Monday, January 31, 2011

YB tidur dah tak dapat elaun, tak apa Umno boleh bagi elaun ?

Elaun YB Badrul dihentikan

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgs-4pN-6971a3N6oeXtsaDc8qWvM6dQamoERwc5mHCG7-EQNcmDY4Hr-6gGHLLxJGUi7lVUnGXgH55-ggQi08sfsn5ZagbJdiZMiS61gtsMxskRgk43P6ycLfOfpcPedd2YmON0PNWcvof/s400/orang+gila.jpgSHAH ALAM, 1 Feb. : Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, Datuk Teng Chang Kim menegaskan tiada pembayaran elaun diberikan kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah selepas 15 Januari lalu.

Menurutnya, elaun yang diberikan kepada ADUN mewakili parti PKR sebelum ini diberhentikan berikutan kekosongan kerusi DUN Pelabuhan Klang.

“Kekosongan kerusi itu telah dimaklumkan kepada Suruhanjaya Pilihan raya (SPR) pada 21 Januari yanng lalu.

“Sekiranya ada pembayaran yang dilakukan kepadanya melebihi 15 Januari lalu kita akan menarik balik dan untuk bulan Februari, kita tidak akan memberikan kepadanya elaun lagi,” katanya.

Chang Kim berkata, kesemua elaun diberikan kepadanya ditarik balik dan sekiranya terbayar, pihak kami akan mengambil semula.

Terdahulu, Chang Kim telah mengisytiharkan DUN Pelabuhan Klang kosong berikutan Badrul Hisham mewakili kerusi itu gagal hadir ke Sidang DUN dalam tempoh enam bulan tanpa alasan munasabah.

Keputusan itu dibuat selaras dengan peruntukkan Undang- Undang Tubuh Negeri Selangor 1959 di bawah Artikel 69.

Lanjutan daripada tindakan Chang Kim, Badrul Hisham telah memfailkan saman pemula bagi mendapatkan pengisytiharan bahawa beliau masih wakil rakyat yang sah bagi kerusi tersebut.

Saman itu difailkan melalui firma guaman Tetuan Hafarizam Wan &Aisha Mubarak di Pejabat Pendaftar Mahkamh Tinggi Sivil, dekat sini, baru- baru ini.

Badrul memenangi DUN Pelabuhan Klang atas tiket PKR pada Pilihan Raya Umum (PRU ) Ke 12 lalu dengan majoriti 4,407 undi dan bertindak keluar parti dan menyertai UMNO pada Mei tahun lalu

1 comment:

Anonymous said...

Jadi YB cukup penggal dapat penchen yop.