjang. Dah tak ada sokongan dekat Malaysia bawa pula ke luar negara. Ingat pelajar Malaysia di luar negara macam orang kampung Umno. Bagi baju berebut nak pakai, bagi bendera pasang.

Pelajar di luar negara akan bertemu dengan Putera 1 Malaysia yang akan dibantu khas oleh MSD yang juga talibarut Umno.

Tapi jangan terkejut jika yang datang itu bukan Putera Umno tapi Bapak Putera Umno yang mengaku Putera 1Malaysia.

Tunggulah kedatangan bapak Putera 1Malaysia bertemu anda diluar negara.

Beritanya :

BRISBANE , 30 Jan. : Kelab Putera 1Malaysia akan dilancarkan di luar negara dengan menjadikan Australia sebagai negara pertama penubuhan kelab itu.

Pengerusinya, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim berkata penubuhan kelab luar negara itu bertepatan dengan kejayaan yang telah banyak dicapai dalam menjalankan kerja-kerja kebajikan yang melangkaui batas sempadan antarabangsa menerusi siri misi kemanusiaan di beberapa negara.

"Kita sudah bersedia melebarkan sayap berikutan telah memperolehi pencapaian yang membanggakan dengan menjadi badan bukan kerajaan (NGO) yang berjaya di peringkat antarabangsa," katanya.

Abdul Azeez yang kini mengetuai misi bantuan membantu mangsa banjir yang melibatkan pelajar Malaysia di sini turut memberi keyakinan penubuhan kelab itu akan mengambil kira kepentingan dan kebajikan pelajar dan keluarga Malaysia di luar negara.

Beliau berkata demikian ketika ditemui wartawan Malaysia ketika Majlis Ramah Mesra Kelab Putera 1Malaysia bersama pelajar dan rakyat Malaysia di bilik gerakan mangsa banjir di Hawken Drive, St.Lucia di sini, malam tadi.

Sebelum ini, kelab itu telah melaksanakan Misi Bantuan Kemanusiaan di Gaza, Palestin dan di Pakistan yang mendapat maklum balas positif dari pelbagai lapisan rakyat Malaysia termasuk pelajar. - Bernama

No comments: